Oude kist met een verhaal...







Deze week heb ik de oude marinekist, die manlief ooit donkerbruin beitste, wit geschilderd. Ooit moest alles in koloniale stijl, nu wordt hier steeds meer wit. Ik vind het zoveel mooier zo. De kapstok is ook nieuw en de kist past er mooi onder. 

De kist is voorzien van een naam op de bovenkant, ene L.D. de Kroon en er zaten ook bijbeltjes en paperassen in de kist toen we hem kochten. Als ik op de naam googel dan krijg ik een foto van een marinier. Zou het hem zijn? Deze kist is dus in Nederlands-Indie geweest en heeft vast het één en ander meegemaakt. Mooi zo'n kist met een verhaal. Wij hebben hem inmiddels al zo'n 14 jaar in bezit en werd gebruikt als verkleedkist, vol oude verkleedkleren. Eens zien wat ik er nu in zal stoppen. Misschien toch weer verkleedkleren..
Inmiddels hangen de winterjassen weer aan de kaptstok, jullie begrijpen wel dat dit even voor de sfeer is hé!



43 opmerkingen:

Decoraties Van Nu zei

Dat heb je mooi gedaan!
Ideaal om je spulletjes in op te bergen.
Een plaatje, zo alles bij elkaar!
Fijn weekend verder.
lieve groetjes Wanda

Thea zei

Ja hoor, begrijpen we helemaal!!

Is erg mooi geworden, je hebt eer van je werk!!

Gebruikte je verf op waterbasis?? Dat ruikt niet zo he??? Mijn man houd niet van verflucht,dus ik ben buiten bezig!! Maar met die kou, schiet het niet echt op!!

Och, ooit komt het af!!

Fijn weekend verder!!

Liefs Thea ♥

Arja van Garderen zei

Wat een GAVE kist!!
Lieve groet, Arja

Milou zei

dit plaatje klopt helemaal.
Wat een gave kist zeg!

Groetjes, milou.

cindy 'wonenmeteenhart" zei

mooi hoor je kist echt een plaatje!!!

en helemaal leuk dat verhaal dr bij,

gr cindy

Mayflower zei

Wat een prachtige kist Renny, hier kan je heel wat in op bergen en het staat mooi zo in de hal. Mooie kapstok heb je ook. Ja.....ik doe net als jij, even voor de foto alles stylen hihi.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Alie zei

Gaaf hè zo'n verhaal. Prachtig alles wit. Toevallig hebben wij net zoiets kapstok en precies dezelfde mandjes erop.

Eefies day zei

Een kist met een verhaal die wel heel mooi past in je mooie hal.
Prachtig zo in het wit...en ja winterjassen, hou op zeg, gelukkig lijkt het bij jou al lente.

Lieve groet,
Eefie

natuurlijk groen en doen zei

Maar daar wachten we allemaal op ,de winterjassen weg en een lege kapstok. Je kist is erg mooi zo.

fijn weekend
groeten Bep

natuurlijk groen en doen zei

Maar daar wachten we allemaal op ,de winterjassen weg en een lege kapstok. Je kist is erg mooi zo.

fijn weekend
groeten Bep

Esther zei

Schitterend, die kist.En hij lijkt daar helemaal op z'n plek.
Groetjes, Esther

Miranda zei

Wat een prachtige kist! Op deze manier is het een heel sfeervol hoekje geworden.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Janny, Especial and More zei

Mooi, zo'n witte geschilderde kist! Bij ons staat er nog een op zolder, maar die is donker rood/bruin en stinkt naar mottenballen als je hem opendoet!

Dinah zei

Hahahah, ik dacht ook al,,, bij hangen er zoveel jassen aan de kapstok datje de kapstok niet eens meer ziet ;-) Mooi sfeerhoekje zo.

Fijn weekend,dinah

Madelief zei

Het is een mooi geheel geworden Renny! Wat heb je een sfeervolle hal!

Fijne zondag,

Madelief x

Home and Lifestyle zei

Ik geloof dat een soortgelijke kist hier zou worden gevuld met handschoenen en sjaals, die slingeren hier altijd door de hele gang (terwijl ik er overigens ook een rieten mand voor heb staan, maar gebruiken ho maar ;-)). De hal ziet er heel verzorgd uit, Renny!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Hij is mooi geworden hoor!!!...fijn weekend...liefs Ria...xxx..

Ús hûs ús thús zei

Prachtig hoor zo'n oude kist met een verhaal! Je kist staat erg mooi bij je kapstok (die ik super vind!). Het is een gezellig hoekje geworden. Mooi in die wittinten.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

Ús hûs ús thús zei

Prachtig zo'n oude kist met een verhaal. Hij staat prachtig bij je kapstok (die ik erg mooi vind!). Je hebt er een gezellig hoekje van gemaakt.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

faire un songe zei

Mooie gedaan.. ziet er erg leuk uit zo.
Groetjes Hetty

Marjon zei

De kist is echt prachtig Renny. Het verhaal erbij boeit mij ook altijd als ik oude spulletjes koop. Het hele gangetje ziet er sfeervol uit...ook de gespoten krans is super mooi met de tekst erbij....fijn weekend en lieve groet van Marjon

Thuis bij Tjits zei

prachtig en nog mooier met het verhaal erachter.. wat een gezellig hoekje zo en wat staat dat heerlijk fris en zomers zonder winterjassen:)

fijne ZONdag,
lieve groet van Tjits

Jacomijn zei

Prachtig zo'n kist met verhaal!
Staat heel mooi zo!
Groetjes Jacomijn

Passione Helena zei

Wat mooi Renny...prachtig als er een hele geschiedenis achter schuilt. Mooie kist, staat mooi fris in de hal, super!

Fijne zondag!
Lieve groetjes, Helena

Ans van Ispelen zei

Mooi hoor,om de kist wit te maken.
Een gezellig hoekje zo met de kapstok.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Janneke zei

Leuk gedaan, die kist wit gemaakt. Het blijft altijd een beetje vaag hè, zo'n kist met een naam en inhoud, echt een kist met een verhaal. Wees er zuinig op.
Gr., Janneke

Bonjade zei

Super mooi! Wat een heerlijke frisse lente sfeer....
Je zou toch willen dat de kapstok in je huis altijd zo kon zijn...;)
Hier hangt ie in een mum ook vol met jassen en allerhande spul van de kids.......tssss......

Een droom zo'n lege kapstok.

Fijne zondag

Liefs

Blomkje en Wenje zei

Ha ha, als het goed is, mogen de winterjassen er deze week af! Ik vind je kist prachtig...leuk...mijmeren of hij idd van deze meneer is geweest...een kist met een verhaal!

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Jeanette zei

Super!

Groet,
Jeanette

Huis in de Provence zei

Leuk zo'n kist met een verhaal...hij is erg mooi in het wit!
Het geheel is erg mooi geworden.
Fijne zondag. Lieve gr. Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige sfeerfoto's mooi zo verhaal aan de kist altijd mooi en je kan er lekker zoveel in kwijt ....wens je nog een fijne avond ...lieve groet rosita

Franse Lelie zei

Sfeervol thuiskomen! En de winterspullen kunnen in de kist:) Wat een mooi verhaal bij de kist. Lieve groet

brocantienne.blogspot.com zei

Dat is nu juist het leuke van oude spullen vind ik. Het verhaal erachter.... Of fantaseren waar het eerder voor gebruikt is en of de vorige eigenaar er ook zoveel plezier aan beleefd heeft :)
Prachtige kist!

Draffin Bears zei

Hi Renny,

Your home really looks beautiful and love all the gorgeous white.

Happy new week
hugs
Carolyn

De Witte Lanteern zei

Prachtige kist met een mooi verhaal. Het staat prachtig in je frisse hal, echt een binnenkomer! Ik vroeg me ook al af, hoe jij je kapstok zo leeg hield, haha. Hier kun je af en toe de kapstok niet eens meer zien, van alle winterjassen, zucht. Tijd voor de zomer, zonder jas....
Fijne week!
Liefs, Peetje

Hannekie(Sisterly) zei

echt prachtig zo..lekker licht allemaal...
liefs hannie

Hieperdepiep...een feestje! zei

Dat hoekje lijkt echt gemaakt voor de kist, prachtig!

Krek wak wou zei

Ik hou altijd zo van spullen met een verhaal! Prachtige kist, Renny! Mooie foto's ook!
X Nicole

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een gave kist en wat stoer dat je een "hit"krijgt als je die naam googelt,spannend....staat echt súper hoor,een plaatje,lieve groetjes Miranda

Anita zei

Mooi! en het is dat je de betreffende soldaat niet hebt gekend maar anders zou het natuurlijk vreselijk jammer zijn om hem te schilderen. De naam van de soldaat, zijn nummer evenals de naam van de boot stonden er waarschijnlijk op vermeld.

Mijn vader was nl ook gelegerd in Nederlands-Indië. Mijn zus heeft zijn kist in de originele staat. Zo waardevol. Enne 'k wou stiekem dat ik hem had. Maarre dat valt niet mee als je uit een gezin van zeven kinderen komt.

Hij heeft een prachtig plekje bij jou gekregen Renny!
Groetjezz lfs mij

Old Red Barn zei

Mooie kist! Ik vond je blog via Us hus us thus en ik kom je natuurlijk volgen!

Goedele

Claudia zei

Dank je wel voor je lieve woorden op mijn "verdrietige" post, deze hebben mijn zo goed gedaan. Stapje voor stapje pak in mijn leven weer op, niet makkelijk maar ik ga ervoor.

Anoniem zei

Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention
that I have truly enjoyed surfing around your blog posts.
After all I'll be subscribing in your feed and I hope you write again very soon!

My website; Laverne Quilliam