ijsbaksels...


 


Al ben ik een zomermens, ik hou ook van de vrieskou
Vooral nu met het zonnetje erbij, vind ik het heerlijk om, lekker warm ingepakt, een wandeling te maken. Nóg liever ga ik een schaatstochtje maken. Het lijkt erop dat dat eind deze week wel kan!

I love the frost while I'm a summerman..love to walk in the winter sun, but even more I like to skating. It looks like that's possible in the end of the week!





Gistermiddag gingen we met bakvormen aan de slag. Water, bloemetjes en vorst, meer heb je niet nodig.

Bakeware, water, flowers and frost is all you need for these icecakes.
 Vanmorgen het resultaat gefotografeerd. Het zijn veel foto's geworden, ik kon er geen genoeg van krijgen. Maar het moest ook snel, want het smelt waar je bij staat. Maar snel weer naar buiten op de tafel.


  Ice flowers




Just by nature..


Thanks for visiting..

58 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat mooi, een goed idee om dat nu toe doen! Dat brengt mij ook op het idee dat we eigenlijk deze week even de dieprvrieskast moeten ontdooien, dan kan alles mooi naar buiten zonder dat het ontdooit :)!

Mooie foto's Renny!

Een fijne dag!! Lieve groet, Ingrid

Susan zei

Ooohhh wat een leuk idee...ik denk dat ik vanmiddag ook iets ga proberen...

Gr. Susan.

Ger zei

Hoi Renny,

Van deze ijsbloementulband heb je met deze temperaturen lang plezier!!!

Ik zag dit idee jaren geleden met kerst ergens,grote tulbandvorm in de vriezer,hulstblaadjes en rode bessen in het water,tegen de tijd dat mijn gasten kwamen buiten aan de voordeur gezet met waxine licht in opening op Frans terrasstoeltje .......maar met een temperatuur van ver boven 0 werd de tulband snel kleiner en kleiner......

Een ding weet ik zeker....mijn neus steek ik vandaag niet buiten in die schrale N-O wind!

Fijne dag!!
Lieve groeten,
Ger

Passione Helena zei

Oooh wat een leuk idee...heb ik er helemaal nog niet bij stil gestaan om dit te doen! Ik heb het twee, drie jaar geleden wel eens een paar keer een tulband gevuld. Wat prachtig om er bloemblaadjes in te verwerken. Het staat niet alleen prachtig buiten, maar het heeft je ook prachtige foto's geleverd! Ook het kleine bak vormpje met besjes, zo lief om te zien.


Genieten!

Fijne dag!
Liefs Helena

Het lijstje van brocante zei

Dit is werkelijk prachtig Renny,wat een leuk idee,ga vlug aan de slag!!!
Wat een na apers zijn we,maar wel leuk.
Met lieve groetjes,
Silvia

achter-de-linden zei

jemig,...wat een super leuk idee zeg!
Onze dochter is binnenkort jarig, dus....van de brooddeegtaartjes naar de ijstaarten!
Leuk idee Ger, bij de voordeur met een waxine erin!!!
bedankt voor de tip!
groetjes Heidi

Met Brocant Label zei

Wat een leuke vinding zo die bloemen in bakvorm, je hebt er iets moois van gebakken !

Lieve groet,
Yvonne

Claudia zei

Ook 's avonds erg leuk met een lichtje erin en met deze kou kun jer er lekker lang van genieten!

Tanja zei

Leuk idee Renny en vooral een heel mooi idee, mooie kleuren zo bijelkaar, zo zie je maar dat elk seizoen iets heeft of geeft.

Fijne dag verder
Liefs
Tanja

~THEA~ zei

Ze zien er geweldig uit, Renny!

Ja, dat moet echt buiten blijven.Ik heb er jaren op rij gemaakt.Maar nu even niet!
Hier staat het meteen in de zon, en dan smelt het snel!

Ik geniet wel even van die van jou!

Fijne dag.

Lieve groetjes, Thea ♥

Het stokpaardje zei

Wat mooi en wat een leuk idee.
Fijne dag Iris

Just Who I Am zei

Wat prachtig en met deze vorst kun je er nog een tijdje van genieten
Lieve groetjes Elisabeth

~~loraine living~~ zei

Prachtig gedaan en wat een mooie foto's. Je zet heel wat mensen aan het werk volgens mij haha, het is ook zo'n leuk idee! Lieve groet, Diana

theeleuten zei

Wat een prachtige baksels!!

Gisteren met mijn zoon schaatsen gekocht, hopelijk kunnen we het weekend schaatsen...

Fijne week, Evelien

Anoniem zei

Hallo Renny,

Heel mooi die ijsbloemen met blaadjes en ook die kleuren erin dat zachte rose, ik zou zo al mijn rozen willen doen maar is wel zonde na het ontdooien :(.. dan geniet ik liever nu van je mooie foto's!!
Lieve wintergroetjes Gaby...;)

Michelle zei

Wauw wat een leuk idee en mooi is het zeker!!

Fijne woensdag!
Liefs Michelle

Vlijtig Liesje zei

Het ziet er prachtig uit allemaal! Maar de wind is echt gemeen koud vond ik!

Willy Duit zei

Prachtig!!

Fia zei

Geweldig wat een leuk idee.....schitterend om te zien..

Kom Achterom zei

Wat een super idee! en wat is het prachtig om te zien zeg!!
Echt genieten!
fijne week
Yolanda

Yvonne zei

Wat heb je dat mooi gemaakt.
Nou jaaaa, de winter dan.

Gr Yvonne

Anita zei

Wow wat een prachtig effect, en zo eenvoudig te maken.

'Inga' zei

Wat een leuk idee! Zal ik zeker eens proberen als het hier eens een paar dagen vriest. Vandaag lijkt het wel bijna zomer!

Lieve groet

Hannekie zei

tjee wat mooi zeg..ja zo is de winter wel leuk hoor
liefs hannie

Created by Essie zei

Dat heb je prachtig gemaakt hopelijk voor jouw creaties blijven ze nog even staan

Lieve groet
Esther

Huize Kip Kakel zei

Heerlijk ideetje voor nu!
Lekker een paar rode wangen halen buiten en crea bezig zijn..
Super!
Groetjes Hannie

Nancy Blaauwgeers zei

Je ijsvormen zijn mooi geworden met die bloemen erin. Kan me nog herinneren ze ook eens gezien te hebben met besjes erin.

Groetjes, Nancy

Gerry zei

Wat een prachtig idee en mooie foto's!

Lieve groet,
Gerry

Emmy zei

Goh wat een leuke baksels en je word er niet dik van!!!! Fijne avond groet Emmy

Ans zei

Wat een leuk idee is dit,met een schitterend resultaat.
De foto's zijn prachtig.

Groetjes Ans

brigitte zei

Prachtig.
Groetjes Brigitte

Mirjam zei

Hallo Renny,
Wat prachtig mooi blijven die bloembladeren in dat ijs. Gelukkig is het kristalhelder.. Super foto´s.
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Dat zijn nog eens mooie ijsgebakjes, wat een leuk idee.
Fijne avond en groetjes, Nicole

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat een leuk winteridee!
Mooi geworden! Wel koude vingers zeker?!

Groeten Maaike

Thuis bij Tjits zei

schitterende ijsbloemen!! gisteren zag ik dat er iemand een sigarettenpeuk in het waterbakje voor de vogeltjes had gegooid en die zit nu dus ingevroren in het ijs.. maar dit is zoveel mooier!!
wij hadden vanmorgen ijsbloemen op de ramen in onze slaapkamer, ook zo mooi met de zon erop, ik heb er foto's van gemaakt, binnenkort zet ik ze op mijn blog.

fijne avond!
lieve groet van Tjits

Jeanette zei

Wat een bijzonderrrrrrr leuk idee.

Groet,
Jeanette

PIETA zei

In 1 woord Geweldig.
Ik ga het morgen ook maar eens proberen Brrrrr Koud

Fijne Avond ,,,,,
Liefs Pieta

Jansepans zei

Wauw! Wat is dit gaaf joh... Ik ga nog een aantal keer terug kijken, die plaatjes. Zo crea, hoe kom je erop?! Fijne avond. Liefs Janneke

Madelief zei

Hoi Renny,

Wat een prachtige ijsbaksels!!

Een gezellige avond!

Madelief x

♥Xanne zei

wouw echt een leuk idee. Hoe kom je er op. Heel mooi. Wel jammer dat je er maar zo kort van kan genieten. Just beautiful.

Groetjes Xanne

It's me zei

Superrr leuk !!!...xxx..

Eefies day zei

Wat kun je toch mooie dingen doen met ijs...heel erg leuk.
Wij hadden gisteren emmertje met water gevuld en daarin kleine ijsblokjes gedaan, vandaag was het feest we hadden een ijsvorm met blokjes en klontjes...zo leuk om met water en ijs aan de gang te gaan.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Miranda zei

Wat een leuk idee en een prachtig eindresultaat! Dit koude weer is dus toch ergens goed voor ;)

Fijne avond. Liefs, Miranda

Maia zei

Dat is nou echt weer Renny!
Wat een creativiteit en wat een prachtige foto's!
Geniet van je schaatstochtjes dit weekend!
Lieve groet Maia

Marjon zei

Echte kunst, wat ziet het er mooi uit, de zachte kleuren in dat ijs en zo mooi gefotografeerd....super...groetjes Marjon

gerrie zei

wat ziet dat er mooi uit zeg!!
leuk idee.
groetjes gerrie.

Anneke zei

wat een ontzettend leuk en origineel idee is dit
het resultaat is werkelijk prachtig en ook je foto,s

Dora zei

Wat is dit enorm mooi!

sandra zei

Wat mooi! En wat een orgineel idee! Staat prachtig op de buitentafel!
Groetjes Sandra

Krek wak wou zei

Wat heb je toch weer een goed idee! Kei leuke baksels heb je gemaakt!
Groetjes van Nicole

http://truutske.blogspot.com zei

Whow....wat is dit mooi en wat zitten er super mooie foto's tussen joh. En een erg leruk idee hoor.
Genieten dus!!!
Fijne dag,
Trudie

Rozmeen zei

Wat leuk zeg!! En wat heb je die kleuren schitterend op de foto gezet..die peperbesjes zijn zo mooi.

Liefs,
Rozmeen

Petra zei

Prachtig, ik ga het ook proberen, zo leuk ;-)

Michelle zei

Wat een super leuk idee, het resultaat is erg mooi geworden..

lia zei

Wat een leuk idee....
Er zullen er nog wel wat voorbij komen.

Fijn winterweekend, lia

Petra zei

Echt mooi! Je hebt gelijk zin om ook zoiets te maken, ik zag hem ook al bij Tanja.

Knus weekend!

mems zei

Hoi Renny,

Wat een geweldig idee je ijsbaksels. Ik heb ze ook gemaakt maar dan met hyacinthen die ik nog had staan.
Vroeger heb ik ooit eens een vorm gehad waar je dat in kon maken en dan een waxinelichtje erin. Tegenwoordig is het makkelijker met al die flexibele vormen.

Groetjes, Doety

Verie -Vestywo- zei

Ha Renny,

Wat een super mooie blog!!
Leuk idee van het ijs in een bakvorm.

Groetjes, Verie