Witte was van kant.....








Heerlijk dat het weer kan, de was buiten hangen te drogen. Er is niets fijner dan de geur van frisgewassen linnen wat buiten heeft gedroogd. De dekbedovertrekken kunnen straks zo weer om de dekbedden en dan vanavond heerlijk slapen onder de geur van de lente.
De kanten kleedjes waren ook wel weer eens aan een wasbeurtje toe. Wel met de hand natuurlijk en voor het sfeertje het wasbord er maar even bij. Zoals ze vroeger alles met de hand moesten wassen. Vaak kwam het zondagavond al in de week, maandag de hele dag schrobben en boenen, dan op dinsdag de witte was witten en bleken op het gras of aan een linnenrek, drogen, mangelen en strijken met de strijkbout. Vaak was men er de halve week zoet mee, voor alles weer netjes in de kast lag. Gelukkig is dat verleden tijd.









Geniet van deze heerlijke lentedag


34 opmerkingen:

Huis in de Provence zei

ohhh, wat heb je prachtige witte kantjes en zo veel.....
ook hier lekker de was buiten vandaag, en ik ben het helemaal met je eens...heerlijk die lente geur in de lakens...
Genieten!
Fijne dag.

Lieve gr. mirjam

Lilablu at home / Tina zei

Hoi Renny,
heerlijk hé dat weer!! Heb zojuist lekker koffie voor de winkel gedronken. Uit de wind in mijn t-shirt.........zalig!!
Liefs,
Tina

Emmy zei

Kan het bijna ruiken zo schoon en fris het eruit ziet. Ja wat een gedoe hé was het vroeger om de was te doen. mijn oma had ook een bleekveldje. Fijne dag groeten Emmy

Ger zei

Kraakhelder zou mijn moeder zeggen als ze die was van jou aan de lijn zou zien hangen,tja dat waren nog eens tijden..'vroeger toen het leven nog goed was'de tijd waarin de was nog met de hand gedaan werd,gezinnen van 12 kinderen heel normaal waren,moeder de vrouw voor het huishouden zorgden en vader het geld verdiende om brood op de plank te krijgen....zo kan ik nog wel ''even'' doorgaan...en toch heb ik mijn moeder,oma's en tante's in die tijd nooit horen klagen dat ze het druk,druk,druk hadden,er was tijd voor een praatje over de heg met de buurvrouw of bij de kruidenier,
Maar tijden veranderen en alles is nu anders met moderne apparatuur die het huishouden zoveel makkelijker maken,kleine gezinnen etc.
En toch hoor ik het dagelijks om me heen dat iedereen het druk heeft en altijd haast....

Maar jij bent lekker bezig en vast aan de strijk zodat je prachtige kleedjes straks weer fris gewassen en gestreken je interieur gezellig maken.

Liefs,Ger

Home and Lifestyle zei

Gezellig dat je er bent Renny, ik miste je (posten) al.

Hoewel ik de geur van lente aan wasgoed heerlijk vind, heb ik zelf nooit was buiten hangen. Ik vond een droogmolen al nooit een lust voor het oog, maar heb pas echt een 'trauma' opgelopen door onze vorige buren. Toen zij hier weggingen, hebben we niet voor niets de schutting verhoogd...dat moest ons niet nogmaals overkomen ;-). Meneer - al achter in de zestig- had mega grote witte onderbroeken, die na een wasbeurt dus aan een droogmolen in de tuin werden gehangen, velen op een rij, met vervolgens ook al zijn sokken ernaast. Niet echt het ideale uitzicht als je lekker in de tuin zit hihi.

Maar prachtige witte lakens of mooi kant aan lange waslijnen is een heel ander verhaal!

Ik wens je nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Dinah zei

Da tis echt lente, fris gewassen beddegoed zo weer op bed en dan slapen heerlijk!!!!! Ik heb de winterdassen en handschoenen in de wasmachine en die gaan straks op het rekje. Beetje laat maar ja met veel klanten die bij ons achter het huis komen en gaan vind ik het niet prettig om de was buiten te hangen voor de laatste is geweest ;-)

Lieve groet, dinah

lia zei

Ben toch wel blij dat het nu allemaal in de machine kan.
Maar voor de plaatjes is het leuk om zo te zien.

Groetjes Lia

Ans van Ispelen zei

Wat leuk, Renny.
En de foto's zijn zo prachtig,met al dat kant aan de waslijn.
Ja,vroeger was wassen heel wat werk.
Als het dan in de kast lag,konden ze in feite alweer aan de volgende ronde beginnen.

Groetjes Ans

kienkele zei

Je kunt die heerlijke geur bijna ruiken, een mooie post!
Lieve groet, Tineke

Franse Lelie zei

Wat een werk was dat vroeger maar wel mooi om het zo te zien hangen en wapperen in de zon! Het was er echt een dag voor en wat een lijnen vol kant...kantlijnen:) Lieve groet

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een heerlijke frisse post hahaha mooi al dat kant geniet er lekker van ...genoten van je mmoie plaatjes ...lieve groet rosita

Milou zei

Wat een gezellige frisse foto's!

Groetjes, Milou.

balerinaszydełkowanie zei

Och ;)
BEAUTIFUL blue and white napkins

BALERINKA ;)

De Witte Lanteern zei

Wat een lekkere frisse post! Je ruikt de was gewoon al.
Maar ik ben ook blij dat er nu een wasmachine is. Poeh, moet er niet aan denken om onze was met de hand te doen...Krijg ik geen tijd meer om te bloggen...haha!
Liefs, Peetje.

Kom Achterom zei

Dit is een genot voor het oog! wat mooi al dat kant aan de lijn!
fijne dagen
Yolanda

Thuis bij Tjits zei

zo heerlijk de geur van buitengedroogd wasgoed en ik word helemaal blij als ik je witte was in de zon zie wapperen met een blauwe lucht op de achtergrond, heerlijk!!

fijne avond,
lieve groetjes, Tjits

Fia zei

Word je toch blij van al die kraakwitte wasjes wapperend aan de waslijn..
Heerlijk de geur als je het binnen haalt...tegenwoordig met de drogers is dat niet meer zo...ik geniet van je foto's..

hart,gr Fia

What's in a day zei

Je witte was is heel mooi, en wat fijn dat je het buiten kunt laten drogen!!!!
Heerlijk genieten.

Lieve groetjes,
Eefie

Anita zei

Wat een prachtige witte (kanten) was :-)
Alleen er naar kijken geeft al het gevoel van LENTE hihi
Hoewel: ik droog de was nooit buiten.
Gewoon omdat ik geen waslijntje heb maar het heeft wél wat!
Gelukkig hebben we een "wasmachien" ;-)
Groetjezz lfs mij

Anita r zei

Wat mooi zo de witte kleedjes met die mooie blauwe lucht.
Ik ruik bij na hoe lekker ze ruiken.

gr. Anita

Janneke zei

Heerlijk die kraakheldere witte kleedjes aan de waslijn bij ook al weer zo'n heldere blauwe lucht. Super foto's. Ik hou ook van de was buiten drogen.
Groetjes, Janneke

Decoraties Van Nu zei

Wat heb je veel kantjes! Prachtig, waar laat je die allemaal?
Heerlijk hè s'avonds onder een fris gewassen dekbedovertrek slapen. Wij vinden dat ook heerlijk, 1 dochter niet... die zegt: het bed ligt niet hetzelfde...
Lieve groetjes Wanda

Gerry zei

Je had een prachtige dag om te wassen. Ik had mijn was ook aan de lijn vandaag. Heerlijk fris.
Ik vind al je kant prachtig! Het staat zo mooi al dat wit bij elkaar.
Succes of sterkte? met je drukke bezigheden!

Lieve groet,
Gerry

Ús hûs ús thús zei

Oh wat een heerlijke frisse lente plaatjes! Je hebt prachtig wit linnen. En wat is het heerlijk om dat lekker buiten te kunnen drogen. Ik kan daar ook altijd zo van genieten.
Groetjes van Aleta

Miranda zei

Op deze manier wordt het doen van de was toch een feest ;) Je hebt een prachtige verzameling!

Lieve groet, Miranda

www.tbezigebijtje.blogspot.com zei

Jij hebt echt VEEL kanten kleedjes!! En het levert ook een paar prachtige foto's op. Mooi hoor die zinken teil en dat wasbord, gelukkig hebben wij nu een wasmachine en een droger..!

Succes met alle andere dingen, het bloggen komt wel weer!

Groetjes,

Miriam ('t Bezige Bijtje)

It's me zei

Wat een geweldige post en wat een mooie was !!!...liefs van mij...xxx..

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love your beautiful white linens and lace against the pretty blue sky.
Hope you are enjoying the week

hugs
Carolyn

Things and Thoughts zei

Your linen stuff is fantastic. Laundering become an exciting activity which offers wonderful photos!

Marieke zei

Wat een prachtige foto's.
En wat heb je mooi linnengoed.
Zo krijg je helemaal zin om de was te doen.
lieve groet en geniet van je schone was :)
Marieke

cindy 'wonenmeteenhart" zei

wauw war heb jij een hoop mooi wit kant zeg!!!

de kleine kleedjes daar heb ik dr inmiddels ook veel van kijk iedere week hier bij de kringloop eb vaak ligt dr weer wat!! zo lief dat moet gewoon mee

maar wat mooi zijn ook jou grote zeg!!
en zo mooi op de foto!!!

ik kan je frisse was bijna ruiken

geniet dr van

liefs cindy

Atelier Valerie © zei

Prachtig de kantjes die in de wind en de zon hangen te drogen.
Jammer is het lente gevoel weeral voorbij!
Lieve groetjes, Valerie ♥

Madelief zei

Prachtig al dat kant aan de waslijn tegen de blauwe lucht aan. Daar word je blij van :-)

Fijn weekend!

Madelief x

Elisabeth zei

Ohhh wat prachig al dat smetteloze wit en kant,ik ruik de geur bijna!!
Lieve groetjes Elisabeth