Prachtbloem...

De Helleborus niger (kerstroos) is toch wel mijn favoriete voorjaarsbloem.

My favourite springflower



Het kan nóg zo vriezen of sneeuwen, maar de Helleborus bloeit gewoon.
In de tuin, maar ook binnen in een pot doet hij het prima.

In the snow or when it's freezing, the Helleborus is just blooming.



De challenge met detailfoto's was een groot succes en als je even naar beneden scrolt, zie je alle 70 detailfoto's nog eens in een collage, iedereen bedankt voor het meedoen!


Carpe Diem
Pluk de dag,
ook vandaag!!!

35 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De helleborus staat hier ook in de tuin, maar er is nog geen knop te bekennen. Maar alleen al omdat deze bloem het voorjaar aankondigt vind ik de bloem een plaatje!

Leuk dat de challenge zo'n succes was!!

Lieve groet, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

De collages zijn prachtig geworden ....ook deze foto's zijn weer geslaagd vind het een prachtige winterplant ...wens je een fijne dag lieve groet rosita

Met Brocant Label zei

De Helleborus is inderdaad een dankbare bloeier. Hij staat prachtig op de foto. Volgende keer doe ik weer mee met de challenge, deze keer ben ik er niet aan toe gekomen maar ik geniet wel van die van jullie.

Lieve groet,
Yvonne

BROCANTERIE DERDIJK zei

Het was heel erg leuk om aan jouw challenge met detailfoto's mee te doen!
Wat een deelname en prachtige posten kwamen voorbij!
Een echt succes dat smaakt naar meer!☺☺☺

Groetjes,
Esther

THE BLACK BARN zei

1 VAN MIJN FAVORIETEN WINTER BLOEIENDE PLANTEN.
MOOIE FOTO'S RENNY!!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

'Inga' zei

De Helleborus is prachtig, heeft iets speciaals waar ik m'n vinger niet op kan leggen.
Geweldig dat je zo'n enorme response hebt gekregen op je challenge!

Groetjes

Thuis Thuis zei

De Helleborus is echt heel mooi!
Mooie foto's heb je gemaakt.
De collage's zijn prachtig, zo divers
zoals ook mens en dier zijn.
Groetjes Annette

Het lijstje van brocante zei

Deze collage is wel erg mooi!!!!!!!
Kan ook niet anders zo'n prachtig bloemetje!!!!
Fijne dag nog & lieve groetjes,
Silvia

http://truutske.blogspot.com zei

De Helleborus staat op m'n lijstje hoor. Moet hem nu eindelijk eens zelf hebben. Vind hem zo ontzettend mooi van kleur en bloem.
Ennuh...wat veel bloggers deden er mee aan je detailfoto challenge. Er zitten echt prachtige collages tussen. Nogmaals bedankt voor het organiseren....ik heb er met veel plezier aan meegedaan.

Fijne avond, Trudie.

Miranda zei

Prachtige foto's heb je gemaakt van de helleborus! Het is een heel mooie bloem en inderdaad een dankbare bloeier. Leuk dat de challenge weer een succes was, ik heb dan ook heel veel mooie detail-foto's voorbij zien komen.

Liefs, Miranda

jacqueline zei

Ik heb er één in de vortuin staan...hij komt niet zo goed tot zijn recht maar is wel heel mooi! Je hebt er mooie foto's van gemaakt! Kunstwerkjes!
Fijne dag! Jacqueline

flowersandhome zei

O ja, ik vind 't ook een prachtbloem. Hier is ze intussen aan het verkleuren van wit naar roze en rood en ze blijft gewoon mooi.
Prachtige foto's en collage heb je ervan gemaakt.
Groetjes,
Marian

Janny, Especial and More zei

De helleborus is ook een van mijn favorieten. Misschien ook wel omdat het een winterbloeier is en er verder nog niet zoveel in de tuin staat.

Eefies day zei

Wat is h=je Helleborus mooi echt een plaatje en dan zo mooi die knoppen en de bloei...past helemaal bij dit winterweer.
Je challenge was een groot succes..heel mooie collage....jij bedankt voor jet organiseren.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wat bloeit je helleborus mooi! Echt een plaatje zo. In die van mij zitten ook weer een paar nieuwe knoppen!
Veel mooie detailfoto's zijn er voorbij gekomen!

Groeten Maaike

Marjon zei

Prachtige bloem en je hebt hem zo mooi gefotografeerd, echt geweldig....groetjes Marjon

Ans zei

Schitterend,je helleborus.
En ik heb erg graag meegedaan aan de challenge.

Groetjes Ans

Michelle zei

Ik heb helaas geen tuin en binnen eten de katten van de planten. Aangezien de Helleborus giftig is ( dacht ik) heb ik hem jammer genoeg nooit in huis. Je hebt de bloem prachtig op de foto gezet!

Thuis bij Tjits zei

zo mooi de helleborus.. en zo mooi door jou in beeld gebracht!
ik heb genoten van de challenge met de detailfoto's!!

lieve groet van Tjits

Bonjade zei

Prachtig en ook zo mooi in detail in beeld gebracht. Heb ze ook in de tuin staan maar hier zijn hun kopjes toch wel gaan hangen van de kou....
Zag hieronder ook je challenge van details...wat een succes.
Ook steeds van die leuke.....

Fijne avond

Liefs

Gerry zei

Wat een mooie challenge is het geworden! Ik heb net nog een keer gekeken. Wat een enthousiasme om mee te doen. Ik heb het ook heel leuk gevonden.
En je helleborus is ook prachtig.
Geniet ervan!

Lieve groet,
Gerry

Fluitenkruid zei

Eén van mijn favorieten, mooie foto's heb je er van gemaakt! Lieve groetjes

Stina zei

de Helleborus is een mooie plant om in de tuin/huis te hebben.

liefs Stina

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Mooie foto's heb je gemaakt van de helleborus. Ik wil hem ook nog graag in het wit, toch van de week eens gaan kijken. Leuk al die foto's van je challenge, is ook zo leuk om aan mee te doen.
Fijne avond en groetjes, Nicole

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love your pretty Spring flowers and you have photographed them so nicely.

Have a happy week
Hugs
Carolyn

Claudia zei

Morgen op naar het tuincentrum! Je hebt me geinspireerd!!!

Het stokpaardje zei

Mooi hoe je het zonnetje hebt weten te vangen in de kerstroos.
Groetjes Iris

Jeanette zei

Hoi Rennym

Allereerst vind ik je banner super. Ook je laatste foto is prachtig gemaakt, doe jij dit ook in Photoscape of gebruik je hiervoor een ander programma.

Groet,
Jeanette

Nancy Blaauwgeers zei

Je hebt de helleborus mooi in het zonnetje gezet met die prachtige foto's. Heel mooi gedaan. Het is dan ook een prachtig plantje.

Groetjes, Nancy

It's me zei

Mooi Renny....liefs Ria....xxx..

Michelle zei

Heel mooi zijn ze, ik zag ze dit weekend bij mijn schoonbroer in de tuin in een hele donkere kleur, dat was ook heel mooi!


Fijne woensdag!
Liefs Michelle

Emmy zei

Je hebt hem geweldig op de foto gezet hoor dit mooie bloemetje. Fijne dag groet Emmy

Gerreke zei

Wat heerlijk allemaal bloemen op blogs te vinden, daar word ik helemaal vrolijk van!!!

Jansepans zei

Een prachtbloem inderdaad. Ook zo mooi vastgelegd door je. Liefs Janneke

Krek wak wou zei

Echt een prachtige bloem....ik wist niet dat ie het binnen ook goed doet.
Super collage is het weer geworden. Op naar de volgende challenge!
Groetjes van Nicole