Vogeltjesparadijs...




Het is hier zo genieten in  onze nieuwe tuin, een waar vogeltjesparadijs. Ik zit dan ook zodra het zonnetje erbij is en ik tijd heb, op het bankje,  jas aan en camera in de aanslag. Merels, spreeuwen, pimpelmeesjes, musjes, roodborstjes, koolmeesjes, tortelduiven, vlaamse gaai en lijsters heb ik al gespot. Zelfs een boomvalk zat hier een roodborstje te verslinden, dat was dan weer niet leuk om te zien. Ze zijn al behoorlijk verwend de afgelopen maanden met vetbolletjes, pinda's en vogeltaartjes. In onze vorige tuin, zagen we zelden een vogel, af en toe een verdwaalde mus of merel. Dus dit is natuurlijk een cadeautje voor mij. Nu nog leren ze van dichtbij te spotten, best lastig nog. Een goeie lens zou wel van pas komen.  

















11 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Wat mooi Renny.
Ja,ik weet er alles van.
Heerlijk hè,al die vogeltjes
in de tuin.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Ans

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat zijn de foto,s mooi geworden. Kan mij zo voorstellen dat je enorm geniet van een vogelrijke tuin. Hier hoorden we vanochtend een specht in een enorm grote conifeer, die we helaas wel gaan verwijderen, maar wellicht omwille van de specht eerst maar kaal maken. Heerlijk om je tuin voor het eerst weer te beleven en zien uit te groeien tot je eigen tuin.

groetjes Pauline

Home and Lifestyle zei

Wat zitten jullie nu dan op een fantastische plek! Hier zitten ook regelmatig vogels in de tuin, de buren hebben regelmatig voer in de tuin liggen, dus aanloop genoeg. Ik kan daar net als jij ook enorm van genieten.

Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

Wat heerlijk om zo je tuin voor het eerst te ontdekken. Wat dat betreft zal je nu de eerste weken geregeld een ommetje maken in je tuin denk ik, kijken wat er allemaal opkomt, zo leuk! Met de gezellige fauna heb je al kennisgemaakt, nu de flora nog!
Prachtige foto's!
Liefs, Peetje

Janneke zei

Dat is een verrassing, een nieuw huis, een nieuwe tuin en dan als extraatje zoveel vogels. Je hebt ze best goed gefotografeerd vooral die Vlaamse Gaai die zijn altijd zo schuw. En wat te denken van je vogeltaarten, ze zien er heel smakelijk uit zo met die appel bovenop.
Groetjes, Janneke

Mirjam zei

Echt heerlijk hè Renny, om zo in je tuin te kunnen zitten en te genieten van al die vogeltjes. Het is er soms een drukte van heb ik jou daar. En een gekwetter, het lijkt soms zelfs wel ruzie om de lekkerste hapjes. Je hebt het heel mooi vastgelegd. Dik genieten dus...
Ik wens je een heerlijke dag,
liefs,
Mirjam

Madelief zei

Mooie sfeervolle foto's van je vogelparadijs! Geniet ervan!

Madelief x

Verie - Vestywo zei

Prachtige foto`s..

Lieve-Groetjes,
Verie

What's in a day zei

Leuk als er zoveel te ontdekken en genieten valt in je nieuwe tuin!
Vogels zijn zo mooi om te observeren, in het zonnetje meekijken...super!
Mooie foto's!!

Liefs Eefie

Thea zei

Een nieuwe tuin? En dan ook al meteen veel vogels? Geweldig leuk toch. Dat is puur genieten.

Je foto's zijn erg goed gelukt! Het is vooral veel geduld oefenen om ze er goed op te krijgen. En in de kou valt dat niet altijd mee.

Veel plezier in je nieuwe tuin.

Groetjes Thea♥

Lisa zei

Gezellig die vogeltjes in de tuin he! Ik word er ook altijd blij van.
Groetjes Lisa