Lentestralen....


 



Zomaar wat helleborus bloempjes uit de tuin, in een kop en schotel en zonnestralen vangen met de lens, het blijft genieten. 









Het zonnetje schijnt weer en het is zo koud niet meer, dus een rondje tuin. Er zijn veel nieuwe knoppen en sprieten te zien. Teken van een nieuw seizoen, jong groen. De vogeltjes fluiten weer en ik ruik de lente in de lucht. Het is bijna maart en wat zijn we toe aan de lente met zijn allen! Ik kan niet wachten om lekker in de tuin aan het werk, want wat een rommeltje is het geworden. Ook zijn er een aantal potten stuk gevroren, dom om ze buiten te laten staan natuurlijk. 
Hier is de griep toegeslagen, dochterlief was aan de beurt en wat is ze ziek geweest. Hopelijk blijft het hier bij. 



22 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Oh wat een heerlijke plaatjes, dank je wel !

Things and Thoughts zei

Βeautiful photos,romantic and tender!

flowersandhome zei

Zonnestralen vangen met de lens zal hier niet lukken, regendruppels vangen zou dan wel weer gaan ;) Wat vind ik deze Helleborus toch altijd mooi en het servies uiteraard, heel mooi met die verfijnde bloemen in zo'n mooie kleuren en met de krullerige decoraties in het porselein. Echt prachtig!
Lieve groet,
Marian

Mirjam zei

Hallo Renny,
Wat mooi, die bloemen in die prachtige kommen. En lekker dan hè, om weer even de tuin te verkennen. Ik kan ook niet wachten om er in aan de gang te gaan... Kan het groen wel de grond uit kijken...
Hoop dat je dochter snel weer helemaal beter is.. En dat het de anderen bespaard zal blijven.
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Ús hûs ús thús zei

Eindelijk weer een beetje zon in Friesland! Daar waren we inderdaad aan toe. Ik heb het ook helemaal gehad met de kou.
Prachtig de helleborus!. Bij ons bloeit hij ook. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.Ook van de tuin. Ik krijg van je foto's helemaal de lentekriebels.
Fijne dag.
Groetjes van Aleta

cindy 'wonenmeteenhart" zei

heerlijk het zonnetje!!!

ik zeg genieten !!!!!

mooie foto's

gr cindy

~THEA~ zei

Prachtige foto's Renny!!

Helaas hier geen zon. Beetje grijs en koude wind!

Ik heb maar een paar mooie bossen ranonkels gekocht, en ga zelf maar voor het lente gevoel zorgen!!

Fijne avond.

Lieve groet, Thea ♥

Miranda zei

Helaas is het hier wat aan de sombere kant vandaag, maar daarom geniet ik des te meer van jouw zonnestralen; prachtige foto's!

Lieve groet, Miranda

lia zei

Jullie hebben dus zon, nou hier is het gewoon koud...
Niks aan, maar het komt vast een keer goed.
Bij die kopjes moet ik aan mijn moeder denken, die had ze ook.

Lieve groet Lia

Petra Beckers zei

Bij jou in de tuin staat de lente echt op springen! Hier is het koud en grijs. Dus het is heerlijk om eindelijk weer wat groens uit een tuin te zien van DIT jaar. Het servies is ook erg leuk met die tere bloempjes. Nog even en we zien ze in het echt...
Liefs, Peetje

Eefies day zei

Wat mooi Renny, en jij ving ook wat zon, heerlijk...hier niet hoor.
Mooie kopjes voor de thee:)

Lieve groetjes,
Eefie

Ans van Ispelen zei

Prachtige foto's,Renny.
Bij ons helaas geen zon en erg frisjes.
Maar...de lente is in aantocht.
Zeker weten.

Groetjes Ans

Fia zei

Heerlijk die puntjes groen in het voorjaar ik struin ook mijn tuin af of ik wat sprietjes zie....als het zonnetje komt kan het ineens heel snel gaan..
Sneu dat je dochter zo ziek geweest is....nare griep hoor..

hart,gr Fia

It's me zei

Mooie foto's...heb zo'n zin in de lente !!!...liefs van mij...xxx...

Esther zei

Wat al veel in de knop. Bij mij is het nog allemaal erg dorretjes. En ook met kapotgevroren potten :-(. Maar de lente is in aantocht!
Groetjes,
Esther

Home and Lifestyle zei

Hier hebben we vandaag weinig zon gezien, ik hoop dat morgen heel Nederland van zonnestraaltjes mag genieten ;-). De tuin ben ik nog niet in geweest, daarvoor eist de slaapkamer metamorfose nog teveel aandacht op.

Beterschap voor je dochter, ik vind het altijd zo zielig voor mijn meiden als ze ziek zijn...dat zul je vast wel herkennen.

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Grietje zei

Wat heb je dat prachtig gefotografeerd Renny!!!!
Schitterende kopjes ook....ik denk dat we met z'n allen zitten te wachten op de lente...oh wat heb ik daar ook zin in.

Groetjes Grietje

Draffin Bears zei

Hi Renny,

How delightful that you will be coming into Spring and I love that you are seeing little new shoots and buds in the garden. Such a lovely time.
Hope your daughter is feeling better and over the flu.

Hugs
Carolyn

Huis in de Provence zei

Prachtige lente plaatjes....ook hier gaat het nu opwarmen en dan voel je de kracht van de zon....
Succes met de griep!! (helaas hier ook 1 vd kinderen griep :-()
Lieve gr. Mirjam

José zei

Het ziet er prachtig uit!
Mooie gevangen stralen.

Beterschap! Hier ook allemaal aan de beurt geweest :-(

Groetjes José

The things I like to do zei

Hier geen zon de wolken zijn te dik.Maar genieten van jouw zonnige foto's!

Red Rose Alley zei

The tea cups are so pretty. I love tea time too. Spring is on its way, and I hope the days are being kind to you.
~Sheri at Red Rose Alley