Muehlenbeckia...


Muehlenbeckia, echt een JDL plantje



Staat toch wel gezellig, plantjes, al heb ik ze niet in huis.
Ik kan er gewoon niet mee omgaan.... maar deze behandel ik met liefde!



 Julian en Elyse mochten een winnaar kiezen uit alle hartjes. Na wat namen op een lijstje te hebben geschreven en wegstrepen bleven er uiteindelijjk nog twee over, waar ze het niet helemaal over eens konden worden. Dus besloten we een lootje te trekken tussen Elisabeth (just who I am) en Homemade Tanja



  Het werd Tanja van Homemade
 Ze vonden je hartje zo bijzonder mooi!
 Stuur je me even je adres.


Iedereen bedankt voor het meedoen, zo leuk al die hartjes, daar kon ik zelf niet uit kiezen.

36 opmerkingen:

Ele zei

Hübsche Deko und schöne Bilder!
Ich mag die Mühlenbeckia auch sehr, leider vergesse ich sie dann rechtzeitig sie zu gießen und so vertrocknen sie leider allzu schnell...

Liebe Grüße aus Bayern
sendet Gabriele

Margot zei

En terecht hoor...die van Tanja waren het allermooist...(buiten mijn eigen hart dan hè...haha)
Proficiat meis...
Warme groetjes, Margot

Michelle zei

Gefeliciteerd Tanja en Renny bedankt weer voor de leuke challenge!

Ik heb hier ook geen plantjes, altijd gaan ze stuk (geen groene vingers) de jouwe is wel heel leuk!

Fijne woensdag!
Liefs Michelle

Fia zei

Ja heel schattig je plantje.....vind het altijd zo gezellig staan..vroeger had ik ook veel meer planten dan nu.


hart,groetjes Fia

Miranda zei

Tanja gefeliciteerd en Renny bedankt voor weer een leuke challenge, op naar de volgende...

Lieve groet, Miranda

Het lijstje van brocante zei

Tanja van harte met je mooiste hart!!!
Het was weer leuk om mee te doen Renny.
Met lieve groetjes ,
Silvia

kienkele zei

Hoi Renny, ik heb ze ook gehad, die geweldige plantjes. Heel gedoe, want de bloemist had ze speciaal voor me besteld (hij zei dat ze niet meer van deze tijd waren, hoe verzint ie het) maar onze poezen gaan ervan eten en daarna overgeven, dus het was geen succes.....
Fijne dag verder, lieve groet, Tineke

brigitte zei

Hier ook weinig plantjes. Ze overleven hier niet zo/
Dit is wel een liefje.

Van Harte voor de winnares.
Groetjes en een fijne avond Brigitte

Ans zei

Mooi,dat plantje.
Enne...ik vond het heel leuk,om weer met je challenge mee te doen.
De winnaar Proficiat.

Groetjes Ans

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Inderdaad een echt JDL plantje!

Bedankt voor de leuke challenge!


Fijne avond! Groeten Maaike

Just Who I Am zei

Het zijn echt zulke leuke plantjes en ik heb ze al enkele keren in huis gehad.Helaas kan ik ze niet mooi houden .En Tanja van harte gefeliciteerd ,je hebt terecht gewonnen.Nu hopelijk weer een leuke nieuwe uitdaging binnenkort
Lieve groetjes Elisabeth

theeleuten zei

Hier ook niet zoveel planten, ik ben er ook niet zo goed in...maar ik vind het niet erg om ze weg te doen...een bos bloemen gooi je ook zo weer weg...toch?

Gezellige week, Evelien

Anita zei

Inderdaad een prachtig plantje met style ;-)
en Tanja van HARTE met het mooiste hart !!!
Groetjezz lfs mij

Gerry zei

Tanja, van harte gefeliciteerd!
Ik vind dat een leuk plantje, alleen zie je ze niet meer.
En echt groene vingers heb ik ook niet.
Het was leuk om mee te doen met de challenge!

Lieve groet,
Gerry

Passione Helena zei

Wat een leuk plantje! Ik heb ook minimaal aan planten. En een grote als blikvanger die weinig verzorging nodig heeft;-) Mooie foto's, Renny!
En Tanja gefeliciteerd! Een prachtig hart die iets bijzonders straalt. Maar ook alle andere harten zijn mooi. Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt met deze challenge.

Fijne avond!

Liefs Helena

Stina zei

wat een leuk springerig plantje,ken het niet,heb wel planten in huis,en ze doen het keurig,hihi....

liefs

Eefies day zei

Voor Tanja proficiat, en zo leuk om weer mee te doen, op naar een nieuwe uitdaging???
Je plantje is echt een troetelplantje...veel liefde geven:))

Lieve groetjes,
♥Eefie

De Nostalgische Nonnevot zei

Haha...heel veelleifde geven aan die schattige plantjes van je..ik had bijna vergeten!! Maar gisteren hersteld en deplantjes doen het weer..fijne avond, Nicole*

Cosy Life by Elly zei

Felicitaties voor de winnaars!! Wat een toeval zeg ik heb dat plantje 2 weken geleden gekocht..wat een schatje is het toch. De naam was ik alweer vergeten.Bedankt hiervoor. Je mag het niet laten uitdrogen, maar 1x p.week een slokje water geven en heel veel liefde.
Lieve groet Elly

Huize Kip Kakel zei

Geef je mooie plantje geen water op z'n koppie, daar wordt tie erg lelijk van!
Dus even de wortels opzoeken en daar water geven..gaat je heus lukken..
Ik vind het een heel gaaf plantje!
Oh ja, natuurlijk nog van harte voor Tanja!
Fijne week, groetjes Hannie

Met Brocant Label zei

Nou ze hebben een goede smaak, want het hartje van Tanja heb ik ook onthouden. Gefeliciteerd Tanja je hebt het verient. Het plantje is erg leuk, nonchalant en mooi van kleur.

Lieve groet,
Yvonne

Ger zei

Kwam het plantje Muehlenbeckia vorige zomer tegen bij het tuincentrum in België waar het op een beschutte plek onder het afdak in bloembakken welig tierden, het viel me op omdat ik het plantje wel als kamerplant kenden van lag geleden maar niet als buitenplant. De eigenaar van tuincentrum vertelden dat het daar al jaren in de bakken stond in zomer en winter onder hun kantoor ramen.
Ik kocht er 'n stuk of 10 en ze stonden tot laat in het najaar tussen andere zomerbloeiertjes die hun beste tijd gehad hadden.
Omdat het zomergoed plaats moest maken voor de winterviolen zetten ik de Muehlenbeckia bij elkaar in 2 grote potten met de bedoeling om ze een plekje in de huiskamer te geven.
Door het zachte najaar bleven ze gewoon buiten staan en bleven mooi groen en weelderig, maar toen de stenge vorst aanbrak zetten mijn man de potten met nog verschillende andere planten op een beschutte plek op nopjesfolie en een blauwafdekzeil van bouwmarkt er overheen(meer om de potten tegen de vorst te beschermen dan de planten zoals Hosta's etc.)

Afgelopen dinsdag mochten de potten weer onder het zeil vandaan komen en wat schetste mijn verbazing.....de Muehlenbeckia's hadden de strenge vorst overleefd en er komen zelfs weer frisse jonge blaadjes aan de plant.
En dat is eigenlijk niet zo vreemd want de plant vindt zijn oorsprong in het koudere berggebied van New-Zeeland.
Ik verwacht dat ze gewoon buiten kunnen blijven staan, lees wel dat ze optijd water moeten hebben want aan een droge kluit heeft de plant een hekel en laat zijn blaadjes dan snel vallen.

Je snapt dat ik het intussen een sterk plantje ben gaan vinden en in de zomer zullen ze vast weer fijntjes tot hun recht komen in de bakken met zomerbloeiertjes.

En die tijd mag van mij snel komen:-)

Fijne avond en lieve groeten!!
Ger

oale zei

Gezellig plantje hè? Zou ik mogen vragen waar je hem vandaan hebt. Bij de bloemenwinkel of bij het tuincentrum??

Nancy Blaauwgeers zei

Tanja van harte gefeliciteerd!
En wat een mooi plantje. Staat leuk in die pot. Zag het plantje van de week ook bij het tuincentrum.
Groetjes, Nancy

Diana zei

Wat een prachtige plant in de pot, het staat erg mooi...
Gefeliciteerd Tanja met de mooie foto van het hart, hij is ook heel bijzonder. Lieve groet Diana

Mirjam zei

Hoi Renny,
Het was weer ontzettend leuk om mee te doen en ik kijk alweer uit naar jouw volgende challenge...
Wat een leuk plantjes trouwens, staat heel mooi en je foto´s ervan vind ik prachtig, vooral met die witte doorschijnende rand erbij...
Ik wens je nog een heel fijne avond en rest van de week..
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk plantje Renny, maar de naam is wel wat ingewikkeld hihi!

Slaap lekker!! Lieve groet, Ingrid

Marjon zei

prachtig plantje, staat leuk bij het potje....en bedankt weer voor de leuke challenge....en Tanja....van harte.....lieve groet Marjon

Fluitenkruid zei

Het zijn schattige plantjes, helaas kunnen de katten er niet van af blijven :-P
Lieve groetjes

@nne zei

dit tere plantje is er eentje naar mijn hart! liefs, @nne

Krek wak wou zei

Ik vind het ook zo'n leuk plantje. Helaas ben ik het hier nog niet tegengekomen.
Groetjes van Nicole

http://truutske.blogspot.com zei

Wat een schattige plantjes....staan leuk zo hoor.
En Tanja...een terechte winares...proficiat en jij bedankt voor het organiseren. Was erg leuk om aan deel te nemen.
Lieve groetjes, trudie

Anneke zei

wat een schattige plantjes en staat heel gezellig.
leuk blog heb je.
ik wens je een fijn weekend en groetjes van an

tanja zei

Tanja van harte gefeliciteerd!
En wat een mooi plantje ik heb ook nog gehad maar helaas overleden denk dat ik te goed in de watte legde weet wel niet te veel water dat was mijn fout denk ik ,maar dat sta zeker wel op het kaartje doeiiii tanja

Bonjade zei

Een plantje naar mijn hart dus...
Je hebt geen groene vingers nodig.....?
Net wat ik zoek.....

Van harte voor Tanja

Fijn weekend

Liefs

Tanja zei

O Renny, ik schaam me dood dat ik deze post dus niet heb gelezen, sorry, sorry

Weetje dat komt gewoon omdat ik het heel leuk vind om aan je challenges mee te doen en winnen doe ik toch nooit, maar ik ga je mailen en nogmaals honderduizendkeer excuses

Fijn weekend
Liefs
Tanja