Over katjes, bloemen en haken....


Naast het schaatsen, wat we elke dag doen hier, geniet ik ook binnen van het voorjaar, wat ons straks te wachten staat.

Every day we're iceskating, but inside the house I enjoy the springflowers.


Een bosje tulpen met katjes...

tulips and spring catkins









...en Violieren in de hal, de geur is mij iets te sterk.
Maar prachtig zijn ze wel.

beautiful flowers..

 Het lijkt net crèpepapier van dichtbij.
It looks like colored paper

Voor de extra uurtjes, heb ik de draad weer opgepakt. Het wordt een granny square sprei voor dochterlief.

I like to crochet in a free hour. It is a granny square blanket for my sweet daughter.

Dus als jullie me missen...

Geniet allemaal van een fijn (schaats)weekend!

So if you miss me....
happy weekend.

PS: Je kunt nog steeds meedoen aan de hartjes challenge, scroll..
Met de kinderen heb ik afgesproken dat zij het mooiste hart mogen kiezen.

37 opmerkingen:

Joan Ottevanger zei

Leuk dat haken hé ben ook beig heb net 192 vierkantjes aan elkaar gezet voor een plaid nu nog de rand er om heen.

Thuis bij Tjits zei

wat geniet ik van jouw prachtige voorjaarsbloemen!! dat katje zo mooi!! oh laat het voorjaar maar komen, ik heb er zo'n zin in!!
wat leuk dat je aan het haken bent geslagen, ik ben ook druk bezig zo heerlijk om te doen! en wat zal je dochter hier ook blij mee zijn, superleuk wordt het!!

fijne avond!
lieve groetjes, Tjits

Gerry zei

Buiten winter, binnen lente. Het kan allemaal.
Je hebt mooie foto's van de violier! Weet je waar de violier voor staat: "Blijvende Schoonheid"
En ik wens je succes met je sprei, zo te zien moet je nog heel wat lapjes.

Lieve groet,
Gerry

Saskia zei

Aan een klein beetje voorjaar daar zijn we inmiddels wel aan toe. Wat een kou, ook nu zie ik de temperatuur weer zakken.
Dus heerlijk om een beetje voorjaar te zien.
Groetjes Saskia

Madelief zei

Hoi Renny,

De kleurtjes die je hebt gekozen voor je dochters sprei zijn prachtig! Ze boft met zo'n lieve moeder als jij :-) Er gaat flink wat tijd in zo'n sprei zitten!

Je voorjaarsbloemen staan er prachtig bij!

Lieve groet,

Madelief x

Home and Lifestyle zei

Nu de tocht niet door lijkt te gaan mag het van mij snel voorjaar worden, met nog meer van die mooie voorjaarsbloeiers...net als bij jou. Wat leuk dat je aan een sprei voor je dochter bent begonnen...het wordt in ieder geval een vrolijk exemplaar!

Een fijne avond! Liefs, Ingrid

Het lijstje van brocante zei

Wat een lente gevoel bij jou,we moeten nog even geduld hebben,ze komt in zicht.
Nog een fijne avond & lieve groetjes,
Silvia

Petra zei

OO prachtig die katjes met witte tulpen echt Super mooi.
En je haakwerk om jaloers op te zijn wat een leuke kleurtjes heb je gebruikt. Heerlijk om te doen denk ik, moet ik me ook maar eens in gaan verdiepen wat haakwerk lekker ontspannend toch?

Groetjes Petra.

Nancy Blaauwgeers zei

Je tulpen zijn mooi. En je violieren ook. Ik had er nog nooit van gehoord, en volgens mij heb ik ze ook nog nooit gezien. Ben benieuwd naar je sprei als ie af is.
Groetjes, Nancy

Jansepans zei

Heerlijk al iets het voorjaar in huis! Prachtige bloemen... Wat is dat haakwerk gaaf! Dat wordt echt een super mooie sprei. Ben benieuwd naar het eindresultaat... Voor nu een fijne avond... Liefs Janneke

Huize Kip Kakel zei

Mooie kan waar je prachtige voorjaarsbos in staat!
Je vorige post is zo lekker winters, het sfeertje komt er prachtig op uit!
Fijne avond, groetjes Hannie

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Heerlijk, buiten lekker schaatsen en binnen genieten van het voorjaar en de warmte!
Mooi bosje bloemen zo!

Groeten Maaike

Anita zei

Wat een prachtig voorjaarsboeket.
Na zo'n flinke schaatstoch is het gezellig thuis komen :-) Leuk dat haakwerk !!!!
Groetjezz lfs mij

jacqueline zei

dat haakwerk doet mij weer aan vroegere tijden denken,....volgens mij was het toen bruin/beige! Toen was het helemaal uit een tijd en nu, nu zie je het overal weer terug komen! Ik vind het leuk!
groetjes en een fijn weekend!
Jacqueline

Wonen Engelse Stijl zei

Wat een mooie foto's en prachtige bloemen. Loop mjzelf te frustreren, lukt maar niet met haken, krijg het niet onder de knie. Dan maar de breinaalden oppakken, lekkere warme sjaal maken. Veel plezier met het haken :)!
Sabien

It's me zei

Yes !! heerlijk voorjaar.....xxx...

natuurlijk groen en doen zei

Dat is de beste combinatie ,buiten winter en binnen voorjaar.

groetjes Bep

Claudia zei

Oh dat haken is verslavend, maar goed dat ik dat op het moment even niet doen, te druk, maar als ik het dan weer oppak weet ik ju al dat ik blijf doorgaan. Zo leuk om iets met een simpel draadje en je handen te creeren.

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Heerlijke voorjaarsbloemen. Leuk dat haken het wordt vast heel mooi.
Fijn weekend en groetjes, Nicole

Michelle zei

prachtige foto's heb je weer ons gemaakt. De combinatie tulpen en katjes is erg mooi, zie je niet zo vaak, meestal zijn het van die gekleurde takken wat ze erdoor doen. Vind dit veel mooier! Fijne dag nog,

Liefs michelle

brigitte zei

Mooi al die bloemen in huis,
Maakt alles zo lekker vrolijk.

Mooie granny's.
Prachtig gehaakt en heerlijk vrolijke kleuren.
Groetjes en schaats, haak ze.
Brigitte

~~loraine living~~ zei

Wat staan je takken en tulpen mooi in de vensterbank, heerlijk met het zonlicht. Violieren in de hal dat zal lekker ruiken wanneer je binnen komt. Heel veel haakplezier, leuk met kleurtjes,en een fijn weekend, lieve groet Diana

Michelle zei

Mooi en genieten al die bloemetjes!
En succes met de sprei, het ziet er mooi uit, mooie kleurtjes!

Fijn weekend!
Liefs Michelle

ps; eindelijk mijn "home is where the heart" is gemaakt...

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Wat mooi, de tulpen samen met de katjestakken in de kan.

Prachtig!

Fijne weekend!

Lieve groet,

Loes

oale zei

Lekker de lente binnenhalen met een bosje mooie bloemen. Heb het wel gehad met die kou, jij niet dan?? Goed weekend, Alie

Marjon zei

Een echte voorjaarspost Renny, hier word je blij van... prachtige foto's en die violieren vind ik toch zo lekker ruiken....succes met de sprei...groetjes Marjon

kienkele zei

Nou ja zeg, Renny, heb ik toch dezelfde combi staan (katjes met witte tulpen). Veel plezier met haken, ik vind het heerlijk werken, allemaal van die vierkantjes, heb er twee gemaakt, in zwart met roomwit.
Heel fijn weekend, geniet nog even van het ijs, het kan nu nog!
Lieve groet, Tineke

Lynda zei

DOL op violieren, maar ze moeten nog even wachten hoor, want ik ben ook DOL op de winter...veel schaatsplezier!!

Groetjes
Lynda

Mirjam zei

O als ik katjes zie, dan is het echt al helemaal voorjaar. En daar krijg ik hoe langer hoe meer zin in... Schaatsen doe ik niet, durf ik niet bedoel ik, bang om te vallen. Voor alle schaatsliefhebbers hoop ik dat het nog een poosje door gaat vriezen hoor, maar voor mezelf mag het heel snel voorjaar worden...
Ik wens je nog een heel fijne middag,
Lieve groet,
Mirjam

Mayflower zei

Wat heb jij het Voorjaar mooi naar binnen gehaald Renny. Prachtig de Katjes en Tulpen.
De Grannie wordt ook heel mooi, wat een mooie kleuren.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Miranda zei

Mooie voorjaarsbloemen! Vind het zo leuk al die granny's, misschien toch maar eens een haakpoging ondernemen...

Fijn weekend. Liefs, Miranda

Met Brocant Label zei

Wat een prachtige bloemen, die kleuren geweldig.

Lieve groet,
Yvonne

Musje zei

Zo Renny je bent druk,schaatsen,genieten,haken,dat word een gaaf sprei,het is hier druk op de sloot voor ons huis,een gegil,ze houden prikslee wedstrijdjes haha,maar ik zit lekker binnen,wat zijn violieren gaaf,eerdaags eens kijken of de bloemist ze hier ook heeft,fijn weekend,lieve groet Musje.

Elly-My Everyday Things zei

Vind die grannies zo gaaf hè, maar ja, kan niet haken, dus hou het voorlopig maar bij m'n meebreideken! En mooie bloemen, ik vind violieren eigenlijk wel lekker ruiken! Maar kan me voorstellen dat niet iedereen er van gecharmeerd is. En tulpen met katjes... de perfecte combi!
Fijn weekend!

Hieperdepiep...een feestje! zei

Mooi vastgelegd weer!
Ik vind dit ook zo mooi van deze tijd...enerzijds volop winter, anderzijds al weer de belofte van het voorjaar!
Goed weekend!

Mariettes Back to Basics zei

Lieve Renny,

Mooie post en ik reageer hier vanwege de wilgekatjes. Na 28 jaren vond ik bij de speciale supermarkt in Atlanta waar we elke 3 weken een keer komen, een treur wilgekatjes boompje. Die ging gretig mee naar huis met ons. Geinig, zoiets mís je gewoon omdat je er als kind mee opgroeide. We hadden ze ook altijd in de vaas, het waren onze lente bodes.
Lieve groet en fijn dat jullie van het schaatsen hebben kunnen genieten!

Mariette

tanja zei

Wat een mooie foto's en prachtige bloemen lekker lente fleurig mmm ruik ze al ,en je haak werk zie er al goed uit leuke kleurtjes ook.Zelf ben ik cupcakes aan haken ook leuk om te doen maar ze pas in mei op me blog zetten dan is mijn dochter verjaard voor haar zijn ze vandaar doeiiiiiiiiiiiitanja