Back to the roots...







Zondag maakten we, voordat we naar de verjaardag van mijn moeder gingen, een heerlijke wandeling achter de zeedijk, het wad. Er loopt bij Paesens een dijkje van zo'n kilometer lang, recht de Waddenzee in. Het is heerlijk om hier uit te w a a i e n en uiteindelijk als het ware midden in de zee te staan.

 Het raakt me altijd als ik de zilte zeelucht ruik en de weidse blik van het w a d aanschouw. Jeugdherinneringen komen bovendrijven. Ja, hier liggen mijn roots, nou ja, een tiental kilometers verderop dan oorspronkelijk. Ik groeide op in een dorpje langs de zeedijk. Vroeger waren we daar dan ook regelmatig te vinden in de uiterwaarden. Op warme zomerdagen zochten we verkoeling in een sleuf of gingen we pootjebaden in een dobbe. Het was er zo onbezorgd,  alsof de rest van de wereld er niet toe deed. 

Zo ervaar ik het nog elke keer en vooral afgelopen zondag! Alle zorgen, alle stress waaiden van ons af en lieten we meevoeren door de altijd aanwezige wind. 
Heerlijk uitwaaien op het wad. 







15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heerlijk Renny! Wij wonen jammer genoeg niet dicht bij het wad of bij de zee en dat mis ik nog wel eens. De bossen zijn hier wel relatief dichtbij maar daar heb ik veel minder mee. Mooie en leuke foto's, ook van jullie schaduw.

Liefs, Ingrid

What's in a day zei

Wat heerlijk om daar op te groeien, water trekt toch altijd en vooral op een warme zomerdag en ook in de herfst lijkt het me zo lekker om uit te waaien.
Wij wonen tussen twee rivieren, langs de dijk uitwaaien is hier ook favoriet hoor of even in de uiterwaarden...ik vergeet altijd mijn camera, ga ik binnenkort eens meenemen.

:ieve groetjes, Eefie

All Seasons zei

Wat is dat heerlijk om zo even uit te kunnen waaien aan de zee. Als het zondag goed weer is heb ik in de planning om ook eens richting zee te rijden, want met carnaval hebben wij helemaal niks.
Mooie foto's heb je gemaakt, vooral die van jullie in de schaduw.
Ik wens je een fijne week

Lieve groet,
Patricia

Jolanda zei

Wat heerlijk! Ik heb dat gevoel aan de zee en het strand, snap helemaal wat je bedoelt! Lieve groet

Ger zei

Heerlijk zo je eigen plekje waar je als kind een onbezorgd leventje hebt gehad en die fijne herinneringen weer boven komen.
En wanneer ik je mooie foto's bekijk kan ik me daar ''iets'' bij voorstellen!!!

Liefs,Ger

Thuis bij Tjits zei

Heerlijk!! Ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen, ik ben geboren niet ver van zee en de zee blijft trekken.. ook bij mij valt alle stress van me af als ik daar ben, zo fijn!

Lieve groet, Tjits

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmmm heerlijke plaatjes ja ik weet dus wel hoe dit voelt want de zee is om de hoek van de straat .... tis elke dag weer genieten als ik de haven in loop ... genieten met een dikke G mooi als je daar als kind op kan groeien ..ben zelf opgeroeid in utrecht .. maar nu ik hier woon zou ik het niet meer willen missen en zeker niet terug willen .... wens je een fijne week ..genoten van je mooie plaatjes vooral met die van jullie schaduw ...lieve groet rosita

lia zei

Oh, mooi..... Ik ben jaloers...

Clarieke zei

Wat een prachtige foto's! Lijkt me heerlijk om zo uit te kunnen waaien :)
Groetjes, Clarieke

Ús hûs ús thús zei

Heerlijke herinneringen! Het is ook zo'n prachtige omgeving. Wat is Nederland toch mooi. Je hebt er ook mooie foto's van gemaakt.
Fijne dag. Groetjes van Aleta

Mirjam zei

Hoi Renny,
Jeetje, ik kan me voorstellen dat jullie hier even enorm genoten hebben. Wat is dit mooi zeg! Prachtige foto's, geweldige vergezichten... Lekker even de wind door de haren kan wonderen doen he? Zeker als je dan ook nog even 'thuis' was...
Fijne rest van de week,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Wat heerlijk Renny!
Om zo dicht biij de zee te zijn, de mooie vergezichten, de wandeling.
De zee heeft altijd iets fascinerend!
Lekker uitwaaien, tegen de wind inlopen.
Geweldig!

Liefs, Gerry

Marie-José zei

Wat een heerlijke post Renny en mooie foto's en ik schoot er een beetje van vol ;)
Ik snap zo goed wat je bedoelt, maar het is, denk ik, vooral het gevoel/de geur/de herinnering van vroeger...zoals in 'het Dorp' van Wim Sonneveld...
De melancholie van de vergankelijkheid...prachtig...

Lieve groet, MJ

De Witte Lanteern zei

Aahhg, ik mis de zee, hier in Limburg! Heerlijk om zo lekker uit te waaien. Prachtige foto's!
Liefs, Peetje

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Heerlijk zo'n uitwaaimoment aan zee!