Tuinhoekjes...


Het buitenleven is nu echt voorbij. De tuin ziet er wat troosteloos uit, nu de laatste herfstkleuren zijn verdwenen. Alleen als het zonnetje erbij is is het aangenaam om buiten te zijn. Warm gekleed en de neus in de zon, stralen vangen voor wat vitamine D. Een goed moment om even wat tuinhoekjes te maken.



De bergthee (gaultheria) is een langbloeiend sierplantje. Dat wil zeggen de rode bessen blijven tot in het voorjaar mooi. De bloemetjes zelf, die kleine witte kelkjes vallen haast niet op.











Een fijn weekend!

19 opmerkingen:

Anita Roth zei

Gezellig hoekje.
En het plantje met de rode bessen brengt weer een beetje kleur in de tuin.

gr. Anita

Ger zei

Ja Renny, ook al ziet de tuin er een beetje troosteloos uit aan het einde van het bloeiseizoen.......toch kan mist,nevel,rijp en sneeuw ook hele mooie plaatjes opleveren in diezelfde tuin.

En rood doet het nu ook prima zie ik op je mooie foto's,beetje doorleefde brocante erbij,helemaal goed.

Ik genoot net even van het zonnetje achter glas en vermaakte me met het kijken naar al die verschillende vogelsoorten die zich tegoed doen aan de huisjes met pinda's,vetballen en andere zaden,.....en vroeg me af....zijn vogels egoïstisch te noemen,zie allerlei verschillende interacties tussen vogels van dezelfde soort en tussen verschillnde soorten,ik zie dat lang niet alle vogels elkaar wegjagen bij de voerplaats.
In de natuur zijn ook veel vogels die samenwerken om voedsel te verkrijgen.
Misschien iets om mij in te verdiepen op een druilerige dag.

Fijn weekeind en lieve groeten!!!
Ger

Home and Lifestyle zei

Mooie sfeerplaatjes van de tuin, lieve Renny! Ik had mij voorgenomen vandaag in de tuin nog wat blad op te vegen, maar het is er niet van gekomen, misschien vind ik dit weekend nog een gaatje. Ik was vanmiddag bij het tuincentrum en heb ook nog even gekeken naar bergthee, deze keer heb ik ze niet meegenomen maar het is wel een leuk plantje voor de winterse maanden.

Jij ook alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Mayflower zei

Met het zonnetje erbij is het nog even heerlijk vertoeven in de tuin.
Een mooi hoekje Renny. De Bergthee geeft er een mooie kleur aan.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Ans zei

Leuk,dat rood van de besjes.
Nog een beetje kleur in de tuin.

Groetjes Ans

Eefies day zei

De tuin verdient idd wat aandacht nu al de kleuren verdwijnen...
leuk met je bergthee..doet het altijd goed!!!

Mooie muziek Renny, ik geniet nog even......

Lieve groetjes,
♥Eefie

It's me zei

Leuk hoor...ik wil morgen het terras even gaan doen.....ik hoop op net zo mooi weer als vandaag...maar we zijn lekker weggeweest.....ook leuk !!...en ja Pinterest is zooo leuk !!!...liefs Ria....xxx

Esther zei

Dat ziet er gezellig uit. Toch nog even genieten van de wintertuin.

Groetjes,
Esther

Janneke zei

Heerlijk weer en veel buiten doorgebracht vandaag. Gaultheria's zet ik voor de kerst ook altijd in potten, fleurt de boel lekker op.
Zo ziet het er bij jou buiten ook weer gezellig uit!
Groeten, Janneke

Alie zei

Bij ons staan er zelfs nog wat planten in bloei!!! Ongelofelijk toch?? Ik zou er vanmiddag nog een foto van genomen hebben, maar door alle drukte weer vergeten. Groetjes Alie

Gerry zei

Het was best lekker vandaag buiten. En je hebt een mooi hoekje gemaakt. De gaultheria doet het altijd heel goed. Is ook een mooi plantje voor rond de kerst.
Bij mij bloeien de geraniums nog.

Lieve groet,
Gerry

Huis in de Provence zei

Mooie foto's heb je gemaakt!!

Heerlijk met dat zonnetje...
Fijn weekend. Gr. Mirjam

Fia zei

Wat een prachtige sfeerplaatjes ben ook dol op bergthee die staan zodra ze er zijn hier in de tuin een dankbaar plantje voor de winter..
Prachtig je gezellige hoekjes met het flessenrek en dan vandaag zo'n mooi zonnige dag is het dubbel genieten..

Fijn weekend..
hart,gr Fia

Twa zei

Ze zijn inderdaad heel gezellig die gaultheria's. Ze brengen wat kleur in de tuin om deze tijd. Ik heb ze zeker ook elk jaar. En wat het weer betreft mogen we nog niet mopperen, we hebben nog hele lekkere dagen gehad. Geniet van je plantjes! Groetjes Antoinette

saskia zei

wat was het lekker gisteren he volgens mij is iedereen die kon wel even naar buiten geweest.
vandaag belooft helaas een natte dag te worden.
maar dan heb je wel iets moois op de tuintafel staan om naar te kijken.
het ziet er erg gezellig uit.

grtjs saskia

Mirjam zei

Hallo Renny,
Wat een heerlijke sfeerplaatjes heb je toch weer weten te creëren. Ziet er geweldig mooi uit allemaal. Zou bijna zo naar buiten willen, maar hier komt de koude regen met bakken naar beneden... Bah..
Fijn weekend alvast,
Lieve groet,
Mirjam

Maia zei

Altijd mooi die bergthee!
Het was gisteren ook weer zo prachtig, hoe anders was het weer vandaag maar ook hier genieten we nog van elke zonnestraal.
Fijn weekend
Lieve groet Maia

faire un songe zei

Het ziet er super uit en die bergthee doet het altijd goed...sfeervol..!
Fijn weekend
Groetjes Hetty

Krek wak wou zei

Bergthee hoort er helemaal bij in de winter! Prachtige plaatjes, Renny!
Groetjes van Nicole