Op de brocante strûn...



Wat heb ik een heerlijk dagje gehad. Samen met manlief gingen we op de brocante strûn door een deel van Friesland. Wat heb ik genoten van winkeltjes waar ik nog nooit geweest was. Zoals 'De Gatsjepanne' in de buurt van Donkerbroek. Een enig winkeltje vol Franse brocante! Nog zonder internetsite dus redelijk goedkoop, puur voor de hobby. Ik nam er het rekje met draadhaakjes en het voetenkrukje mee.

Weer verder op de strûn en in een kringloopwinkel liep ik recht op dit stroopkannetje af, 2,50 stond erop! De vrouw achter mij zei, oh, wat een schatje...! Ik heb hem vervolgens heel stevig vastgehouden en niet meer losgelaten ;) Tijd om even te lunchen en te bekomen van mijn hyperaanval na deze vondst! 

Verder naar Villa Rosa in Bergum, een prachtig huis vol Riviera Maison. Heerlijk om doorheen te struinen. Toen langs Stoer yn hout, waar ook de prachtigste brocante stond. Verder maar weer en helaas voor de dichte deur bij een paar kringloophallen...en dat op vrijdagmiddag?  Maar goed, onderweg kwamen we nog een langs een sneuphok, waar ik het oude wasrek vond. Toen op naar een rommelmarkt in een kerk, maar al wat er was, geen rommel. misschien iets te vroeg. 
De volgende keer een ander deel van Friesland, want er zijn nog veel meer mooie winkeltjes waar ik van weet....:)

Op weg naar huis, opgewonden als een kind, maar tevreden. 
Thuis riep de buurvrouw dat er een groot pakket was gekomen, voor manlief deze keer. Toen ik de post in de hal zag liggen, viel mijn oog op een heel klein pakketje. Die was voor mij en ik kon even niet bedenken wat daar in zou kunnen zitten. Tot ik het kaartje erin las met daarop  


De facebookpagina van Corrie. Alweer viel ik in de prijzen op fb...ja, wat fb me al niet brengt! Je moest een close-up raden van een foto en ik zag direct dat het een speculaaskoekje moest zijn. Ik had niet eens door dat ik er een prijsje mee kon winnen, want ik was net een paar minuten vrienden met Corrie.  
En wat schetst mijn verbazing....zit er een prachtige witte rozenkrans in het kleine pakketje.
Corrie, ik ben zo blij met jou, dat kun je je niet voorstellen, ik vind hem zo mooi, dankjewel. Hij hangt nu eerst aan de letterbak, maar er komt vast nog wel een mooier plaatsje voor. 



Iedereen een fijn weekend!

29 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Wat een prachtige vondsten,Renny.
En de rozenkrans lijkt wat op de mijne,van toen ik mijn Eerste Communie deed.
Die heb ik nog steeds.
Zit in een zilveren doosje.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Linda zei

Jij bent goed geslaagd, heerlijk als je leuke spullen vindt en het thuis weer een plaatsje kan geven!
Fijn weekend, Linda

Gerry zei

Wat een heerlijk dagje uit! En dan met mooie vondsten thuiskomen. Dat stroopkannetje is geweldig voor 2,50! Prachtig om zoiets te vinden.
Een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Grietje zei

Zo Renny dat was vast en zeker een heerlijke dag...lekker struinen door het mooie Friesland. Wat kan je daar alleen al van genieten he!
Je bent in ieder geval geweldig geslaagd ...en dan nog als toef slagroom op de dag een heel mooi pakketje thuis aantreffen...schitterend, jouw weekend kan niet meer stuk./

Prettig weekend,
Groetjes Grietje

Petra Beckers zei

Heerlijk zo'n struindagje. En zeker als het ook nog resultaat oplevert! Super gedaan en geniet lekker van je aankopen!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Ik was graag jullie achterna gereden en had dan het kannetje wel voor je laten staan hoor hihi. Wat een heerlijk dagje zo, je hebt mooie spulletjes gescoord. Heeft alles al een plekje gekregen?

Gefeliciteerd met het winnen van de mooie rozenkrans!

Lieve groet, Ingrid

Saskia zei

Wat een mooie vondsten. Wat een heerlijke dag. Het stroopkannetje is echt mooi.
Groetjes Saskia

La Maison zei

Wat een bijzondere vangst tocht hadden jullie en bij thuiskomst nog zo'n mooie rozenkrans,je bent een bofferd.

Lieve groet
Hermine

Petra zei

Wat heerlijk ff samen een dagje struinen en wat heb je een leuke dingen gescoord. Als het weer straks mooier wordt doe ik mijn hutje ook weer open en wil over ruim een maand een garage sale houden. Ga je nog meer over horen op mijn blog. Een heel gezellig weekend groetjes Petra.

Esther zei

Da's een mooie oogst. Lekker rondstruinen in die leuke winkels is al heerlijk, maar als je dan ook nog met die schatten thuiskomt... En gefeliciteerd met je prijs.
Fijn weekend,
Esther

Created by Essie zei

Wat een prachtige vondsten. Lekker zo'n struin dag en dat met manlief Denk niet dat ik m' n man zover u krijgen

Created by Essie zei

Wat een prachtige vondsten. Lekker zo'n struin dag en dat met manlief Denk niet dat ik m' n man zover u krijgen

lia zei

Ik heb dat kannetje ook, allen niet voor zo'n mooi prijsje...

Fijn weekend
Liefs Lia

Mayflower zei

Wat leuk zo'n brocantetoer samen met je man en wat heb je mooie spullen op de kop getikt.
En het thuiskomen was ook leuk met zo'n prachtig kado, van harte hiermee Renny, het is een prachtige rozenkrans. Ik zit (nog) niet op facebook, maar ik denk dat er straks geen ontkomen meer aan is hihi.

Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Madelief zei

Het klinkt als een heerlijke dag Renny! De rozenkrans die je hebt gewonnen is prachtig!

Fijn weekend,

Madelief x

Eefies day zei

Dat moet een heerlijk dagje geweest zijn...ik zie het voor me, kannetje tegen je aangeklemd...maar je hebt hem.
Leuk dat je in de prijzen viel...en je hebt er al een mooi plekje voor,

Fijn weekend en lieve groet,
Eefie

M. zei

Wat heb je mooie vondsten gevonden..super..ik snap hoe blij je daarvan word!!
en die rozenkrans is ook helemaal leuk /mooi....
geniet maar lekker..

groetjes manuela

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat lijkt me dat een heerlijk ontspannen dagje uit en dan nog van die mooie spullen op de kop tikken,heerlijk en die rozenkrans,wat een plaatje,heel mooi,geniet er van,lieve groetjes Miranda

Emmy zei

Wat een heerlijke dag samen, daar word je warm van op zo'n koude dag.
Fijn weekend, groet Emmy

Joke zei

Jij heb goed gescoord leuk om die onbekende adressen te bezoeken.

groetjes. Joke.

Ús hûs ús thús zei

Heerlijk om efkes te strûnen. Je hebt leuke spulletjes gekocht. Je brengt mij ook weer op ideeën. De Gatsjepanne is nl. bij mij om de hoek, maar ben er nog nooit geweest. Moet ik toch maar eens doen.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

Marian zei

Wow...wat een boffert ben je..ik heb zo'n kannetje 10 jaar geleden ooit eens ergens gekocht voor veel geld...

jacqueline zei

wat heerlijk dat je zo geslaagd bent zeg! Nu lekker weekend vieren! lieve groet, Jacqueline

Corry zei

O wat heerlijk om zo samen gezellig langs de winkeltjes te struinen. Wat een mooi stroopkannetje heb je gescoord en dan voor die prijs, altijd leuk
Groetjes Corry

Draffin Bears zei

Happy weekend to you Renny and I enjoyed seeing all your gorgeous photos around your home.

Hugs
Carolyn

Janneke zei

Wat een leuke vondsten en vooral dat stroopkannetje en zo goedkoop.
Groeten, Janneke

Mirjam zei

Hallo Renny,
Jeetje wat moet jij een heerlijke dag hebben gehad. Zulke leuke winkeltjes lijken me dat en je hebt wel heel mooie spullen gevonden zeg.
Volgens mij is er in Friesland nog echt veel mooi spul te vinden. Ik wil er graag ook eens lekker rond strunen...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Huis in de Provence zei

oh, wat een mooie dingen heb je gescoord!! En een prachtig cadeau gekregen!! Ook je mandje uit je vorige post vond ik erg leuk, kan ik hem niet bestellen..;-)
Fijn weekend Gr. Mirjam

Miranda zei

Wat een mooie vondsten! De adresjes ga ik zeker even onthouden, voor het geval dat... Gefeliciteerd met het winnen van de prachtige rozenkrans.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda