Maartse viooltjes...








Maartse v i o o l t j e s , ze horen er helemaal bij in deze tijd van het jaar. Elk jaar haal ik ze weer en ze staan ook elk jaar weer op dit blog.  De combinatie van zink en deze lilac viooltjes zijn prachtig. Alle zinken potten kunnen weer naar buiten. Heerlijk rommelen in de tuin met dit mooie voorjaarsweer, wat worden we verwend deze week! 

Best lastig fotograferen met de nog laagstaande zon en schaduwen. Alles in de schaduw is heel donker en de rest wordt wat flets. De close ups daarentegen zijn wel goed gelukt. Het blijft leuk, spelen met de camera.











18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hier staan ook elk jaar paarse violen in de tuin, ze luiden de lente zo mooi in. Je combinatie met zink vind ik ook geweldig, toevallig heb ik dit weekend een zinken bak met violen gehaald. Daar krijg je nooit genoeg van toch!

Een fijne avond, Renny! Liefs, Ingrid

Ans van Ispelen zei

Ja,wat zijn ze mooi hè.
Ik had mijn viooltjes in oktober afgelopen najaar al gekocht en ze zijn al vroeg flink aan het bloeien geslagen.

Groetjes QAns

What's in a day zei

Mooi Renny, ze blijven ieder jaar weer zo leuk en het is een feest in de tuin als je die kleur nu ziet.
Het is zo'n dankbaar plantje.
De combinatie van zink met de viooltjes is zo mooi, de zon erbij en het plaatje is compleet.

Lieve groetjes, Eefie

Madelief zei

Het ziet er bij jou in de tuin al heel gezellig uit Renny! Mooi die viooltjes!

Fijne avond!

Madelief x

Petra zei

Ja mooi he de violen horen er inderdaad gewoon bij. Ik koop ze ook elk jaar hoor heerlijk. En helemaal nu het weer zo zalig is zo fijn om lekker buiten te zijn. Hopelijk blijft het nog ff zo. Fijne avond, groetjes Petra.

All Seasons zei

Wat wordt het dan toch ineens gezellig en vrolijk in de tuin. Ik heb nog geen viooltjes gehaald, maar ze komen er wel, dus hou m'n blog in de gate, als ze voorbij komen.
Maar haal jij al het zink in de winter naar binnen? Ik laat het altijd buiten staan en daar kan het erg goed tegen. Ik vind het juist zo mooi in het winterse plaatje.
Mooie foto's heb je gemaakt, ondanks de vele zon en schaduw!
Fijne avond
Liefs,
Patricia

Blomkje en Wenje zei

Heerlijke lenteplaatsjes..het lukt mij met dit licht ook niet om mooie scherpe foto's te maken :( die van jou daarentegen zijn goed gelukt!

Fijne avond!

Janneke zei

Heerlijk die viooltjes. Ik ga ze pas kopen als ik 1 x de tuin rondgewerkt heeft. De originele wilde maartse viooltjes staan echter gewoon in de tuin en beginnen nu ook te bloeien.
Groetjes,
Janneke

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Heel mooi Renny dat zink met deze viooltjes. Geweldig lentesfeertje zo!

Jolanda zei

Goed gelukt hoor! Ik kocht vanmiddag een doos witte viooltjes, zo mooi! Lieve groet

♥Sanne en Andre zei

ik dacht preies het zelfe wat staan de viooltjes mooi bij het zink. Staat super gezellig allemaal.

liefs sanne

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat staat dat alles weer gezellig bij je in de tuin. Ik ben gek op al die zinken spulletjes...zo mooi vind ik dat!
Ik moet nog violen halen, weet alleen nog niet of het witte of paarse zullen worden... Maar binnenkort op dit blog...haha...
Ik wens je een heerlijke dag,
Lieve groet,
Mirjam

De Witte Lanteern zei

De combinatie zink en violen staat altijd goed. Hier staan de zinken emmers nog leeg, maar ik heb wel nog witte violen staan van oktober die het nu heel goed doen. Ach, alles doet het goed met dit weer, wat boffen we toch!
Foto's maken is idd wel wat moeilijker in deze felle zon. Ik sta dan ook regelmatig in mijn eigen schaduw, lastig. Bij jouw is het toch nog mooie gelukt, heel sfeervol allemaal!
Liefs, Peetje

Amber zei

Heerlijk al die vrolijke bloemen en ook nog in heel veel kleuren. Mooie foto's die echt het Maartse gevoel weergeven. Ik ga zo ook een paar Maartse viooltjes halen.

Fijne lente-dag, Margaret

It's me zei

Heerlijk he ???...vandaag is het weer prachtig weer.....liefs Ria...x!

Gerry zei

Prachtig Rennie! Het is ook een prachtige combinatie. Meestal doe ik ook blauw in een zinken teil, hoewel wit ook heel mooi is.
Je hebt daar heerlijke plekjes.

Ennuh....zo'n mooie gezonde viool vind ik toch mooier als een brocante anemoon!

Liefs, Gerry

Ús hûs ús thús zei

Prachtig die paarse viooltjes! Ze combineren idd prachtig met het zink.
Je hebt een mooie verzameling. Leuk zo allemaal bij elkaar op het wandrek.
Groetjes van Aleta

Marjon zei


Viooltjes en zink een combinatie die zo mooi is....en als ik naar jouw foto's kijk....een heerlijk lente gevoel...de laatste foto vind ik super ....fijn weekend en lieve groet Marjon