Tuintje in het blauw...



Ons voortuintje kleurt helemaal lilac/blauw door alle lavendel





Hoe ik zulke bossen lavendel krijg?

In maart snoei ik de plant in vorm. Hierbij knip ik alleen in de scheuten van het vorige jaar. Dus nooit in het hout snoeien! Dan eind augustus na de bloei alle bloemen eruit knippen met een klein toefje van het groen. Zo simpel is het.  Toch wil ik straks na de bloei proberen ze wat  korter te snoeien. Anders zie je volgend jaar het grindpaadje niet meer, ben ik bang. Maar ik vind het wel spannend.



De Annabellen beginnen prachtig te bloeien.


mini Petunia's die voor de tweede keer bloeien.


Stamrozen 'Schneewittchen', de rechter is veel voller dan de linker helaas. Het lijkt net alsof iemand er wat heeft afgeknipt, maar dat zal toch wel niet.


Lavendel in bloei....

26 opmerkingen:

Atelier Valerie © zei

Wat heb jij een mooi voortuintje en met al die lavendel moet het echt heerlijk ruiken.Leuk!
Nog een fijne, zonnige namdiddag, groetjes Valerie

Inge zei

Errug mooi, mijn favorieten. Enneh...lavendel is lastig om kort te houden (wees voorzichtig met het -te- ver snoeien.

Emmy zei

Je lavendel staat er zeker prachtig bij, jullie hebben een gezellige voortuin. Fijne avond, geniet ervan want het is heerlijk om nu buiten te zijn, groet Emmy

Dinah zei

De lavendel doet het goed!! Bij mij dit jaar ook. Heerlijk om straks lavendelzakjes mee te vullen ;-) Ziet er erg kleurrijk uit in je voortuin. Een geurend welkom bij jouw.

Groetjes, dinah

Eefies day zei

Wat zijn ze mooi Renny, en het ruikt zo lekker in je tuin, ik snoei ze ook op die manier en heb ook hele grote bossen...genieten is dat.
Ik vind het leuk om zo ook gelijk je voortuin te zien..gezellig!!!
En ik ben altijd benieuwd naar vensterbanken:) wie weet maak je er nog eens een challenge van..

Fijne week nog,

Lieve groetjes,
♥Eefie

Saskia zei

Prachtig die lavendel, ik hou er van. Annabelle erbij helemaal goed.

Groetjes Saskia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

tjeemie wat een zee van bloemen zeg prachtiggggggg wat zou het heerlijk ruiken bij jou in de voortuin ...ja die ene roos is wat kleiner je weet maat nooit tegenwoordig knippen ze overal de planten kaal .....fijne week lieve groet rosita

@nne zei

prachtig hoe je lavendel erbij staat. groetjes, @nne

Ans zei

Lavendelblauw is ook nog eens een erg mooie kleur blauw.
Het ziet er in ieder geval prachtig bij je uit.

Groetjes Ans

Created by Essie zei

Wat zal het heerlijk ruiken als je door je tuintje wandeld. prachtige kleuren

Lieve groet
Esther

oale zei

Heerlijk hè dat alles zo mooi staat te bloeien, daar word je toch blij van?? Groetjes Alie

Sientje zei

Mooi mooi mooi, wij hadden ook lavendel in de voortuin en ja onwetend gesnoeid tot in het hout, alles weg. Nu is mijn voortuin blauw wit door de campanula ook mooi maar mis de heerlijk geur van de lavendel wel, was een heerlijke binnenkomer. Geniet lekker van die van jou!

Janny, Especial and More zei

Wat doet jouw lavendel het goed! Bij mij zijn en blijven ze iel en lang niet zo mooi van kleur.

Rozen van Papier zei

Jouw lavendel is ook mooi van kleur! En die hortensia is ook zo leuk, die heb ik ook!je kan ze ook drogen.

Groetjes Janny

Gerry zei

Prachtig dat blauw met wit. Je voortuin ziet er prachtig uit!
Wij missen de zon wel eens, maar het weer van de afgelopen tijd doet alles wel groeien en bloeien.
Geniet ervan, Renny!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat prachtig allemaal. Die lavendel, zo mooi... Ik kijk echt mijn ogen uit hoor. Mijn lavendelstruikjes laten het helemaal afweten dit jaar... zo jammer...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Just Who I Am zei

Super je voortuin met al de lavendel.De zomer straalt je tegemoet.En wat die roos betreft,ik heb ook planten die niet bepaald symetrisch groeien [helaas] Maar ach wat geeft het .We genieten gewoon toch??
Liefs Elisabeth

Carla zei

In 1 woord....GEWELDIG!!!

liefs Carla

It's me zei

Prachtig je lavendel.....mooi !!......liefs Ria...xxx...

Hieperdepiep...een feestje! zei

Mooi!!! In huis ben ik niet zo heel erg van het blauw, maar in de tuin vind ik blauw en wit het mooist!

Gerreke zei

Oh meid wat is jou lavendel mooi zeg!!! En bedankt voor de tip, mijn lavendel is niet echt mooi meer namelijk. Ik ga het ook proberen!

Twidde Brocante zei

Prachtig en dan als de lavendel is uitgebloeid laten drogen en lekker in huis zetten. Heerlijk die geur!

groetjes Natasja

Janneke zei

Wat een prachtige blog, ik kwam hier via een andere blog langs. Heel mooie foto's van lavendel en ik zag ook ergens rozenblaadjes recepten.
Ik ga je volgen hoor,
Groeten,
Janneke

Miranda zei

Je lavendel en annabellen zijn echt prachtig! Je snoeitips ga ik onthouden, zodat onze lavendel volgend jaar weer net zo mooi bloeit als dit jaar...

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

THE BLACK BARN zei

IK BEN HIER ZO EEN FAN VAN.
LAVENDEL EN ROZEN.
PRACHTIG HOOR!

FIJNE DAG RENNY,

MIRANDA

Red Rose Alley zei

Your purple flowers are so pretty in front of your home. Purple is my favorite color. My pink roses were doing nicely, and now they are drooping a bit - I think it may be the heat. I never get tired of looking at flowers. They are the magic in our lives.
~Sheri at Red Rose Alley