Sneeuw en ijspret...


Koning winter heeft voor een mooi laagje sneeuw gezorgd vanmorgen. Het sneeuwt nog steeds flink door. Het blijft een fascinerend gezicht, die wonderlijke vlokjes.


Gisteren kon het dan voor het eerst hier vlakbij op de sloot, schaatsen! Even flink oefenen voor een echte schaatstocht! Ja, dit is het hè, een echte ouderwetse winter zoals we die vroeger hadden. Geen gekwakkel maar diepvriezen.


Na een uurtje schaatspret is het heerlijk thuis komen, in een warm huis, met een beker warme dampende chocomel!  Heerlijk dat de kinderen dit weer mogen beleven. Het zal zorgen voor warme herinneringen.




Inmiddels is deze top van het windlicht niet meer te zien.


Ook aan de vogeltjes wordt gedacht!


Zo, nu genoeg geblogd voor deze week ;o)
Iedereen een heerlijk winters weekend toegewenst.
Veel schaats en sneeuwpret toegewenst.

34 opmerkingen:

Carla zei

Voor kinderen is er toch niks mooiers dan sneeuw en ijs.
En ik vind het ook geweldig hoor...als ik de deur niet uit hoef.
Morgen weer naar het werk...en dan hoeft het voor mij even niet hoor!!

Geniet van je weekend...liefs Carla.

Kom Achterom zei

oooh krijg zo'n zin in schaatsen als ik jou foto's zie! helaas is dat voor mij niet meer weggelegd maar ook wat hou ik ervan!
fijn weekend
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Ohhh, wat ligt er veel sneeuw bij jou! Hier begint het net een beetje te sneeuwen, eens kijken hoe het er aan het eind van de dag uitziet!

Het water achter ons huis is nog niet geschikt om te schaatsen, maar de komende dagen verwacht ik wel weer kinderkopjes langs het raam heen en weer te zien gaan!

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Thuis bij Tjits zei

heerlijk dit is echt winter!! ook hier dwarrelen de sneeuwvlokjes gestaag naar beneden en er ligt al een cm of 7!
lekker van genieten met je kinderen 't weekend!!

lieve groet van Tjits

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Gewoon de winter beleven, heerlijk die witte wonerlijke en stille wereld.

En wie weet een elfstedentocht,

Pauline

Het lijstje van brocante zei

Wat een heerlijk winterweer,en als kadootje een beetje sneeuw!!!!
Voor het verkeer wat minder,zal blij zijn als iedereen veilig thuis is vanavond,dan mag het weekend beginnen met dik pak sneeuw!!!!!!
Heel veel plezier met het gezin & lieve groetjes,
Silvia

Created by Essie zei

Ook al verlang ik naar de lente. Dit heeft ook wel wat en nu sneeuwt het prachtig om te zien. iets minder voor degene die onderweg zijn

Ijspret wie geniet er nou niet van. Nou ik ken er 1 en dat is mijn jongste.

Lieve
groet
Esther

English style zei

hier de kinderen baalde al dat ze vanmiddag ook nog naar school moesten haha
het is helemaal wit, prachtig gezicht, en dat zijn jouw foto's ook, mooi gezicht hoe veel plezier de kinderen hebben !
Fijn weekend gewenst
Groetjes Yvon

lia zei

Wat gaat dat hard met die sneeuw hé. Ik dacht vanmorgen toen ik naar buiten keek, Oh het sneeuwt een beetje.... Maar nu is het compleet wit..

Fijn winterweekend, Lia

Krek wak wou zei

Het ziet er zooo mooi uit buiten....en binnen is het ook gezellig! Kaarsjes aan.....gluhwijntje erbij ;-)
Fijn winterweekend!
Groetjes van Nicole

De Nostalgische Nonnevot zei

Ja dat is idd. ouderwets genieten van de winter!! Super sfeertje bij jullie...bij ons ligt het al een paar dagen en ik vind het alweer duidelijk..hihi. Fijn weekend, Nicole*

Karin zei

Geniet van de wite wereld! Fijn weekend.

Stina zei

oohhh leuk voor de kids,heerlijk rode wangen en neus he,laat ze genieten.

liefs Stina

Gerry zei

We hadden misschien allemaal al gedacht dat we zo de lente in zouden sudderen, maar nu het echt winter is, dan ook met volle teugen genieten. het is ook weer een wonder van de natuur! Het is hier helemaal wit.

Lieve groett,
Gerry

Puur Kate zei

Zo mooi overal die sneeuw en schaatsen met de kinderen vind ik ook heerlijk.
Fijn weekend
Groetjes Katja

Eefies day zei

Geweldig wit en zo mooi...hier ligt nu ook een heerlijke dikke laag..voor de kis veel plezier.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Anneke zei

wat leuk is de maand januari door jou in beeld gebracht.
je hebt een gezellig blog

Petra zei

Heerlijk he dit weer echt zalig hoor. En wat heb je weer een mooie foto's ik heb het een en ander gemist van je maar wat heb je weer een leuke dingen voorbij laten komen het hartje vind ik ook erg leuk, ga kijken wat ik er van kan bakkken maar ben zo druk ook met andere dingen heb zelf al een poos niks geblogd, soms komt het er gewoon niet van. Goed weekend en geniet van de ijspret met een lekker pak sneeuw het ziet er hier ook prachtig uit.

Groetjes Petra.

It's me zei

Hier ligt al een heel pak....brrrrrrr het is zooooo koudddd....lekker binnne kachel aan.....en nu maar hopen dat de ah mijn boodschappen komt brengen......hahahaha.....liefs fijn weekend...xxx...

Just Who I Am zei

Heerlijk he Winter.Leuk ook voor de kinderen .Schaatsen durf ik helaas niet meer,maar ben vandaag met een Big Smile op mijn snuit lekker door die enorme sneeuwbui gaan lopen Genieten was het!! Fijn weekend
Lieve groetjes Elisabeth

Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Wat heerlijk voor de kinderen, IJSPRET....
Mijn kinderen hebben altijd zo genoten en ikzelf ook, nu vind ik een lange wandeling met de honden wel genoeg hoor.

Heel fijn weekend!

Lieve groet,

Loes

Claudia zei

Op en top genieten!

Ans zei

Mooie foto's heb je.
Laat de kids maar heerlijk genieten,deden wij vroeger ook.
Wat heb ik veel baantje gegleden zeg, en sneeuwballen gegooid,als kind.

Fijn week-end
Groetjes Ans

~~loraine living~~ zei

Erg mooi al de sneeuw, heerlijk genieten het weekend vooral de kinderen natuurlijk. Prachtige sfeerplaatsje heb je gemaakt. Geniet deze dagen, lieve groet, Diana

Michelle zei

Wat een prachtige foto's weer! de kinderen vinden dit weer helemaal geweldig, heerlijk zo kunnen schaatsen!

En ja hoor hier ook nu zeker 5cm sneeuw ;-)

Fijn weekend!
Liefs Michelle

Miranda zei

Mooie herinneringen... hier is helaas niet zoveel sneeuw gevallen, maar aan het schaatsen wordt door man- en dochterlief veel plezier beleefd! Zelf houd ik het bij een lange wandeling met de hond ;)

Fijn weekend. Liefs, Miranda

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Heerlijke winterfoto's! Fijn die sneeuw en kou!

Fijn winterweekend! Groeten Maaike

Nancy Blaauwgeers zei

Fijn he zo'n echte winter. Het mag van mij nog wel eventjes duren hoor.
Groetjes, Nancy

Michelle zei

Prachtige winter foto's. Omdat hier de sneeuw allang weer weg is kijk ik nu graag naar de mooie foto's die de bloggers posten :) Leuk dat je dat vet/zaden taartje voor de vogels hebt gemaakt.

Liefs Michelle

Anita zei

Prachtige foto's van de WINTER waar we allemaal al zo lang op wachten ;-) Jeetje en wat ook veel sneeuw bij jullie !!!! Hier in twente hebben we slechts een poederlaagje. Het is méér ijspret wat de klok slaat.
Fijn weekend Renny !!! Groetjezz lfs mij

Jansepans zei

Heerlijk he dit weertje. Ik geniet ook zo! Van al het wit, het zonnetje, de kou en mijn blijde hondjes. Mooie post! Fijne dag. Liefs Janneke

Sjoukje zei

Heerlijk toch deze winter~! Voor ons allemaal genieten geblazen... Lekker weer op de ijzers, de kinderen vinden het geweldig en ik ook~! Je hebt prachtige plaatjes gemaakt. Je header ziet er ook weer prachtig uit, mooi sfeertje!
Fijne avond, groetjes sjoukje

flowersandhome zei

Dat schaatsen ziet er altijd zo heerlijk uit vind ik! En wat een hoop sneeuw viel er daar bij jullie. Echt een winters landschap. Mooie beelden. Inmiddels is het weekend voorbij. Ik hoop dat het een gezellig winters weekend werd en ik wens je een heel mooie nieuwe week.
Groetjes,
Marian

Maia zei

Schitterend die kinderen op het ijs Renny, zo kan ik het ook eens zien!
Prachtig ja die sneeuw, mooie foto's!
In mijn blogpost hebben ze ook allemaal zo'n wit mutsje op prachtig genieten toch in je achtertuintje!
Fijne winterweek
Lieve groet Maia