Advent..




Ik steek een kaarsje aan.
Het Licht is ons gegeven

zodat de duisternis verdwijnt
en wanneer ons lichtje schijnt
zie ik Zijn liefde in ons leven
 Vader van het Licht
wil in onze harten schijnen
dan zal de duisternis verdwijnen
wij verwachten U.

1e advent









Zondag is het eerste adventszondag, dan steken we het eerste kaarsje aan. Daarna steken we iedere zondag een kaarsje meer aan en met kerst branden alle kaarsen. Het feest van het licht. De geboorte van onze Koning en de verwachting van Zijn wederkomst. 



Een fijn weekend, 

19 opmerkingen:

Petra zei

Ooh jij heb ze ook al klaar ik heb de kaarsen in huis maar moet ze nog ff opleuken. Ziet er gezellig uit. Z'n leuke tijd de tijd voor Kerstmis. Ben al een beetje bezig met b.v chutney maken is het lekkerste als het een of zelfs twee maanden staat erg lekker vandaag mee begonnen. Heerlijk om zo bezig te zijn ben gek op koken, alleen als de Kids van school komen krijg ik kometaar want je maakt het namelijk met azijn en dat vinden ze stinken. Zelf ruik ik dat niet zit er de hele middag in. Maar kom ik dwaal af wat een verhaal, ik vind je kaarsen leuk en dat ga ik vanavond maar klaar maken. Geniet van je weekend, lieve groet Petra.

Emmy zei

Dat ziet er super gezellig uit. Erg leuk zo in die vormpjes. Ik moet mijn advents nog maken. Maar er branden wel al gewone kaarsjes want dat maakt de donkere dagen een beetje gezellig. Fijn weekend, groet Emmy

Martine zei

Origineel, je kaarsen, heel mooi.
Om even bij stil te staan.
Nog een fijn week-end, Martine

Ans zei

Heel erg mooi Renny.
De tekst past schitterend bij je foto's.

Ik wens je een fijn weekend
Groetjes Ans

Judith zei

Heel mooi, ook de gedachte erachter. Er zijn nog weinig mensen die kerstmis en advent zo zien.

groetjes Judith

Anita zei

Kijk dit vind ik nog eens mooi !!!
De kaarsen, je aandacht voor de 1e Advent en vóóral je kerstgedachte.
Op naar het Licht in ons allemaal :-)
Hee lief mens een heel fijn weekend gewenst.
Groetjezz lfs mij

Atelier Valerie © zei

Eenvoudig en echt prachtig gedaan!
Fijn weekend, liefs Valerie ♥

Eefies day zei

Mooi hoor, de foto's op zich zijn heel mooi, maar de boodschap erachter spreekt me ook heel erg aan.
Vandaag met de kleuters ook de eerste kaars klaar gezet voor maandag.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Maaike zei

Mooie tekst, zo beleef ik het ook!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Blomkje en Wenje zei

Prachtig! In alle opzichten

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

Carla zei

Ieder jaar neem ik me voor adventskaarsen te kopen (of iets wat daar voor door moet), maar denk er steeds niet aan...nou ja..kan nog net !!
Staat echt super zo in die vormpjes met dat mos.

fijn weekend...lieve groetjes Carla.

Red Rose Alley zei

The candles are so pretty, and will look beautiful when they are all lit. The cameo below is very unique. I love cameos. Christmas is upon us, and I hope you are enjoying this special season.
~Sheri at Red Rose Alley

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat mooi gedecoreerd! En die tekst voor eerste advent is ook al zo mooi. Dit is wederom genieten met een dikke hoofdletter...
Ik wens je een feel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Gerry zei

Heel mooi Renny!
Ik vind het ook fijn om de gedachte en de betekenis van Kerst te benoemen. Wachten en op weg naar het Licht van Christus!
Ik wens je een fijne en goede Advent!

Lieve groet,
Gerry

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Wat een prachtige uitleg heb je hier gegeven.

De Advent kaarsen zijn echt schitterend geworden, zo mooi!

Fijne zondag en lieve groet,

Loes

Janny zei

Hè dat ziet er weer gezellig uit!

Groetjes Janny

alma zei

Mooi Renny! In deze drukke dagen vergeten we wel eens een beetje waar het allemaal om draait. Heel mooi uitgedrukt in het gedicht!!

Geniet van deze bijzondere tijd!
Lieve groet,
Alma

Huis in de Provence zei

Mooie post Renny.
Uiteindelijk gaat het er met Kerst over dat we onze Koning verwachten!
Dat veel mede bloggers mogen gaan nadenken over de echte betekenis van Kerst.
God Bless Mirjam

Emmy zei

Hoi Renny, je hebt het goed hoor ik heb het reactie-blok uitgezet. Zo voel ik me niet schuldig als ik bij anderen geen reactie achterlaat, want dat komt er vaak niet van. Fijne week, groet Emmy