Sfeerlichtjes...



Zomaar wat plaatjes van wat creativiteit met potjes en touw. Zo simpel, maar je krijgt een leuk effect. Helemaal leuk in deze tijd van het jaar. De echte kerstdecoraties wil ik nog even uitstellen tot december. 






Thuiskomen...

Donker en kort zijn de dagen,
binnen is het warm en licht,
De deur valt achter me dicht,
geen zorgen meer en vragen.

De stilte omringt me zodra ik binnen ben,
De warmte streelt mijn gezicht.
Mijn ogen moeten wennen aan het licht,
Een vredig gevoel overvalt me, wat ik herken.

Het gevoel van thuiskomen, zo vertrouwd.
Jezelf kunnen zijn, zonder erbij na te denken.
Nergens aandacht aan hoeven schenken,
behalve aan degenen waar je van houdt.

Mijn wens is dat iedereen ergens thuis mag komen.
Dat iedereen een plekje heeft waar je welkom bent.
Dat iedereen dit gevoel van thuiskomen herkent.
In werkelijkheid kan ik hier alleen maar van dromen.


Misschien herkennen sommigen van jullie dit gedicht nog. Dit schreef ik twee jaar geleden rond deze tijd. Het gevoel is er nog steeds gelukkig, ondanks zorgen. 
Lieve groet, 

28 opmerkingen:

Miranda zei

Wat een leuke decoraties; touw is altijd handig om iets mee te maken. Wat een mooi gedicht!

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Atelier Valerie © zei

Een warme gezellige sfeer in deze donkere dagen ... mooi gedaani
Liefs, Valerie ♥

Petra zei

Gezellig hoor, lichtjes heb je nooit te veel. Prachtig gedicht, en oo zo waar. Groetjes Petra.

Janneke zei

Wat een mooi gedicht, ik kende het nog niet want ik blog nog maar 10 maanden, maar ik ben dol op poëzie. Zelf ben ik alleen maar in staat tot Sinterklaas rijmelarij(haha).
Groeten, Janneke

Just Who I Am zei

Wat een gezellig blog weer Renny.Zo leuk om met kleine potjes en mooie dingetjes sfeer te maken .Ik ben niet heel creatief maar ben er ook een beetje mee bezig.Heerlijk al die lichtjes in huis ,het is zo rustgevend!Een prachtig gedicht.
Lieve groetjes Elisabeth

Anita r zei

Wat een mooi gedicht.
En hoe leuk zijn de potjes met touw en versierselen.

gr. anita

Sientje zei

Super. Zo ontzettend mooi. Ik zie nu her en der in de winkel gelijksoortige windlichtjes voor woekerprijzen. Jij bewijst maar weer dat je voor weinig zoveel moois zelf kunt maken.

Je gedicht is prachtig. Heerlijk is dat om een plek te hebben waar je thuis mag zijn jezelf mag zijn.

Ans zei

Leuke sfeerlichtjes ,met een erg mooi en lief gedichtje.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Wat een sfeervolle lichtjes, altijd leuk maar extra leuk in deze tijd van het jaar. Ik wens je toe dat je je thuis gevoel nog heel lang zo mag ervaren (het liefst zonder zorgen).

Een fijne avond Renny!

Lieve groet, Ingrid

M. zei

je potjes zijn erg leuk!

en wat een mooi gedicht!....

fijne avond
groetjes manuela

Gerry zei

Mooi Renny! Het is fijn als je een thuis hebt waar je je thuis voelt en jezelf kunt zijn.
De waxinepotjes zijn heel leuk.

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Yep...erg mooi Renny.....het gevoel van thuiskomen....zo fijn om weer thuis te zijn iedere dag weer toch ??..maar ook wel het gemis van het ouderlijk huis...het alleen voelen maar niet zijn...is zo moeilijk in de decembermaand voor mij....liefs van mij...enne sterkte met jouw zorgen lieverd...xxx..

Milou zei

Super leuk idee zeg, en zo simpel!En wat een mooi gedicht met veel herkenbare punten.
Groetjes, Milou.

Chrissie en Heidi zei

Mooie lichtjes, heel leuk gedaan en wat een schitterend gedicht! En nog zelf geschreven ook!!

Eefies day zei

Mooie creaties, ik ben zo lbij dat ik heel veel touw op de kop heb kunnen tikken:)
Je gedicht is erg mooi, thuiskomen, als dat voor iedereen een warm welkom is dan zou het idd erg mooi zijn.

Ik hoop voor jou dat je heerlijk geniet van je dierbaren,
Lieve groet,
♥Eefie

wonen met brocante zei

Mooi gedicht en je sfeerlichtjes zijn prachtig! Groetjes Peggy

Rosine zei

♥♥♥ Rosine

Ellen zei

Hallo Renny,

Ja, ik herken je prachtige gedicht nog, het blijft mooi! Wat een prachtige creaties weer, kan er uren naar kijken, heerlijk!

Lieve groetjes en tot gauw weer,
Ellen

brigitte zei

Super leuk je lichtjes.
Ze komen op mijn to do lijstje.
Erg mooi gedicht.
Fijne dag.
Groetjes Brigitte

Rozen van Papier zei

Mooie kerstdecoratie! Eenvoudig en mooi,

groetjes Janny

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

super leuk gemaakt zeg en een prachtig gedicht ...fijne week lieve groet rosita

Mirjam zei

Wat een prachtig gedicht over thuiskomen. En met zulke heerlijke sfeerlichtjes is het al gauw heel fijn thuiskomen natuurlijk.
Ik wens je een fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

alma zei

Wat een sfeervolle post. Lekker weer aan het fröbelen.
Prachtig gedicht! THuiskomen....dat wil iedereen toch?
Sterkte wat betreft de zorgen. Er kunnen zoveel dingen op je pad komen waar je niet om vraagt!

Lieve groet,
ALma

Mayflower zei

Wat een mooie sfeerlichtjes Renny, leuk zo met het touw er omheen.
Een prachtig gedicht.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Madelief zei

Het zijn prachtige lichtjes geworden Renny!

Fijne avond!

Madelief x

Gerreke zei

Eenvoudig gemaakt geeft vak veel sfeer. Ik vind het prachtig!

Hannekie zei

het is wel een heel prachtig gedicht..heel erg mooi...en ook je windlichtjes zijn super...ziet er weer zo leuk uit allemaal
liefs hannie

Anita zei

Wát een prachtig gedicht !!!
Een THUIS hebben en je thuis voelen is als je rondom je heen kijkt en hoort helaas niet voor alle mensen vanzelfsprekend.
Mooi om dit zo te verwoorden.
Wens je een heel warm en liefdevol thuis ;-)
Groetjezz lfs mij