Zomers drankje uit eigen tuin...



 Vlierbloesemsiroop gemaakt uit eigen tuin. Eerst vul je een emmer vol met vlierbloesem en water en dit laat je 24 uur afgedekt in de kelder staan. Je kunt er van alles bij doen zoals bv. munt of viooltjes voor een extra touch. Na 24 uur filter je het water met een zeef en daarna met een theedoek. Doe het in een pan op het vuur en voeg er suiker bij en citroensap. Haal het net voor de kook van het vuur en laat even afkoelen. Vervolgens giet je het in schone flessen en nu moet je nog even wachten tot het afgekoeld is. Ijskoud is het het lekkerst. Persoonlijk vind ik het wat te zoet, maar de kinderen vinden het heerlijk. Zoonlief vindt dat het smaakt naar lychee's. Aanlengen met water geeft meer limonade smaak. 







9 opmerkingen:

Marian zei

Lijkt me erg lekker...
Dank je voor het recept

Gea Loosman zei

Dat ziet er lekker uit, kan het ook zonder suiker of is het dan niet lekker?
Groetjes Gea

Bonjade zei

Dit is inderdaad echt heerlijk.....
En die bloemetjes....zo mooi.

Fijne avond

Liefs

lia zei

Ik kreeg met mijn verjaardag glazen met een klein flesje vlierbloesemsiroop. Maar heb het nog niet op. Ga het toch eens proberen.

It's me zei

Ziet er gied uit hoor......heerlijk liefs geniet van het weekend liefs Ria x

De Witte Lanteern zei

Lijkt me heerlijk verfrissend, maar ik wist niet dat het zo zoet was. Kun je de suiker dan niet weglaten of halveren? Als je het als ranja gebruikt kun je het natuurlijk zo zoet maken als je wilt. Het staat wel erg fleurig zo met die lieve kleine bloempjes. Ik ga eens op zoek naar een vlierbessenboom...Dankjewel voor het recept!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Leuk dat je dit zelf maakt, ik heb het nog nooit gedronken dus ik heb ook geen idee hoe het smaakt!

Fijn weekend Renny! Liefs, Ingrid

Marjon zei


Lijkt me heerlijk maar ziet er ook nog eens heel decoratief uit. Wat en leuk bloemetje zo lief....fijne zondag en lieve groet Marjon

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Heerlijk fris in de zomer, en wat een leuke foto,s. Kun je zo een etiket of kaartje van maken aan de fles.

groetjes Pauline