Christmas details....






De dag na sinterklaas kan ik niet langer wachten en haal de kerstdozen naar beneden. Buiten is het wit en binnen maak ik het gezellig met een muziekje en een kop dampende koffie met een overgebleven stukje banketletter. Alsof ik cadeautjes uitpak, zo voelt het, als ik het één na het ander tevoorschijn tover. Mijn wangen beginnen te gloeien bij het openen van oude dozen vol oude kerstballen. Dit jaar wordt het less is more, nou ja, op mijn manier dan, want ik ben er gewoon niet goed in. Maar ik doe mijn best om het rustig en sereen te houden. Een paar detailfoto's van de eerste kerstdecoraties. 







22 opmerkingen:

Huis in de Provence zei

Prachtige foto's Renny.
En heel herkenbaar, proberen niet te veel neer te zetten en toch "alles" even vast pakken en bedenken uit de doos of toch niet... Ik ben vandaag ook aan de slag gegaan met de kerst spullen. Heerlijk sfeertje, geniet ervan!!
Lieve groet, Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig he elk jaar weer een heerlijk gevoel ik heb dat ook ze staan te wachten op het randje op de zolder wacht nog even met de grootte boom heb wel wat kersthoekjes gemaakt morgen zet ik even een post geniet nu even van al jullie posten hahaha prachtige ballen geniet er lekker van heerlijk als je naar buiten kijkt met die sneeuw en we verwachte nog meer vernacht super vind ik het ....geniet lekker vast een fijn weekend geniet met je mee ..lieve groet rosita

It's me zei

Zo leuk hè.....ik ben bijna klaar...alleen buiten nog.....liefs van mij...xxx

Atelier Valerie © zei

Als ik dit allemaal ziet zal er een gezellige kerstsfeer bij jou zijn, zelf je blog is al in winterse stemming! Mooi, liefs Valerie ♥

Ger zei

Altijd weer een leuk moment de kerstspullen uitpakken en zeker de oude ballen,figuurtjes en ornamentjes.

Heb ze altijd nog zuinig bewaard in de originele doosjes zoals ik ze als kind vroeger thuis ook ook uit mocht pakken.

Heb al verschillende jaren geen kerstboom meer,ik vind het leuker om met andere sfeervolle dingen te decoreren,maar de inhoud van doosjes met nostalgie krijgen wel een plekje onder de glazen stolpen.

Neem me elk jaar voor om na de kerst een grote opruiming te houden in al die kerstdozen die op zolder zijn komen te staan in de loop der jaren....het is er nog steeds niet echt van gekomen....ach denk ik dan...misschien komt het nog eens van pas.

Veel plezierige momenten gewenst met de voorbereidingen naar het Kerstfeest.

Lieve groeten,
Ger

Twa zei

Wat een mooie kerstballen! En natuurlijk prachtige foto's ervan gemaakt. Ik ga van het weekend aan de slag, en ik ga het ook proberen om het een beetje rustig te houden. Kijken of het lukt. Groetjes Antoinette

Just Who I Am zei

Genietend van jouw foto's krijg ik nog meer kriebels .Morgen ga ik ook de zolder op om alles weer tevoorshijn te halen.Ik ''probeer'' ook om het niet te vol te zetten in huis ,maar of dat gaat lukken .Veel plezier met versieren
Liefs Elisabeth

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een mooie foto's zeg! Leuk he, hier zijn de kerstdozen ook naar beneden gegaan vandaag ;)

Groeten Maaike

Home and Lifestyle zei

Net als jij ga ik op mijn manier voor less is more, want echt helemaal less lukt mij toch niet. Wij gaan dit weekend de boom zetten, gezellig met al die lichtjes straks weer in huis.

Fijn weekend Renny! Lieve groet, Ingrid

Gerry zei

Je hebt ook nog van die oude zilveren ballen. Ik vind ze mooi!
Ik ben ook een klein beetje bezig geweest, maar houdt het ook rustig.
De sneeuw geeft op dit moment ook sfeer! En dan binnen de kaarsjes aan!

Lieve groet,
Gerry

Judiths-creablog zei

Wat leuk weer hé om alle kerst spullen tevoorschijn te halen. De foto's zien er al gezellig uit, ben benieuwd hoe het allemaal een plekje gaat krijgen.

Groetjes Judith

natuurlijk groen en doen zei

Ik hoop zondag aan de slag te gaan ,we vieren zaterdagavond nog Sinterklaas dus mag ik zondag"los".
En het mooiste zijn bij mij ook de oude kerstballen.

groetjes Bep

flowersandhome zei

Wat een prachtige kerstballen en zo mooi ook in de doos, bijna té mooi om uit te pakken ;-) Veel plezier bij het decoreren.
Groetjes,
Marian

Ans van Ispelen zei

Dat gaat vast heel erg gezellig worden bij je,als ik deze foto's van je bekijk.

Groetjes Ans

Bonjade zei

Heerlijke beelden......Ik ben ook van plan less is more te gaan...maar het is idd zo lastig.
Vind nu al snel alles weer te druk....haal ik het weg....is het weer geen kerst gevoel.....tssss..

Fijn weekend

Liefs

saskia zei

het oja die en die weet je nog ,klinkt bij ons meerdere malen.
zo leuk om alles weer te voorschijn te halen.
mijn huis is nog 1 dagje in sinterklaas sfeer wij vieren het namelijk vanavond maar morgen ga ik ook gelijk los ;).
mooie foto's en mooie kerst versiering.

doe vandaag voorzichtig he hier ligt al een pak sneeuw.
een fijn weekeind grtjs saskia

Eefies day zei

Heerlijk Renny....het ziet er ook weer zo sfeervol uit bij je...geneiten is dat als de eerst ballen uit de doos komen...nu met de sneeuw buiten is het dubbel genieten.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Chrissie en Heidi zei

Heerlijk he, zo herkenbaar :-) Enjoy!

Mirjam zei

Dit is de mooiste kleur voor kerstdecoraties; zilver... Al heeft een beetje rood ook wel wat hoor.
Dit is genieten,
Lieve groet,
Mirjam

bleudelavandou zei

Ja hé dat gevoel ken ik nu ook bij het uitpakken van de kerst spullen.
Elke jaar sta ik verbaasd wat er allemaal uit die dozen tevoorschijn komt. In mijn kerstdozen komen slechts de kleuren zilverwit en rood voor, dit vind ik de mooiste kleuren voor kerst.
En dit jaar wordt het hier een rode kerst.

Liefs
Marieke

Petra zei

Mooie ballen Renny, en ik wil het ook rustig houden dit jaar niet qua kleur maar wel met spullen, jij heb het mooi gezegd less is more. Veel succes en een fijne week.
Groetjes Petra.

Miranda zei

Heel herkenbaar... elk jaar weer een feestje om te kijken wat er voor moois uit de dozen komt!

Lieve groet, Miranda