Voorjaarsperikelen...




Eindelijk is daar dan de lente, waar we zolang op hebben gewacht. De ramen en deuren kunnen wijd open om het heerlijke voorjaarsbriesje binnen te laten. In de tuin is werk genoeg en oh, wat ben ik in mijn sas, als ik alle potten en pannen weer een plekje kan geven. Snel even op de fiets om violen, want dat vind ik toch echt de dankbaarste voorjaarsbloemen. Ze bloeien soms tot ver in de zomer. 

Zo, even bijkomen onder het genot van een kop koffie met mijn neus in de zon. Vitamientjes vangen voor dat veel te bleke snoetje.  Maar er is werk aan de winkel, sommige planten kunnen al gesnoeid, anderen moeten nog even wachten. Overal groeit mos en onkruid vertoont zijn toefjes al weer rijkelijk. 
Wat een heerlijke lentedag, genieten jullie ook zo?!



34 opmerkingen:

Anita r zei

Ja ik geniet ook zo.
We genieten allemaal in blogland.
Grappig hé.

fijne mooie zonnige dag nog.

gr. Anita

Atelier Valerie © zei

De lente hangt in de lucht,
de zonnestralen zijn heerlijk,
ik geniet van je prachtige foto's,
liefs Valerie ♥

Things and Thoughts zei

Very very beautiful photos ! Just adorable !

Verie -Vestywo- zei

Wat heb je het gezellig in het voorjaar! Heerlijk, ik ben ook heel druk geweest in de tuin. Zo heerlijk, even binnen gezeten, maar nee, hup naar buiten, lekker genieten! Genietze hoor, lieve-groetjes, Verie

Wit en Wit zei

Heerlijk om te zien, al die violen.
Ook hier is het genieten in de zon.

Doei Doei Greet.

Petra zei

Ziet er alweer gezellig uit bij je en ja violen oo zo dankbaar. En wat de zon betreft zat vandaag aan de verkeerde kant van het glas werken dus. Maar misschien pak ik morgen nog een beetje mee, maar er zit alweer verandering in de lucht zeggen de berichten afwachten maar dus. Maar ondanks dat ik niet buiten kon zijn evengoed genoten hoor alles ziet er gewoon een stuk vriendelijker uit met die zon dat grijze kleurtje ben je wel eens zat toch? Genoten van je foto's heerlijk. Groetjes Petra.

flowersandhome zei

Zo'n fantastische blauwe lucht hebben we hier nog niet gezien maar de lente hangt wel in de lucht. Heerlijk is dat! En wat ziet het bankje bij jou er uitnodigend uit. Daar zou ik zo willen plaatsnemen om van het zonnetje te genieten maar hier staat nu een immense afwas te wachten en dat gaan we eerst eens aanpakken ;)
Lieve groet,
Marian

Het witte huis met de zwarte deur zei

Wat heb je die viooltjes mooi op de foto gezet!!

Fijne avond,
Groetjes Patries

Muts en meer...haken zei

Heerlijk, ik geniet van je laat zien en heb genoten van een heerlijke fiets tochtje!
Tineke

Huis in de Provence zei

Oh heerlijke LENTE foto's!!
Ook hier heb ik vh weekend violen in de pot gezet, en ik ben het met je eens ze zijn zo sterk en bloeien zo lang!!
Fijne zonnige week.
Lieve gr. Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat is het buiten genieten hè, ik heb ook een paar uurtjes lekker van de zon genoten en ondertussen het tuinhuisje alvast opgeruimd. We noteren 5 maart 2013, de eerste echte lentedag want gisteren was het hier nog behoorlijk fris.

Leuk je violen, staat altijd vrolijk!

Een fijne avond Renny! Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Nou Renny, of ik genoten heb! Wat een heerlijke dag. Heb ook heerlijk buiten gerommeld en die violen staan ook nog op mijn lijstje. Hele fijne avond, groet, Tineke

Ans van Ispelen zei

Ja,ik heb ook lekker buiten gezeten en buiten gewandeld.
Leuk hoekje,met het kanten kleedje op de bank.

Groetjes Ans

Ús hûs ús thús zei

Ik geniet helemaal met je mee. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Ik moest vandaag werken, maar was lekker vroeg thuis dus heb ook nog even kunnen genieten van het mooie weer.
Fijne avond!
Groetjes van Aleta

theeleuten zei

Iedereen was er aan toe, echt genieten...wat een gezelligheid in je tuin!

Groetjes Evelien

Alie zei

Wat een heerlijke foto's. Ik heb precies hetzelfde gedaan vanmiddag. Lekker aan het snoeien geweest, een tafel kaal gehaald, waar de verf afbladderde en genoten van het heerlijke zonnetje! Groetjes Alie

Eefies day zei

Een bloemetje, een bankje, een kopje met.... en de zon.. wat is dit genieten.

Lieve groet,
Eefie

1968deWinkel zei

Te laat thuis, dus de zon was al weg, maar ik voelde de warmte nog en krijg zeker zin om de tuin te doen... succes! groetjes Paula

Woon Droom zei

Genieten van je mooie foto's, héél gezellig met koffie op het bankje, zalig

Janneke zei

Het was inderdaad super genieten vandaag en ik wist gewoon niet waar te beginnen zo veel wil ik in de tuin doen, maar het is ook zo lekker om even met je neus in de zon te gaan zitten en helemaal niets doen.....alleen genieten van de zon.
Gr., Janneke

Joke zei

Prachtige foto`s de emmer met violen en een strak blauwe lucht dubbel genieten.

Groetjes Joke.

Franse Lelie zei

Wat heb je het al gezellig gemaakt! Ik hoop morgenmidda wat in de tuin te kunnen doen...en natuurlijk wat foto's maken:) Lieve groet

Marjon zei

Prachtige lentesfeer bij jou en ik heb ook genoten vandaag, heerlijk...je voelt je een heel anders mens van een beetje zonneschijn....lieve groet Marjon

natuurlijk groen en doen zei

Ik was vandaag heel de dag op inkoop ,maar wel hele leuke lentedingetjes gekocht en natuurlijk ook violen om het een en ander mee op te vullen.
Heerlijk lentegevoel.

groeten Bep

Gerreke zei

Jij hebt dus ook je koffie buiten opgedronken. Wat je gelijk hebt. Wat was het heerlijk hé. En je hebt weer prachtige violen meid!

Liefs,
Gerreke

Esther zei

Wat heb je er een mooi plekje van gemaakt. Heerlijk, dat lenteweer.
Groetjes,
Esther

It's me zei

Heerlijk was het vandaag he???...en ik maar werken....hihihi....morgen weer....liefs Ria...xxx...

Musje zei

Schitterende sfeer foto`s Renny,wat was het genieten vandaag,ik heb ook even heerlijk in het zonnetje gezeten,lieve groet Musje.

Anita zei

Prachtig die witte violen in de zinken emmers.
Ik ben nog niet zover!
Eerst wacht hier nog een flinke klus: de hele achtertuin gaat op de schop. Echt alles eruit. Enne dat moet nog beginnen en heeft natuurlijk niet 1-2-3 een eind! Het was 5 jaar geleden al de bedoeling maar toen werd Rudi ziek. En telkens was er wat. Nu toch maar door pakken hoewel het nu ook niet uit komt ;-)
Maarre haal wel ff een paar viooltjes deze week hihi
Een hele fijne dag Renny! Groetjezz lfs mij

Thuis bij Tjits zei

ja ik heb ook genoten van een grote G en ik geniet nog na met jouw mooie post, prachtig Renny!

lieve groet, Tjits

lia zei

Gisteren was het helemaal een top dag. Vandaag is het wat minder zonnig maar nog wel heerlijk om buiten te zijn.

En de tuinklusjes gaan weer beginnen.

Fijne dag verder.

Mirjam zei

Hoi Renny,
Ik heb gisteren ook heerlijk in de tuin gewerkt. Lekker alvast het een en ander gesnoeid. Nog geen nieuwe plantjes gekocht, maar de bolletjes in de bakken komen nu echt ietsjes boven de grond, dus daar komen dan de eerste bloemetjes wel aan. Ik GENIET er met volle teugen van....
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Miranda zei

Echt genieten! Hier zijn inmiddels ook de eerste kopjes thee gedronken in het voorjaarszonnetje.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Knus en Kneuterig zei

Ja het was inderdaad heerlijk van de week en wat valt het dan weer tegen als je vandaag de gordijnen open doet en je ziet weer wit... Maar lang kan het nooit meer duren... Zo'n zien in bloemetjes in de tuin en zeker na het zien van jou foto's...

Fijne dag!