Details...






Mooie doorleefde d e t a i l s, ik hou ervan. Zomaar even wat foto's gemaakt, nu de zon zo lekker naar binnen schijnt.  Een stapeltje oude bijbeltjes met bovenop een psalmenboekje die ik op mijn 7e verjaardag kreeg, blijft me zeer dierbaar. Ondanks de ouderwetse woorden ken ik sommige nog steeds uit het hoofd. Herinneringen komen naar boven,  aan school en de kerk op zondag, ze maken me een beetje weemoedig. 

Een oud melklepeltje van beppe, van dichtbij zoveel mooier. Een oud stolpflesje, zo mooi die  glinstering in het oude glas. Een oud stroopkannetje met bruine barstjes in het glazuur. Ach, kijk maar eens goed en geniet even met me mee. 














Een fijn weekend!

21 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Details zijn inderdaad prachtig Renny, je hebt ze met de camera ook heel goed vast weten te leggen. Vooral van oude materialen maar ook een druppel op een blad...prachtig wanneer je de details van dichtbij kunt bekijken. Door fotografie ben je je er veel beter bewust van is mijn persoonlijke ervaring.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Verie - Vestywo zei

Prachtige foto`s, mooie herinneringen. Geniet ervan.

Lieve-Groetjes,
Verie

Janneke zei

Je hebt prachtige foto's van je herinneringen gemaakt.
Als ik die bijbels zie, denk ik, o ja, die heb ik ook nog, ergens op de bovenste plank.
Fijn weekend,
Janneke

De Witte Lanteern zei

Mooi!! Ze dwingen je heel goed te kijken, waardoor de details veel meer opvallen. En dat verdienen deze items ook. Je ziet de gebruikerssporen goed, ze vertellen een verhaal, wat ze alleen nog maar mooier maken.
Fijn weekend!
liefs, Peetje

What's in a day zei

Vooral als het zonnetje zo lekker naar binnen schijnt, vallen details juist op.
Mooi om er een keer extra de aandacht op te vestigen, prachtig die oude materialen.

Lieve groet, Eefie

Bonjade zei

Ik houd van details.....details even in de spotlight zetten.....zo mooi.
Je hebt echt oog voor details.

Fijne avond

liefs

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige foto's en zo mooi al die details voor omdat er ook nog jou herinneringen aan vast zitten ... geniet er maar lekker van koester ze maar mooi ...fijn weekend lieve groet rosita

Gerry zei

Prachtig die details, Renny!
Hele mooie foto's!
Mooi ook die psalmboekjes en bijbeltjes.
Het is mooi om op de schoonheid van details te letten!

Liefs, Gerry

grada zei

mooi hoor en die versjes zingen wij nog steeds zondags in de kerk en
robert op school

Bloom in Passion zei

heel mooi vastgelegd. Ik houd ook zo van die religieuze nostalgie. Het is zo mooi om te zien welke details jij er weer uithaalt en vastlegt! Fijn weekend, Pauline

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

de kracht van detail is altijd dat al het overige weg is, de essentie blijft over. Daarom hou ook ik zo van details. Het zijn prachtige foto,s van mooie en dierbare herinneringen.

Fijn weekend Renny, groetjes Pauline

Huis in de Provence zei

Prachtig de details! Kan me voorstellen dat t mooie herinneringen geeft.
Fijn weekend.

Lieve gr. Mirjam

Claudia Leertouwer zei

Meis wat een prachtige foto's!!!

Madelief zei

Mooie details Renny!

Fijn weekend!

Madelief x

Marie-José zei

Wat een prachtige details!
Ik hou van die verweerde stukken.
De tand des tijds...
Het nieuwe eraf...echt supermooi Renny.
Je hebt het supermooi in beeld gebracht!

Lieve groet en nog een fijn weekend, MJ

Marjon zei

We besteden er eigenlijk veel te weinig aandacht aan...aan details...heel mooi gefotografeerd..fijn weekend en lieve groet van Marjon

Ingrid zei

wat mooi je detailfoto's Renny,daar hou ik ook zo van....
fijne zondag

Marian zei

OOOhhh wat mooi, daar houd ik zo van, van zulke mooie detailfoto's, dan zie je eigenlijk pas echt goed hoe mooi iets is....

Tussen Wal en Schip zei

Prachtige foto's met nog mooiere herinneringen. Iets om zuinig op te zijn.

Fijne dag!
Lieve groet,
Alberta

crochetcookingandmore zei

Wat een prachtige foto´s heb je geplaatst! Mooi die bijbels en psalmboekje en natuurlijk de herinneringen! Mooi dat je er over schrijft!

Marjon zei


Fijn weer iets van jou te lezen......prachtige herinneringen opgehaald van je mooie blog en je nieuwe haard....wauw die is echt mooi. Ik wil jullie heel veel succes wensen met de verhuizing en hoop dat jullie voor de kerst heerlijk samen kunnen genieten van het nieuwe huis.....fijne avond en lieve groet Marjon