Advent





Morgen is het eerste adventzondag. Het eerste k a a r s j e mag branden. 
Het feest van het Licht.  




Ik vond een mooie quote van Mother Teresa:

The season of Advent is like springtime in nature, when everything is renewed and so is fresh and healthy. Advent is also meant to do this to us - to refresh us and make us healthy, to be able to receive Christ in whatever form he may come to us. 


En deze van Corrie ten Boom:

Gelukkig is hij, die zeggen mag: Mijn leven is advent, Die naar omhoog ziet, dag aan dag, Die de verwachting kent. Die zich omringd weet door het Licht dat neder is gedaald, Die daarin gaan mag, doelgericht, Die niet meer is verdwaald. Die in dat licht is neergeknield bij kribbe en bij kruis, die door Gods Geest geleid, bezield zicht heeft op het Vaderhuis. 



Zondag 1 december, het eerste kaarsje brandt. 

19 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Heel erg mooi Renny.

Ik wens je een fijn weekend
Groetjes Ans

Gerry zei

Mooi Renny!
Ook de tekst!
Morgen hoop ik mijn eerste kaars te laten zien en ik probeer net als vorig jaar elke adventszondag een gedicht daarover te plaatsen.
Ik vind dat mooi naast alle drukte die komt.
Ook jouw woorden geven bezinning waarover het gaat!
Dank je wel!

Liefs, Gerry

What's in a day zei

Precies de kern waar het om draait, mooi hoor Renny.
Ik wens je een mooie zondag.
Je kaarsen zijn prachtig!!

Lieve groetjes, Eefie

Miranda zei

Wat heb je er een sfeervolle post van gemaakt.

Fijne avond. X

Janneke zei

Heel mooi gedaan de adventkaarsen zo in het kistje. De quotes zijn precies zo als het is, vooral die van Moeder Teresa vind ik heel mooi.
Een fijne zondag en
lieve groet van Janneke

lia zei

Leuk in dat blik..

Liefs lia

Pure by me zei

Wauw jij hebt ze ook mooie gedecoreerd..
Ik heb ze vandaag ook neergezet...morgen gaat de 1e aan..
lekker genieten..
Groetjes Chris

Colin zei

Dit is toch een stuk sfeervoller dan de adventkrans met kaarsjes!

Ús hûs ús thús zei

Leuk om de kaarsen zo in dit oude verweerde bakje te doen. Super sfeervol!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

It's me zei

Heel mooi deze post !!!...geniet van een heerlijke zondag....x !

Home and Lifestyle zei

Wat een goed idee om de adventskaarsen in een stoer blik te plaatsen!

Een fijne zondag, Renny! Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat ziet dat er leuk uit zo, die vier kaarsen op rij in die kist. De teksten zijn ook heel erg mooi.
Ik wens je een heel fijne eerste advent toe...
Lieve groet,
Mirjam

Maison de Wendy zei

Wat een mooi, simpel adventstuk.
Fijne zondag!
Bisou, Wendy
(http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

Mayflower zei

Je adventsstuk is mooi van eenvoud. Hier geen advent, maar de woorden en de betekenis hiervan zijn mooi.

Fijne zondag.
Liefs, Mea

crochetcookingandmore zei

Wat mooi!

Verie -Vestywo- zei

Prachtige teksten staan er bij deze post, heel mooi! Lieve-Groetjes, Verie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig zo in die zinken blik heel erg mooi en die tekst maakt het helemaal af wens je een fijne pakjesavond ...lieve groet rosita

Huis in de Provence zei

Prachtige teksten. Sluit ik me helemaal bij aan!
Jij ook een fijne adventstijd.
Lieve gr. Mirjam

Karin Joan zei

In 1 woord: PRACHTIG!!! wat heb jij een geweldig talent! En die tekst van Corrie ten Boom, echt mooi en zo waar!
(ik zit zo te genieten van jouw blog!!)