Skylge...



Eerder liet ik hier al eens een impressie zien van Ameland en schiermonnikoog. Nu laat ik jullie graag een klein stukje van Terschelling (skylge) zien, ons favoriete waddeneiland. 


Rood zijn de daken, 
blauw is de lucht, 
geel zijn de halmen,
groen is het gras,
wit is het zand, 
dit zijn de kleuren van het Terschellingerland. 


De zee
de plek om je hoofd leeg te maken
je gedachten de vrije loop te laten
 herinneringen terug te halen 
om ze te koesteren
weemoedig terugkijkend 
naar wat was
onder ogen zien
wat is 
verwachtingsvol uitkijkend naar
wat komt







Knusse nostalgische dorpjes om doorheen te struinen en kleine winkeltjes om in en uit te lopen. De Brandaris (vuurtoren) midden in het dorpje West, altijd een baken voor de schepen op zee.





Eindeloos wandelen of fietsen door bossen en duinen, weilanden en langs het wad.





Heerlijke herfst





Mocht je eens naar een waddeneiland willen dan is Terschelling wel dé place to be. Wel iets duurder en langer onderweg, maar daar krijg je dan ook wat voor terug. 

Klik hier eens als je geïnteresseerd bent in een vakantie op Terschelling of een ander waddeneiland.






Nog meer foto's staan er in de wachtrij over een wel heel ontspannen activiteit, nl. cranberry's plukken.
Daarover in de volgende post meer...


Groetjes,



19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Terschelling ken ik eerlijk gezegd als eiland niet, jaren terug ben ik wel eens op Texel geweest. Maar je fraaie foto's zijn veelzeggend, het ziet er erg mooi uit. Begrijpelijk dat je het eiland bij ons aanbeveelt, het lijkt mij een heerlijk plekje om tot rust te komen!

Een fijne avond, Renny! Lieve groet, Ingrid

Maaike zei

Wauw, prachtige foto's! Blauwe luchten met witte wolken blijven het mooist!
Ik krijg gelijk zin om naar Terschelling te gaan, geweldig eiland!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Krek wak wou zei

Ik ben er nog nooit geweest....het ziet er super uit! Ik wil er graag eens naar toe!
Groetjes van Nicole

Ans zei

Erg mooie foto's,Renny.
Ik ben een keer op Ameland geweest en daar staan ook van
die lieve huisjes.
En als je dit ziet,dan denk ik:
Wat is Nederland toch mooi.

Groetjes Ans

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wij waren deze zomer een dag op Vlieland en Terschelling staat voor het komende voorjaar op het menu. Dus dit is voor ons een lekkermakertje... haha...
Prachtige foto's. Je kunt de sfeer proeven...
En die cranberries...kom maar op...
Ik wens je een fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Kom Achterom zei

ooh heerlijk ik zou wel met je willen ruilen! elk jaar bezoeken wij 1 van de eilanden en het blijft het ultieme genieten!
Fijne dag
Yolanda

'Inga' zei

Oh wat mooi! Jeugdsentiment! Ik wou dat de wadden een beetje dichterbij waren, dan kwam ik er vast vaker! Prachtige foto's!

Fijne week nog!

Atelier Valerie © zei

Een prachtig verhaal met mooie foto's die me helemaal
heeft meegenomen naar een prachtig eiland.
Nog een gezellige avond,
groetjes Valerie ♥

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk he voor mij erg bekend , tis aan de overkant he hahaha prachtige foto's en als ik het zie wil ik er heen mmmmm de rust het dorp mmmm heerlijk genoten van je post en die cranberries ben benieuwd wat je daar mee gaat doen ....fijne week lieve groet rosita

Petra zei

Hoi Renny, wat een mooie foto's zalig ff lekker bijtanken. Wat ik vorige keer al zei wij zijn gek op Vlieland, en zochten daar vele malen cranberry's ik maak er compote, chutney, en jam van ik vind het z'n mooie vrucht, ook voor decoratie met b.v. Kerst een super fruit.
Genoten van je mooie foto's, bedankt maar weer.
Groetjes Petra.

Franse Lelie zei

Mooi! Op Texel zijn we een aantal maal geweest maar dit ziet er ook erg leuk uit. Lieve groet

Gerry zei

Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten.
En wat een mooie foto's heb je gemaakt.
Het is een mooi eiland.
geniet nog maar even na!

Lieve groet,
Gerry

Draffin Bears zei

Hi Renny,

Your photographs are beautiful, love the ones of the gorgeous beach, so lovely to see a part of your world.

Happy week
hugs
Carolyn

Ger zei

Heerlijk om voor een weekje 'n eilander te zijn,
en je foto's geven een goede indruk hoe fijn jullie je vermaakt hebben.

Wat een geluk dat er geen drank in die vaatjes zal die begin 1800 aanspoelden....maar van die lekkere gezonde bessen waar Terschelling na al die jaren nog steeds haar vruchten van plukt.

Bij mij staat altijd een grote pot gedroogde cranberry's in de keuken binnen handbereik en ik eet er dagelijks 'n flinke handvol van of ze gaan over de sla of in de yoghurt.
Ook tegen kerst zorgen de verse rode bessen voor de sfeervolle natuurlijke decoratie.

Lekker joh.....zo'n week herfstvakantie!!!

Fijne dag en lieve groeten!!
Ger

saskia zei

wat is het er toch mooi he.
en wat heerlijk dat je zo genoten hebt kun je er weer even tegen toch .

nog een fijne dag grtjs saskia

Loraine Living zei

Het ziet er zo mooi uit, echt genieten! Kan me voorstellen dat je hier heerlijk je hoofd kan leegmaken. Mooie foto's ook de vorige post ;)
Fijne dag en een lieve groet Diana

Peet zei

Ooooh, heerlijk, Terschelling! Ons tweede thuis... Wat zou ik daar nu graag willen zijn. Mooie foto van het Duinmeertje trouwens, wil er zo wel in plonzen.
Heb genoten van je foto's.
Lieve groetjes, Peet.

Sjoukje zei

Het moet heerlijk zijn geweest, je hebt er een prachtige reportage van gemaakt.
Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten en het bijzondere eilandgevoel ervaren~!
Fijne dag, groetjes Sjoukje

Anita zei

Ooh-hoo wát een heerlijke post Renny !!!!
Weemoed ...
ik kan me voorstellen dat je dan zo weer terug wilt ;-)
Eenmaal thuis word je meteen weer met je neus op de feiten gedrukt.
Wens jullie enorm veel HOOP en dat jullie maar verwachtingsvol mogen blijven.
Het zal niet meevallen maarre wéét ik duim en als dat ook maar iets zou
helpen dan komt het allemaal goed ;-)
In ieder geval vond ik het errug lief dat ik een rondje mee mocht over het eiland.
Wens je een hele fijne avond !!! Groetjezz lfs mij