Rozenblaadjes...




De rosa climbing coral dawn



 ...bloeit uitbundig met zijn overvolle bloemen. Ze geuren heerlijk en ze zijn geweldig om te drogen. Ook zijn ze een lust voor de camera. Dat levert weer wat mooie kiekjes op. 


Als ik de roos weer op pak, valt hij uit elkaar. 
(Zoonlief telde ze even voor me en er zaten maar liefst achtenvijftig blaadjes aan).


Ook dat geeft weer mooie plaatjes






Het rozenwater en de gesuikerde rozenblaadjes zijn wel bekend maar wat dacht je van het volgende recept....


Recept

                        Rozenblaadjes-aardbeienroomijs 





Ingrediënten voor 8 personen

4 eierdooiers 

100 g fijne witte suiker 
300 ml room 
25 g onbespoten, zeer geurige rode of roze rozenblaadjes, afgespoeld 
250 g rijpe aardbeien, gehakt 
2 el rozewater
1 el citroensap 
300 ml slagroom, iets opgeklopt

Voorbereiding

Klop de eierdooiers met de suiker blank in een kom. laat de room net aan de kook komen en schenk dan bij de eierdooiers. zet de kom op een pan zacht kokend water en roer tot de custard dik wordt. schenk dan door een fijne zeef, voeg de rozenblaadjes toe en laat afkoelen. 


voeg de aardbeien, het rozenwater en het citroensap aan de custard toe en pureer het mengsel in een blender. spatel er de licht geklopte slagroom door en doe over in een vriesdoos. laat het mengsel half bevriezen in de diepvries, klop dan goed door en zet tot gebruik terug in de diepvries.

Bereidingswijze

*

Serveertips

Serveer eventueel met een aardbeiencoulis en gesuikerde rozenblaadjes.
bron: smulweb.nl



Zo zijn er nog veel meer recepten met rozenblaadjes te vinden op het www

Welkom alle nieuwe volgers, een mooi rond getal weer!

De reacties staan voor nu weer even aan, zoveel lieve mailtjes gehad en ik mis jullie gewoon....ik hoop dat het lukt ook bij jullie een bezoekje te brengen.
Alvast een fijn weekend!



17 opmerkingen:

Just Who I Am zei

Een prachtige roos ,ik zie haar regelmatig in het tuincentrum .Maar helaas geen plek meer! Wat veel blaadjes voor een bloem ,grappig om ze eens te tellen .
Lieve groetjes Elisabeth

Atelier Valerie zei

Wat een prachtige foto's van de roos ... in mijn lievelingskleur roze.
Het recept zal zeker geprobeerd worden, want hier bij ons thuis wordt er heel veel ijs geproefd.
Bedankt! Nog een fijne avond, liefs Valerie.

Janny zei

Heerlijk vind ik rozenijs! Ik maak het ook altijd zelf, ja ohoh met mascarpone!
Jammer dat die blaadjes zo gauw uitvallen hè?

Groetjes Janny

Maia zei

Tuurlijk mis je ons maar wij lezen je schitterende posten ondertussen wel hoor!
Het is een heel karwei om al die blogs bij te houden en reakties te geven dat is wel een feit maar rustig aan kan het ook wel hoor.
Wat een schitterende foto's weer!
Prachtige kleur heeft die roos!
Fijne avond!
Lieve groet Maia

Petra zei

Wat fijn dat ik weer een reactie bij je kwijt kan heerlijk, zo lang van je mooie foto's genoten. En die roos is schitterend roze, en ja je kan zeker lekkere dingen maken van rozenblaadjes ik zou altijd nog eens uitproberen om van de blaadjes een rozengelei, jam te maken. Maar dat is er nog nooit van gekomen. Je heb me weer op een idee gebracht. Ik ben op het moment volop jam aan het maken nog zoveel fruit in de vriezer en het nieuwe komt er al weer aan. Sorry ik dwaal helemaal af. Prachtige foto's gezellige avond,

lieve groetjes Petra

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

he eindelijke kan ik weer reageren hahhaha prachtigggggggggggggggg zo even voor al je mooie foto's van al je posten hahahah lijkt me lekker ijs met rozenblaadjes toch maar eens proberen ...fijn weekend lieve groet rosita

Rosanne zei

Echt hele mooie foto's! Leuk dat je zoon ze heeft geteld, ik had niet gedacht dat er zoveel blaadjes aan zouden zitten..
Groetjes Rosanne

~~Loraine Living~~ zei

Prachtige foto's , wat een volle roos...erg mooi! en een heerlijk recept!
Een geniet post! Lieve groet Diana

Het lijstje van brocante zei

Wat zijn je foto weer mooi....maar wat wil met zo'n prachtige roos.
Fijn dat we even weer wat tegen je kunnen zeggen....al geeft het kijken naar jou posten veel voldoening.....ben benieuwd hoe het ijs smaakt.
Ik wens je nog een fijne avond & lieve groetjes,
Silvia

Maria zei

Mooie roos, ook dat rooje op het bord geschilderd is schitterend. Bedankt voor het recept ,ik ga het zeker een keertje proberen.
Liefs
Maria

THE BLACK BARN zei

Prachtig foto's!
Fijn dat ik even kan reageren bij jou!!

Ik kende deze roos nog niet die je op de foto laat zien.
Ik vind je roos erg mooi.
goed idee voor mijn tuin.

Fijn weekend renny,

Miranda

Ans zei

Fijn,dat we weer even kunnen reageren.
Wat een prachtige kleur,van je rozen.
En wat een hoog aantal bloemenblaadjes.
En ja,ook dat is dan weer fotogeniek.

Groetjes Ans

Gerry zei

Fijn dat we even mogen reageren. Je hebt al een aantal mooie posten getoond, en dan wil je wat zeggen en dan is de reactie dicht. Maar ik snap het wel! Alleen, als je geniet wil je dat ook graag zeggen.
Zoals ik ook weer genoten heb van deze prachtige rozenpost. Zelfs de losse rozenblaadjes zijn een plaatje.
Fijne avond, Renny!

Lieve groet,
Gerry

Anita zei

Hee Renny we kunnen weer kletsen ;-)
Wow wat een PRACHTIGE fotoshoot van deze wonderschone roos !!!
Mmm heerlijk recept :-)
Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

Home and Lifestyle zei

Bedankt voor je lieve reactie Renny...ik wilde net deze post aanklikken toen ik hem voorbij zag komen :)! Ik ben gek op ijs dus dit klinkt wel heel erg lekker hoor! Wat heeft een roos eigenlijk veel blaadjes, ik heb mij dat nooit zo gerealiseerd maar het aantal is hoger dan ik had verwacht! Mooie foto's heb je er van gemaakt!

Gezellig dat we weer kunnen reageren, al had ik bij je vorige posten een paar keer mazzel hihi!

Fijn weekend!! Liefs, Ingrid

Miranda zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van je mooie rozen en leuk dat we weer even kunnen reageren ;)

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Draffin Bears zei

Dear Renny,

Coral Dawn is such a pretty rose and I love all your gorgeous photos.
So lovely to be able to leave a note and I have been enjoying visiting your lovely blog.

Have a happy new week
Hugs
Carolyn