Oude wijfjes...






Zomaar even genieten van deze kleine, tere bloemetjes. Het zijn o u d e  w i j f j e s of ook wel voorjaarsster genaamd. De latijnse naam: Ipheion uniflorum. Het is een bolgewasje en komt ieder jaar talrijker tevoorschijn in de tuin. Ze lijken wel op maagdenpalm en hyacintjes, maar ze zijn toch weer anders. 


Gisteren kwam manlief weer thuis na de missie NSS deze week. Een bosje t u l p e n als dank voor de vrouwen, een klein gebaar die ik zeer waardeer. Gelijk maar even op de foto, want over een paar dagen zijn ze mijn-niet-zo-favoriete kleur haha.. 




15 opmerkingen:

Blomkje en Wenje zei

Fijn dat je man weer thuis is...en wat attent dat je een bosje tulpen kreeg..worden ze geel? ;)

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Mayflower zei

Hey wat leuk....dacht ook even dat een bloempje van de Hyacint was. Mooi vastgelegd Renny.
Alvast een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Heerlijk al die bloemen.....
Mooie naam hebben die 1e trouwens. Ze staan hier ook in de buurt.....wou ze steeds plukken, paar dan...maar het schiet er steeds in ;)

Moest wel even de letters vergroten.....moet ik een brilletje denk je......?
Ha kan aan mij liggen natuurlijk.

Fijne avond

Liefs

Home and Lifestyle zei

Een mooi bloempje, ik dacht net als Mea ook even dat het van de hyacint afkomstig was.

Je kunt ook plakband om de tulpen doen hihi...dan komen ze vast niet uit ;-). Je man heeft samen met veel andere collega's een hele goede prestatie geleverd, het is prima verlopen. Voor de partners een bos bloemen is lief en attent.

Alvast een fijn weekend! Liefs, Ingrid

Ús hûs ús thús zei

Wat een prachtige bloempjes zijn die oude wijfjes. Ik had geen idee dat ze zo heetten.
Heerlijke foto's heb je ermee gemaakt.
Fijn dat je man weer thuis is!
Groetjes van Aleta

Rozmeen zei

Wat heb je weer heerlijke (lente -gevoel) fotos gemaakt!

Fijne avond.
Liefs,
Rozmeen

Marjon zei

Wat een prachtige foto's en ik wist helemaal niet van het bestaan van deze bloemen of liever gezegd, de naam kon ik niet...Vroeger stonden ze volgens mij in mijn tuin....lieve groet Marjon

Gerry zei

Hallo Renny,
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de oude wijfjes! Mooie combinatie op het witte linnengoed.
De top is prima verlopen, komt ook vast door een stabiele achterban thuis! Dus dat je een bos tulpen krijgt is een mooi gebaar!
Wens je hele mooie zonnige dagen toe!

Liefs, Gerry

Ger zei

Schattig bloemetje en sfeervol vastgelegd op de stapel haakwerk!!
Ik vind ze ook een beetje weghebben van Ornithogalum(vogelmelk)of het familie is van dat bolgewas?
Nam paar jaar geleden wat bolletjes mee naar huis uit de pluktuin/bollenvelden,vorig jaar bloeiden ze fantastisch maar nu veel sprieterig groen maar geen wit bloempje te zien,helaas.

Heb zo het vage vermoeden dat je tulpen geel van kleur zijn;-)
Maar je weet toch:een gegeven paard.....

Lieve groet en geniet van een zonnig weekeind!!
Ger

De Witte Lanteern zei

Mooie combinatie met die kleden, zo'n teer bloempje erop. Ik heb ze in de tuin staan en ze vallen alleen al op door de intense kleur, prachtig!
Fijn dat je man weer thuis is. Kan hij samen met jou genieten van de gele (oeps) tulpen...
Liefs, Peetje

Kom Achterom zei

Wat prachtig zo de kist kleden en super lieve bloempjes!
Genieten hier weer!
fijn weekend
Yolanda

ria zei

Wat een prachtige foto's!!En tja, gele tulpen.....ook niet mijn favoriet :-)
Liefs Ria

Mirjam zei

Hoi Renny,
Die Oude Wijfjes groeien hier ook als kool in de tuin. Ik vind ze eigenlijk altijd heel erg leuk staan, net wilde hyacinthen, ik dacht ook eigenlijk dat ze zo heetten...?
Mooi zo op dat witte gehaakte stapeltje...
En je tulpen zijn inderdaad een heel fijn teken van waardering... laat me raden, ze worden geel?
Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Clarieke zei

Prachtige bloemen! En een lief gebaar die tulpen!

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love the sweet mauve flowers against the beautiful white crocheted blankets.
Happy new week
hugs
Carolyn