Helleborus...



Bovenstaande foto maakte ik net in de tuin. De Helleborus of ook wel de k e r s t r o o s genoemd, bloeit alweer. Nog nooit zo vroeg bij mij in de tuin, dus hij doet zijn naam eer aan, want met kerst ontdekte ik de knopjes al. Het komt natuurlijk door het zachte weer. Toch hoop ik dat we nog een beetje een echte winter krijgen en de voorspellingen lijken gunstig. Het is nog maar januari en dan is dat heel normaal. 



Vorig jaar mailde een mevrouw mij, of ze een originele foto van onderstaande foto mocht gebruiken, voor een voorkant van een c.d. Een c.d. van een vrouwenensemble uit Aalsmeer met muziek van The christmas rose, een compositie van de geboorte van Jezus.
Ik vond het een hele eer dat uit verschillende foto's, uiteindelijk mijn foto werd gekozen.
Ik trakteer jullie nog even op wat foto's van een oud blogpostje.










32 opmerkingen:

Gerry zei

Prachtig zijn ze!
En wat een eer om een foto voor een lay-out van cd-hoesje te mogen leveren!
Bij mij staat er een purplekleur in een pot en daar komen ook al drie knoppen omhoog.
Overigens heeft de hortensia ook al nieuw blad, staat de roos in bladknop, komt de hosta op en bloeit de lavendel.
Ze zeggen dat het volgende week gaat vriezen.
We zien wel wat er gebeurd!

Lieve groet,
Gerry

musjesbrocanteplekje zei

Prachtige bloem en wat gaaf dat jou foto werd gebruikt,fijne avond,lieve groet Musje.

Passione Helena zei

Wat een mooie foto's Renny!En wat een eer, dat jouw'n foto's gebruikt zijn voor een cd hoesje, dat is leuk!

Schijnbaar is het bij jouw droog omdat je buitenfoto's hebt gemaakt, hier kon je niet echt naar buiten (dikke buien en veel wind) het word nu pas licht. Maar ach, de kaarsje branden gezellig, laat mij maar lekker binnen ;-)
De natuur is uitzonderlijk vroeg door het zachte weer...wel jammer voor de knoppen als het gaat vriezen. Maar een winter hoort er ook bij in Januari. Zolang het zonnetje dan maar schijnt!

Bedankt voor het meegenieten!

Wens je nog een fijne dag! Xx

Petra zei

Wat een mooie foto's zeg echt schitterend. En wat een eer dat jij de foto maakte die zij konden gebruiken geweldig. En ja de helleborus prachtige plant, met hele mooie bloemen genieten met de grote G. Groetjes Petra.

De Witte Lanteern zei

Prachtig je kerstroos! Heerlijk hoe je de zon erin hebt gevangen (die vandaag verstoppertje speelt). Ik geniet van je foto's!
Liefs, Peetje

Janneke zei

Super mooi Rennie! Ik kijk ook al steeds rond in de tuin maar ze bloeien nog net niet.
Groeten, Janneke

Verie -Vestywo- zei

Wat ontzettend leuk dat je gevraagd ben door je foto`s. Ze zijn dan ook wel erg mooi, je zou ook eens foto-kaarten moeten gaan maken! Mooie header heb je.

Lieve-Groetjes, Verie

Sjonke's Kronkels zei

Heel mooi. Het is toch wel bijzonder dat de door jou gemaakte foto de voorkant van een cd siert!! Mag je best trots op zijn.
Groejtes,
Marion

Ans van Ispelen zei

Wat zijn ze toch mooi.
En leuk,dat er een foto van je op de omslag van de CD gaat komen.
En terecht,want hij is prachtig.

Groetjes Ans

crochetcookingandmore zei

Wat een prachtige foto´s!

It's me zei

Wat leuk...en ja tis ook zo'n mooie plant.....liefs van mij...x !

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat je daarvoor benaderd bent, dat is toch een hele eer!

De helleborus staat hier in een hoek van de tuin, vanuit huis heb ik er geen zicht op. Meestal bloeit ons exemplaar later dan gemiddeld, ik zal er de komende dagen eens op letten (als ik het niet vergeet). Wie weet zie ik ook al wel de nodige knoppen zitten.

Alvast een fijn weekend, Renny! Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Renny,
Niet zo heel vreemd hoor, want je maakt echt prachtige foto's.
Wat is de Helleborus toch ontzettend mooi. Al sinds begin december nam ik me voor om er eentje in huis te halen, maar tot nu toe is het er niet van gekomen. Misschien moet ik het gewoon op mijn lijstje zetten? Lijkt me slimmer....
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Franse Lelie zei

Mooi zijn ze. Ik ben er ook zo dol op en zag dat in de tuin de eerste bloemen ook al tevoorschijn kwamen.Je foto's zijn mooi en wat leuk dat een foto is gebruikt voor een cd hoesje! Lieve groet

What's in a day zei

Ze zijn heel mooi, ik zag ze bij mijn moeder in de tuin ook alweer bloeien, zo mooi om te zien midden in de winter.
Wat een eer dat jouw foto werd gekozen, prachtig.

Lieve groet, Eefie

Bonjade zei

Zeker een eer.......maar het is dan ook een prachtige foto!

Super mooi ziet het er uit.....

Fijne avond

Liefs

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtigggg je foto's en de eer komt je toe hoor dus begrijp dat ze je foto willen hebben ... en van mij mag hij komen die winter ik hou ervan echt welll .... nog de beste wensen .... fijne week nog lieve groet rosita

Ger zei

Mooie foto's van prachtige smetteloze bloem en helemaal leuk dat juist jouw foto uitgekozen is om CD hoes op te fleuren.

Hier in de tuin doet de helleborus het niet goed in de volle grond,wel had ik er enkele jaren drie in pot buiten die jaar op jaar prachtig bloeiden totdat ze na een strenge vorst periode twee jaar geleden het loodje legden:-(
Heb er nu weer 3 binnen staan overgehouden van kerst,nog maar weer eens afwachten of ze nu buiten of in schuurtje de winter doorkomen.

Liefs,Ger

Corry zei

Prachtige foto's heb je gemaakt
Heerlijk om naar te kijken
Ik vind het ook hele mooie bloemen
En wat een eer, dat jou foto gekozen voor de CD..... Geweldig en terecht
Lieve groetjes Corry

Marjon zei


Prachtige foto's Renny en wat leuk van het CD hoesje....ook je nieuwe header is super....ja en het weer is eigenlijk abnormaal, de roosjes bloeien hier nog....als het nu gaat vriezen...dan ben ik bang dat veel knoppen bevriezen....fijn weekend alvast en lieve groet Marjon

flowersandhome zei

Wat een mooie bloemen zijn dat toch hé. Je hebt ze prachtig op foto gezet! De collage vind is super geslaagd.
Lieve groet,
Marian

Esther zei

Schitterende foto's. Geen wonder dat ze die willen gebruiken. Fijn weekend.
Groetjes, Esther

Anita r zei

Geweldige plant.
Geweldige bloem.
De favoriete plant van mij.

fijn weekend.

gr. Anita

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Het is al zo'n mooie bloem maar op jouw foto's is hij gewoon prachtig!

Krek wak wou zei

Wat leuk, Renny, dat je foto is gebruikt voor een CD cover! Daar mag je zeker trots op zijn.....prachtige foto's!
Fijn weekend!
X Nicole

Miranda zei

Wat leuk dat ze je foto hebben gebruikt! Je hebt het dan ook prachtig gefotografeerd.

Fijn weekend. X

THE BLACK BARN zei

MOOIE COLLAGE EN WAT EEN LEUK DAT JE DAAR VOOR GEVRAAGD BEN.

FIJNE DAG,

MIRANDA

José zei

Ze zijn ook meer dan prachtig!!
De bloem maar ook zeker je foto's.
Leuk!!

Fijn weekend,
José

Ingrid zei

Wat mooi weer je post Renny...mooie bloemen trouwens...liefs

Anita zei

Wat een mooie post van deze prachtige bloem!
Hier stond met kerstmis de Helleborus binnen in een grote pot.
Geen kerst zonder de kerstroos ;-)
En nu staan ze buiten heel mooi te wezen!

Wat een bijzondere eer jou foto voor de CD hoes.
Deze foto's zijn ook in één woord: prachtig!
Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij x

Life is like a pie zei

Prachtige foto's! Krijg er meteen een lentegevoel van. :-)

Marisa zei

Beautiful post and blog....
Hugs,
Marisa.