Kersenbloesem in gepimpte kruik...





Een poos geleden liep ik bij de kringloop tegen een oude kruik aan. Aangestoken door de trend in blogland, om oude kruiken en potten een nieuwe look te geven met verf/ tegellijm of muurvuller, zag ik er wel wat in. Ik ging aan de slag met krijtverf. Toen de verf bijna droog was, poederde ik er met een zeef bakpoeder overheen. Dat veegde ik uit tot het geheel naar tevredenheid was. Met kersenbloesemtakken erin is het een mooi stilleven. 
Toch heb ik in de k r u i k  wel een glas water gezet, want ik kan niet wachten om van de bloesem te genieten en ze te fotograferen.  

In de vensterbank heb ik twee apothekerspotten gevuld met t u l p e n en kersenbloesemtakken. Als het geheel in bloei staat, levert me dat weer mooie plaatjes op. Wat hebben we toch een leuke hobby, bloggen, fotograferen en het met elkaar delen. 
Dames, bedankt voor jullie blogvriendschap, hier en op fb! 






30 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het blijft leuk om met een beetje verf en bakpoeder iets een hele andere look te geven. Ik vind mijn cloche en mijn kruik ook nog steeds mooi. Leuk om er voorjaarsbloeiers in te zetten, Renny!

Liefs, Ingrid

Corine zei

Mooi is je kruik geworden, en ook prachtig die takken erin!

Ook tulpen mogen niet ontbreken om een klein beetje lente gevoel te krijgen! Mooi staan ze.

Groet, Corine

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een geniet plaatjes prachtig die voorjaarsbloemen ...geniet er lekker van , vast een fijn weekend x rosita

Verie -Vestywo- zei

Heel gezellig ziet het eruit allemaal. De luikjes voor het raam, echt super! Je kruik is mooi geworden, `k denk dat ik me er ook eens aan ga wagen, wie weet, hihi..geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

Atelier Valerie © zei

Gezellig & sfeervol ... beautiful ♥
Fijn weekend, lieve groet Valerie ♥

Ans van Ispelen zei

Leuk idee,met krijtverf en bakpoeder.
En het resultaat mag er zijn.
En het is lekker voorjaarsachtig bij je.

Groetjes Ans

Gerry zei

Mooi al die voorjaarsbloeiers. Het wordt zo steeds meer lente!
Ik vind de tulpen in de apothekerspot mooi. En je kruik is ook goed gelukt.
Geniet ervan!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hoi Renny,
Je kruik is super leuk geworden en met de takken erin helemaal mooi!
Ook de tulpen in de apothekerspotten staan fantastisch... wat een mooie kleur heb je uitgezocht... leuk ook daar de takken...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Bonjade zei

Oh je kruik is echt super geworden.......
En echt voorjaar bij je in huis....
Vind je tulpen prachtig met de subtiele rose er nog door.....

Laat de bloesems maar bloeien...;)

Fijne avond

liefs

La Maison zei

Leuk hoor zo rommelen. En de voorjaarstakken geven me een vrolijk gevoel.

Lieve groet
Hermine

Elisabeth zei

Echt weer een geniet blog bij jou .Het staat prachtig die kruik met de takken erin .En dan de Tulpen met bloesem ,alles ademt voorjaar !!
Liefs Elisabeth

De Witte Lanteern zei

Het is echt genieten van al het voorjaar wat er langskomt in blogland. Zo ook deze prachtige tulpen, gecombineerd met de bloesemtakken. Ik geniet...
Liefs, Peetje

swiid-swiet zei

Lekker lentegevoel!
Die kruik is prachtig, staat ook nog op mijn to do lijstje...

flowersandhome zei

Wat is je kruik mooi geworden! De lentebloeiers zijn gewoon prachtig, tulpen, mijn favoriet, en straks prachtige kersenbloesems, een droom!
Marian

Madelief zei

Wat een goed idee Renny om je kruik een likje verf te geven. Ik heb er hier ook nog een staan, waar ik eigenlijk niets mee doe.

Je glazen potten met voorjaarsbloeiers staan er prachtig bij!

Fijne avond!

Madelief x

bolletjelucky.blogspot.com zei

Leuk he dat "kliederen" met verfjes en poedertjes...ik heb me er ook al aan gewaagd maar nog niet kunnen fotograferen. Genieten dit, je kruik is super geworden en kersenbloesem erin staat mooi. Ook je vensterbank ziet er lekker voorjaarsachtig uit en van je luikjes ben ik helemaal weg..:) Geniet van je huisje...lieve groetjes Miranda

Joan Ottevanger zei

Wat een mooie stil levens prachtige plaatjes.

lia zei

Mooie kruik, en het is heerlijk voorjaar bij jou in huis.

Fijne avond;-))

Ger zei

Wat komt er lekker veel licht bij jou door de vensters naar binnen,je glazen potten staan daar mooi te wezen met tulpen en kersenbloesem achter de luikjes,blijf ze leuk vinden.
Je kruik is ook goed gelukt en staat zó sfeervol op het witte bankje!!
Ik ga mij er maar niet aan wagen met mijn oude potten en kannen,zijn echt heel oud,heb ze al vele jaren en ik vind ze nog steeds heel mooi zoals ze zijn.

Geniet maar lekker met het voorjaar in huis.
Liefs,Ger

Esther zei

Leuk hè, dat fotograferen. Soms haal ik iets in het tuincentrum of zo en krijg ter plaatse al inspiratie voor mooie foto's. Als het dan ook nog lukt, is het helemaal top.
Groetjes, Esther

Ús hûs ús thús zei

Wat een beetje bakpoeder al niet kan doen! Je gepimpte kruik is prachtig geworden. Erg mooi ook met de kersenbloesemtakken erin.
Maar je apothekerspotten met tulpen vind ik ook erg mooi. Je tulpen hebben ook een heerlijk poederig tintje.
Groetjes van Aleta

Room Seventeen zei

Prachtig Renny, wat een heerlijke frisse foto' s!

Anita r zei

Wat een mooie kruik.
Leuk hé en heerlijk om zo creatief bezig te zijn.
En mooie foto's.
Heerlijke hobby.

fijn weekend.

gr. Anita

It's me zei

Krijg het voorjaars gevoel hier vandaag...zo mooi allemaal...fijn weekend...liefs Ria...x !

Clarieke zei

Heel erg mooi! Al helemaal het voorjaar in huis :) De kruik is heel mooi geworden zo!
Groetjes, Clarieke

What's in a day zei

het blijft mooi om met bloesemtakken aan de slag te gaan, heerlijk om die mooie bloesem in huis te halen.
Je vaas is gelukt hoor, hij heeft een stoere uitstraling.

Fijn weekend Renny.

Lieve groet, Eefie

Rübennasen zei

Liebe Renny,
wie immer ganz wunderbare Fotos!
Und die Vase ist toll geworden!

Liebe Grüße
Alexandra

Marjon zei


Prachtig geworden de oude kruik en de takken staan er super bij...de tulpen in de vaasjes geven een echt lentegevoel en het ziet er zo mooi uit...prettig weekend lieve groet Marjon

Maison de Wendy zei

Wat een mooie kruik!!!
Super!

Fijne zondag!
Bisou, Wendy
(http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

Happy Earl Grey zei

Wat een prachtige foto's ik heb de link van je site in mijn blog genoemd.
Groetjes