Kerstboompjes van mos...



De wind giert om het huis en het regent onophoudelijk. Binnen is het warm en behaaglijk. De kaarsjes branden en de kerstboom staat aan. Op de achtergrond klinkt een kersthit en ik zit aan tafel te freubelen. Net ben ik al even naar de koude schuur geweest om gaatjes in de boomstamschijfjes te boren. Nu weer binnen, lekker opwarmen en aan de slag met het steekschuim en mos, binddraad, takjes en een lijmpistool. Een uurtje verder en twee k e r s t b o o m p j e s staan te pronken op tafel. Ze hebben inmiddels een plekje op het wandrek hieronder. Daar maak ik nog een foto van als het licht wat beter is. Daarna nog een toefje van eucalyptusbladeren gebonden. Wat kan ik genieten van deze fijne uurtjes in deze tijd van het jaar.  




14 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een leuke boompjes, Renny. Het is er inderdaad heel goed weer voor, buiten wil je tenslotte liever niet zijn.

Ik wens je een heel fijn weekend. Liefs, Ingrid

Home and Lifestyle zei

Ik vond het wel chique klinken, maar je hebt helemaal gelijk...een kerstboom is mannelijk in de Nederlandse taal. Ik was toch even nieuwsgierig wat nu juist was... ;-). Bedankt voor de tip!

Liefs, Ingrid

Dinah zei

Erg schattig die boompjes. En ja eucalyptus ruikt geweldig lekker en staat altijd mooi. Ik vind de kleur groen ook zo mooi.

Lieve groet, dinah

De Witte Lanteern zei

Super boompjes! Leuk idee weer.
Buiten is het niet te doen, dus ook hier gezellig de kaarsjes aan en op de achtergrond heerlijke kerstmuziek. Zo kunnen we toch nog 'genieten' van dit weer...lekker binnen!
Liefs, Peetje

Mirjam zei

Oh deze zijn leuk Renny, echt waar...
Wat staan ze er mooi bij zo op je tafel.
Ik heb nog een flinke hoeveelheid mos liggen, misschien ga ik het ook wel proberen...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs, Mirjam

Ans van Ispelen zei

Is dat even mooi.
Je moet er maar opkomen.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Karin Joan zei

zo lang niet op jouw blog geweest, deze boompjes zijn GWELDIG!!! echt complimenten. ook heel mooi gefotografeerd!

Petra zei

Hallo Renny, ja ik leef nog al heel lang niets geplaatst op mijn blog geen inspiratie en ook heel weinig gereageerd bij iedereen. De draad misschien weer eens oppakken. Maar dan je boompjes VET GAAF zeg echt heel leuk bij jou geen gebrek aan inspiratie gemieten met grote G.
Een heel fijn weekend, groetjes Petra.

Janneke zei

Buiten is het niet bepaald aangenaam, binnen is het dan des te behaaglijker. Heerlijk die Eucalyptus en die krans aan het wandrek en je zelfgemaakte mosboompjes staan ook op tafel heel decoratief.
Fijn weekend,
Groet,
Janneke

crochetcookingandmore zei

Wat zijn die boompjes leuk geworden!! Heb je de vorm gemaakt met steekschuim en daar mos omheen gedaan?? Ohhh, ik zou ze ook heel graag in elkaar freubelen en dan zo'n mooi berkenstammetje waar hij in staat.... Super!!

It's me zei

Ze zijn erg leuk hoor...!!....liefs van mij...x!

Marjon zei


Ze zijn prachtig Renny....en ik kan lezen dat je echt aan het genieten bent..heerlijk en de geur van eucalyptus is voor mij kerst....fijne 3e Advent en lieve groet Marjon

Draffin Bears zei

Dear Renny,

Love the little trees on the table and the wreath is beautiful.
Hope you are enjoying the week
hugs
Carolyn

Home is where the heart is zei

Hey Renny, wat een leuk idee die kerstboompjes. Ziet er ontzettend leuk uit. Die ga ik zeker onthouden
Fijn weekend en alvast hele fijne dagen
Lieve groet Brigitte