Roze regen....


Dit is een bloemetje van de wisteria floribunda 'rosea' blauwe regen (roze).
Na zeker zes jaar van alleen maar groen blad, vertoont hij eindelijk zijn eerste bloemtrossen. Nog niet uitbundig en je moet ook echt goed kijken, maar hij bloeit! Helemaal blij was ik toen ik de eerste knoppen ontdekte en verrast toen bleek dat het een roze regen was. Van dichtbij is het echt genieten. Van afstand is het echt nog geen roze regen, maar dat komt de komende jaren vast helemaal goed.






De vitrinekast staat momenteel helemaal gedemonteerd in de kamer.....

Omdat we een nieuwe eethoek hebben, kwam de kast niet meer zo mooi uit. Ook manlief was het met me eens en tot mijn grote vreugde gaf hij aan dat hij dan maar wit moet. Dat liet ik me geen twee keer zeggen en ik heb direct de daad bij het woord gevoegd. Hij is al geschuurd en ik hoop deze week met het schilderen te beginnen. Een hele klus maar het komt helemaal goed. Ik laat jullie de nieuwe eethoek en de kast in een wit jasje zien, als het klaar is. 

Geniet van het zomerse weer wat wordt voorspeld voor de komende dagen! 

29 opmerkingen:

Miranda zei

Prachtig je roze blauwe regen! Ben benieuwd naar het eindresultaat van je kast...

Fijne avond.

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat mooi is deze roze regen. Nog pril, die bloemetjes, maar ze zijn er tenminste. Ik heb juist twee weken geleden een blauwe Wisteria geplant. Ik kocht deze zonder bloemen en nu heb ik al een paar keer gehoord dat ik dat beter niet had kunnen doen, omdat het wel een paar jaar kan duren voor ze wil bloeien... maar 6 jaar vind ik wel heel lang hoor...
Maar je geduld is wel helemaal beloond natuurlijk, heel erg mooi!
Ben heel benieuwd naar de eethoek en kast in wit jasje...haha...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Ben heeeeeel benieuwd naar het eindresultaat hoor.....liefs Ria...x !

Home and Lifestyle zei

Wij hadden dit jaar ook ineens blauwe regen in de tuin...het moet er al veel langer gezeten hebben, maar voorheen heeft de blauwe regen blijkbaar ook nooit in bloei gestaan. Dus ik herken je blijheid, nu hopen dat de roze/blauwe regen volgend jaar ook weer in je tuin terug komt.

Succes met de kast...ik ben erg benieuwd!

Lieve groet, Ingrid

Elisabeth zei

Wat is de Roze Wisteria mooi Renny ,je geduld is in elk geval beloond .En je vitrine kast word vast heel erg mooi in het wit ,dus ik ben nieuwsgierig naar het resultaat.Fijne week
Lieve groetjes Eisabeth

Krek wak wou zei

Prachtig die roze regen! Ik heb tegelijkertijd 2 blauwe regens gezet....de een bloeit uitbundig terwijl de ander uitbundig is in alleen maar groene takken....ook mooi trouwens!
Succes met de kast!
Fijne avond!
X Nicole

Madelief zei

Heel veel succes met schilderen Renny! Ik ben benieuwd naar je eethoek.

Liefs van Madelief x

Decoraties Van Nu zei

Prachtig je roze regen, geniet er van!!
Succes met je kast, ben wel benieuwd hoor...
Lieve groetjes Wanda

ilona zei

Wat een leuke bloemetjes, je geduld wordt wel beloont.
Ben benieuwd naar het eindresultaat van de kast, Zeker een hele klus, maar volgens mij heb je er wel zin in:)
Groetjes, Ilona.

♥Sanne en Andre zei

Prachtige bloemen en wat leuk dat je man dat zegt... Inderdaad een heel werk maar weet zeker dat het eindresultaat heel mooi zal zijn. Wil heel graag het resultaat zien hoor

liefs Sanne

Gerry zei

Prachtig, de roze regen. Op een van de andere blogs las ik ook dat blauwe regen pas na 5 jaar begon te bloeien. Heeft kennelijk lang werk om volwassen te worden.
Ben heel benieuwd naar je eettafel en je kast. Veel succes bij het schilderen.

Lieve groet,
Gerry

Draffin Bears zei

Hi Renny,

the pink wisteria is so very pretty - I have two mauve ones, which are lovely.
I look forward to seeing your new white cabinet.

Happy week
hugs
Carolyn

bolletjelucky.blogspot.com zei

Succes met het schilderen van je kast,zal wel fijn drogen nu het wat warmer wordt,hihi. Mooi die fijne bloemetjes van de "roze"regen,apart hoor,lieve groetjes Miranda

Ger zei

Dat je Wisteria floribunda 'Rosea' eindelijk is gaan bloeien moet een gelukzalig gevoel geven,de elegante hangende tuilen van dit soort ruiken ook nog eens heerlijk.
Het duurt over het algemeen enkele jaren na de aanplant voordat de Wisteria gaat bloeien. Zijn de planten uit zaad opgekweekt dan bestaat een flinke kans dat ze nooit zullen bloeien. Daarom wordt Wisteria meestal uit stek vermeerderd, of via afleggers opgekweekt.

De kast zal een heel andere uitstraling krijgen maar vast niet minder mooi!!!

Ja,genieten van de zon deed ik de afgelopen maand met volle teugen.

Lieve groet!!
Ger

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een mooie bloemen! Ben benieuwd naar je kast!


Groeten Maaike

Marjon zei

Hallo Renny....wat is ze mooi jouw roze blauwe regen....dat heb ik nog nooit gezien....we hebben lang moeten wachten op een paar bloemen....iedere dag ging ik weer kijken...nu zitten er bij mij flink veel bloemen aan maar het groen is zo goed gegroeid dat je van verre de bloemen niet meer zo goed ziet.
Ben benieuwd hoe je kast er gaat uitzien....en mooi weer...ohh heerlijk...fijne week en lieve groet Marjon

lia zei

De blauwe variant ken ik natuurlijk omdat ik die jaren gehad hebt.
En heb nu een witte gepoot maar die doet nog niks, daar is dus nog hoop voor begrijp ik:-)
Maar de rose, nooit van gehoord, maar is heel mooi zo te zien.

Succes met het schilderen, en in de zon is die kast zo droog.

Ús hûs ús thús zei

Je roze regen is prachtig! Ook ik werd deze week verrast met de eerste bloei van onze blauwe regen. En net al bij jou moet je dichtbij staan om het te zien maar het bloeit!
Ik ben ook erg benieuwd naar je nieuwe eethoek en gerestylde kast. Veel succes met het schilderen van je kast (ik weet hoeveel tijd erin zit!).
Groetjes van Aleta

Verie -Vestywo- zei

Geweldig! Wat een mooie `roze` blauwe regen. `k Geloof dat de blauwe regen het dit jaar bij iedereen niet echt goed doet, vanwege de kou, maar van dichtbij is die juist heel mooi. Geniet ervan. Ik ben benieuwd naar je `nieuwe` kast. Lieve-groetjes, Verie

Dinah zei

Mooi die roze regen. Het is een moeilijk plant dat weet ik wel. Ik heb een licht paarse regen maar dan niet van die mooie lange bloemen maar korte dikke en weinig blad. Het is echt een eigenwijze plant ;-)

Lieve groet,dinah

Anita r zei

Mooie je roze regen.
Heb zelf ook 6 jaar moeten wachten op mijn blauwe regen.
Maar hij staat nu ook mooi in bloei.
Ben heel benieuwd naar je nieuwe tafel.

gr. Anita

Musje zei

Prachtige kleur,mijn zus heeft deze ook,oh zo benieuwd naar je kast als die geverfd is en de nieuwe tafel,spannend,succes met verven,fijne avond,lieve groet Musje.

De Witte Lanteern zei

Wauw, wat een prachtige bloem! Ik wist niet eens dat er ook een roze variant van bestond.
Ben ook benieuwd naar je kast! Veel werk, maar ook leuk om te doen.
Liefs, Peetje

Petra zei

Mooi bloem, ik heb ook ooit z'n plant gehad op het plaatje prachtige roze bloemen en groeien dat ie deed echt je hoorde hem bij wijze van spreken groeien, maar heeft nooit niet een bloem laten zien en we hebben de plant er dus uit gehaald. Nu geniet ik van jou mooie bloem. Ben benieuwd naar je nieuwe eethoek en de kast. Geniet van het mooie weer, groetjes Petra.

What's in a day zei

Prachtig je roze regen, het is echt prachtig om te zien.
Wat spannend dat jullie kast een metamorfose ondergaat...

Lieve groet,
Eefie

flowersandhome zei

Je geduld wordt beloond, wat een pracht van een bloem!
Van dingen wit schilderen kan ik meespreken tegenwoordig, veel schilderplezier en nog meer genieten achteraf als de kast weer helemaal passend en gevuld terug op haar plaats staat.
Lieve greot,
Marian

Rozen van Papier zei

Een roze regen, dat is heel zeldzaam. Wat mooi!

Groetjes Janny

M. Eva-Marie zei

Just found your blog and loving it. Maybe we can follow each other on GFC or bloglovin? Please feel free to stop by my blog and let me know. XO

http://mevamarie.blogspot.com/

Blomkje en Wenje zei

Je blauwe regen is prachtig! Zolang wij hier wonen (4 jaar) heeft de onze niet zo uitbundig gebloeid als dit jaar (er is dus nog hoop ;)

Ben benieuwd hoe je kast gaat worden.

Groetjes, Pietrik