Voorjaarskransjes....







Wat heb ik genoten van het b u i t e n zijn vanmiddag in de tuin. De warmte van de lentezon op mijn rug en snoeien maar. De takken van de clematis vind ik altijd zo decoratief. Je kunt er mooie kransjes van maken. Ik boog er een eivormig kransje van. Heel simpel met wat veertjes en een bolletje in het midden. 
De kersenbloesem takken kon ik ook moeilijk weggooien. Lang alle knopjes kwamen niet uit. Ook daar maar een k r a n s j e van gebogen. Ze vormen een subtiel voorjaarskransje, met een nestje met eitjes. Ik vind de eitjes leuk als voorjaarsdecoratie, maar hebben voor mij weinig tot niets met Pasen te maken. Dus een knipoog naar het voorjaar en de vogeltjes die al druk met elkaar in de weer zijn! 
Wat heerlijk die voorjaarskriebels en de weersverwachtingen klinken ook veelbelovend. 
Geniet van de eerste lentestralen!




18 opmerkingen:

De Witte Lanteern zei

Goed idee voor de bloesemtakken die ook bij mij niet uitkomen. Zo heb je er toch nog extra plezier van. Staat heel leuk!
Liefs, Peetje

Ans van Ispelen zei

Heel erg mooi gemaakt,Renny.
Op en top voorjaar.

Groetjes Ans

It's me zei

Leuk hoor je kransjes...ben net thuis....helaas niet genoten van het mooie weer.....ja de klanten waren erg vrolijk en hadden er zin in...dus toch wel dan ...hihihi.....liefs Ria...x !

All Seasons zei

Het was zekers zo genieten vandaag. Ik zat op de fiets, dan is het ook zo heerlijk, alleen jammer met de terug tocht dat de zon zich verschool achter de wolken, die groter en groter werden..
Wat lief je kransjes, het geeft al het echt Lente gevoel!

Geniet ervan deze week
Liefs,
Patricia

Esther zei

Mooie kransjes. Ja, het loopt wat door elkaar heen: de lente en het paasgevoel. Bolletjes, eitjes, het kan allemaal.
Groetjes, Esther

Ús hûs ús thús zei

Mooie kransjes heb je gemaakt! En met dat nestje erbij krijg je toch helemaal het voorjaar in je bol(letje)! Leuk hoor.
Fijne week. Groetjes van Aleta

Gerry zei

Vanmorgen was het heerlijk de krant te lezen op het balkon. Vanmiddag was het helaas bewolkt. Dus ben ik maar wat aan het opruimen geweest.
Je kransen zijn heel mooi. Heerlijk om zo bezig te zijn!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Vanmorgen vroeg moest ik flink aan de slag om het ijs van de autoramen te krabben en vanmiddag had ik het warm in mijn winterjas. Maar ik vind dit heerlijk weer hoor, de komende dagen klinken inderdaad ook veelbelovend. Gelukkig is mijn weekend nu begonnen ;-).

Wat heb je mooie voorjaarskransen gemaakt, Renny. Wat zal dat vrolijk staan in huis.

Liefs, Ingrid

Clarieke zei

Heel erg mooi!
Groetjes, Clarieke

Janneke zei

Het was heerlijk genieten buiten vandaag en dan zie ik nu bij jou die leuke voorjaarskransjes van clematisranken en kersentakken. Heb heel veel clematistakken afgeknipt vanmiddag, die liggen nu bij de composthoop, ga ze er morgen weer afhalen.....
Groeten, Janneke

Marjon zei


Zo leuk Renny....wat zal die buurvrouw van jou blij met jou zijn....geweldig die clematistakken, de mijne is weer verdwenen, hij vindt het niet zo leuk in mijn tuin schijnbaar...fijne week en lieve groet Marjon

Maaike zei

Staat leuk! En het was er lekker weer voor!!

Groeten Maaike

José zei

Oh wat mooi weer Renny! Creatieveling ben je toch!

Fijne dag!

Bonjade zei

En of het genieten is dit weer.
Heb gisteren voor het eerst het gras gemaaid.........heerlijk!

Mooie kransjes, leuk idee zo'n 2e leven voor de mooie takken.

Fijne zonnige dag

Liefs

Thuis bij Tjits zei

Superleuk Renny en zo leuk dat de takken hergebruikt worden:)
Voorlopig kunnen we genieten van heerlijk voorjaarsweer, de zon komt hier alweer lekker door, zo fijn!!
Ik liep net buiten ons konijn te voeren en kon het niet laten meteen maar wat in de tuin te rommelen, straks weer verder, heerlijk.

Fijne dag, Tjits

wendela zei

prachtig! Wat een goed idee

What's in a day zei

Snoeiafval kan ik ook moeilijk weggooien, het is zo mooi om er iets mee te maken!!
Mooi die gebogen eitjes en dan de bolletjes ertussen.
Voor mij is Pasen ook niet het feest van de eieren, maar wel van een ontluikende lente.

Lieve groet ,Eefie

Mirjam zei

Hoi Renny,
Je hebt heel leuke kransjes gemaakt en met die eitjes en vogeltjes staat dat wel erg lente-achtig. Heerlijk om te zien en heel mooi gemaakt.
Ik was gisteren ook aan het snoeien, de vlinderstruik en de klimroos, beiden lenen zich echt niet voor het maken van kransjes... De clematissen wil ik een keer niet snoeien, die blijven elk jaar zo iel, misschien een keer gewoon laten doorgroeien...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam