Seizoenen...


Het is januari en we hebben nog geen sneeuw of vorst gehad, deze winter. Toch mag het van mij best nog wel even vriezen, zodat we nog eens een mooie tochtje kunnen schaatsen.
Of een mooie laagje sneeuw, zodat de wereld wat zachter, lieflijker lijkt.




Maar als ik naar buiten kijk, ziet het er meer uit als herfst, met die harde wind en regen. Je hoort me niet klagen hoor, ook dit heeft zo zijn charme's.


Een rondje door de tuin (tussen de buien door,) doet me beseffen dat de lente in aantocht is...de Helleborus zit vol knoppen!


En binnen is het behaaglijk. Alle kerstprul is weer naar zolder gebracht. We genieten van de laatste vrije dagen en maken plannen voor het nieuwe jaar.




 Iets om naar uit te zien....

De komende zomer  zijn we van plan hier naartoe te gaan.
Een kampeerplaats met zeezicht aan de Mediterraneé!



35 opmerkingen:

Carla zei

Ja...het zou de strengste winter ooit worden!!??
Moet je opletten..word het maart en april verschrikkelijk....en dan wil ik Lente...wat ik wil eigenlijk zomer!!

Liefs Carla.

Created by Essie zei

Wat een heerlijk vooruitzicht van winter naar zomer. Hoewel we de winter nog niet achter de rug hebben , mag het van mij lente worden. Dit kwakkel weer vindt ik ook niets.

Lieve groetjes
Esther

quiltingmieke zei

piep wat een prachtge fotos een genot om naar te kijken, hier ook volop storm in t Antwerpse, en geen winter....maar Wie weet ...want de Helleborus bloeit ook in de sneeuw niet?

knuf mieke

Eefies day zei

Winter laat maar komen hoor, vorst en sneeuw, we missen het wel hoor.
Maar buiten nu idd herfst...
Je kunt nu al genieten van de voorpret voor de vakantie, heerlijk uitzicht....
Nu maar lekker binnen met een kop warme thee.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Mirjam zei

Hoi Renny,
Wat heerlijk om al van die mooie plannen voor de zomer te maken. Heb je lekker iets om naar uit te kijken. Van mij mag het ook gaan vriezen hoor, want dit somberen regen en stormweer ben ik al lang zat... Het is maar zo grijs en binnen steeds zo donker dat je er somber van zou worden.
Mooie plaatjes dan van jouw tuin doen me goed...
Ik wens je een fijne middag,
Lieve groet,
Mirjam

Thuis bij Tjits zei

wat heerlijk om plannen te maken en te dromen van de zomervakantie nu de regen tegen de ramen klettert en de wind zo hard zijn best doet de winter tegen te houden!
ik hoorde Piet Paulusma vanmorgen zeggen dat de winter nog heel erg ver weg is.. misschien dat februari nog vorst en winter geeft.. maar daarna toch echt graag voorjaar hoor:))

lieve groet, Tjits

Mayflower zei

Ja....het lijkt nu wel herfst.
Mooie foto's met de schaatsen en de bloeiende Helleborus. Hier staat ie ook in volle bloei.
Lieve groetjes, Mea

It's me zei

Ja heerlijk heb net ook de kerstspullen opgeruimd......het is winter in huis....de elanden mochten blijven......veel te leuk !!!..liefs van mij...xxx...

English style zei

De tuinspullen vlogen hier door de tuin, en de stoep staat elke keer helemaal blank (de kaarsjes binnen draaien overuren met het donkere weer)
eerlijk gezegd verlang ik ook naar vriezend weer, met een zonnetje erbij
wie weet komt het nog, hoop het
jullie zijn al lekker aan het plannen maken, leuk vooruitzicht !
Ik geniet even mee van je mooie foto's
groetjes Yvonne

Home and Lifestyle zei

Van je zomerse foto krijg ik spontaan vakantiekriebels...ik heb nu al zin in de zon! Maar als ik zo naar buiten kijk, zit dat er voorlopig nog niet in :-)!

Lieve groetjes, Ingrid

Irma zei

ik zou ze ook niet willen missen de seizoenen en wat een vooruitzicht heb je:-))

Maaike, brocante en theetuin zei

Het is inderdaad raar weer, maar binnen lekker warm en gezellig met de kaarsjes aan! Van mij mag het ook nog wel even sneeuwen en vriezen. Alles wit... Schaatsen onder!

Fijne avond!

Groeten Maaike

Emmy zei

Zo leuk die oude schaatsjes, ik ga ze morgen in een krans buiten aan de voordeur hangen, nu waait het nog te hard. Je hebt wel wat om naar toe te leven hoor het ziet er heerlijk uit dat strand, vooral met deze dagen. Fijne avond, groet Emmy

Paintings by Louise, Maison Louise zei

De foto van het aankomende vakantie oord ziet er aantrekkelijk uit, als ik nu naar buiten kijk is het wat minder aantrekkelijker.

Zo'n vooruitzicht is wel heel erg plezierig hoor!

Bij ons in de tuin zie ik ook al knopjes komen en in Amsterdam komen de Narcissen al de grond uit. Daar stond een stukje van in de krant met een prachtige foto erbij.

Tja, of er geschaats kan worden... de tijd zal het leren.

Lieve groet,

Loes

Bonjade zei

Oh wat een heerlijke beelden van vakantie voorpret......super!
Pss...mocht je nog wel kunnen schaatsen binnenkort...zou ze toch even slijpen vooraf ;0)
Glijdt wel zo lekker ;)
Fijne avond
Liefs

Petra zei

Heel mooi sfeertje hoor, prachtig die helleborus in de knop. En ja een beetje vriezen mag van mij ook hoor dit met al die regen dat vind ik ook niks. En jeetje dat je al met de zomer vakantie
bezig bent, dat ligt voor mijn gevoel nog zover weg. Maar leuk om over te mijmeren wat je wil en waar naar toe.

Groetjes Petra.

Antonia zei

Mijn snowboots staan ook al weken klaar hoor Renny, nog helemaal nieuw. Ben benieuwd of ze nog van pas komen dit jaar. Wat een heerlijk plaatje van je zomervakantie, dat willen wij dit jaar ook graag een camping direct aan zee. Maar eerst nog een Elfstedentocht is voorspeld :-) Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

BROCANTERIE DERDIJK zei

Die oude schaatsen blijven zo mooi,...echt winters. Jullie aankomende vakantieplek ziet er goed uit,...fijn om naar uit te kijken!

Groetjes,
Esther

Gerry zei

Je hebt een warm vooruitzicht, Renny. Mooie bestemming.
Op het ogenblik lijkt het wel of een voorzichtige lente en de herfst om de voorrang strijden.
Als je goed kijkt zie je gewoon dat de natuur hier en daar in de war is.

Lieve groet,
Gerry

Michelle zei

Een heel fijn vooruitzicht! Ik zou het liefs nu al ergens in een warm oord willen zitten...

Liefs Michelle

De Nostalgische Nonnevot zei

O heerlijk jouw warm voorruitzicht..hmm. Die winter hoef voor mij niet meer. Vind het wel tijd voor wat meer licht en warmte..Nicole*

~~loraine living~~ zei

Wat je zegt ik had ook wel graag een beetje sneeuw of ijs gehad, we slaan gewoon een seizien over..?! Wat een prachtige knoppen, wel erg leuk om ze te zien opkomen...lieve groet, Diana

La Maison en Wonderboom zei

Heerlijk om vakantie plannen te maken in deze tijd.
Zon, zee, strand mmmm was het maar vast zo ver.

Liefs
Hermine

Merlie Woonwinkel zei

Wie weet krijgen we nog winter, maar buiten is het herfst, de wind giert om het huis en maar regenen, ben wel toe aan een beetje lente. Bedankt voor je mooie foto's !

groetjes Anke

Ans zei

Dat vooruitzicht ziet er niet verkeerd uit,Renny.
En inderdaad,we hebben een lange herfst.

Groetjes Ans

Sjoukje zei

Hoi renny,

Wat mij betreft mag de winter ook nog wel even zijn inval doen, ik heb het helemaal gehad met al dat water. Onze garage en achtertuin staan helemaal blank....
Nog maar even een wintertje of niet dan, kunnen we de ijzers weer onderbinden~!
Mooie foto's van je Helleborus, toch al een klein beetje voorjaar...
Fijne dag, groetjes Sjoukje

1968deWinkel zei

Alles wat nu valt, valt in de zomer niet meer.... (hoop ik) hihi, die strand ziet er TOP uit. Heerlijk wat zon op je gezicht! fijne dag. groetjes Paula

THE BLACK BARN zei

HÉ RENNY,

VAN MIJN MAG HET OOK WEL SNEEUWEN.
MAAR DAN MOET HET WEL GAUW GEBEUREN.
WANT BIJ MIJN BEGINNEN DE TUIN KRIEBELS ANDERS WEER OP TE KOMEN.

IK WENS JOU EN JE GEZIN EEN GEWELDIG 2012 TOE!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

Catherine zei

Such sweet little flowers growing!
xo Catherine

Miranda zei

Een beetje sneeuw en vorst zou nog wel fijn & gezellig zijn! Die laatste foto ziet er ook wel heel aantrekkelijk uit, fijn om weer vakantieplannen te maken.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Stina zei

Wat een geweldig plekje hebben jullie al uitgezocht,maar het duurt nog wel even he.

ga morgen ook even een kiekje maken van mijn helleborus, zit ook zo mooi in de knop.

fijn weekend Renny,

o ja nog iets,had al een hele tijd geleden van die zakjes bij jou gekocht die je om een glazen potje doet,staat hier op het aanrecht,en vaak gaat het kaarsje wel aan,we zaten rustig aan de keukentafel en in 1 keer pats,schrok, he wat is dat,het kaarsje stond te dicht tegen het glas aan,vandaar.Dus we gaan er gauw weer een ander potje in zetten,wilde het toch even met je delen.
liefs

Colin: zei

Raar hè de kerstspullen nog niet weg of je ziet alweer knop in planten komen alsof de lente morgen gaat beginnen zonder winter. Van geen zomer via herfst door naar geen winter en dus lente ... zoiets dus. Groetjes Colin

Claudia zei

Als het weer nu ook eens aan goede voornemens gaat doen, lente in de lente, enz. Wel zo makkelijk toch?

Maia zei

Wauw wat een leuk vooruitzicht!
Die plannen hebben wij nog niet durven te maken maar als ik dit zo zie heerlijk!
Prachtige foto's Renny van je herfsttuintje!
Fijne week,
groetjes Maia

Anita zei

Ik dacht toch warempel dat we een siberische winter zouden krijgen ;-) Speciaal daarvoor een paar hele dikke vesten gekocht. Brrr heb het namelijk héél snel koud. Nu met die nattigheid lijkt het inderdaad herfst en als je in de tuin kijkt zie je het voorjaar. Er klopt niets meer van :-) Maarre kom maar op met die winter !!!!!! Voor lente is het gewoon nog te vroeg. Dat halen we maar even in huis ;-) Enne 'k zou toch een paar andere schaatsen onder knopen als je nog van plan bent een baantje te trekken hihi
Wens je een hartverwarmend, liefdevol en gezond 2012 !!! Dat het maar een mooi (blog)jaar mag worden voor ons allemaal.
Groetjezz lfs mij