Blauwe kraaltjes...




Iedere keer verwonder ik me weer over deze lieflijke blauwe druifjes, het lijken net kraaltjes, zo van dichtbij.
In het Fries noemen we ze dan ook niet voor niets  Blaukraaltsjes

 Wondering these lovely 'blue beads'.

Ze staan prachtig in bloei.

The grape hyacinth is blooming.

Wat hadden we een paar mooie winterse dagen. De rijp maakt alles zachter en lieflijker.


We had some beautiful winter days. The frost makes everything softer and sweeter.


Voor al mijn nieuwe volgers een warm welkom!
Helaas moet ik eerst blogs verwijderen, alvorens ik weer nieuwe blogs kan volgen. Meer mensen die hier last van hebben?



41 opmerkingen:

Inka en André. zei

De blauwe druifjes zijn schitterend,mooi op de foto gezet en,het is vandaag koud buiten de afgelopen dagen had ik er niet zo`n last van,.........mooie foto`s,fijne middag alvast,...gr van ons.

Home and Lifestyle zei

Blauwe druifjes vind ik ook zo mooi, over details gesproken...het is toch wonderlijk zoals ook deze bloem in elkaar zit?!

Tot nu toe heb ik nog niets gemerkt van jouw probleem, wel vervelend!!

Lieve groet, Ingrid

Emmy zei

Hé ook even lekker aan het bloggen. Je druifjes staan er mooi bij al zie ik liever de witte dan de blauwe. Mooi dat vorst randje om alles heen jammer genoeg is het alweer over het mooie frisse weer. Fijne middag, groet Emmy

Gerd@ zei

Ze zijn prachtig die blauwe druifjes ik ben gek op voorjaarsbolletjes ik zeer binnenkort ook even wat kopen voor hier in huis ....groetssss
Gerd@

Krek wak wou zei

Weer wat geleerd over de 'kraaltjes' op z'n Fries! Leuk is dat! Ik heb ze ook al in huis alleen dan de witte variant!
Groetjes van Nicole

Claudia zei

Heb ze nog niet gekocht dit jaar, daar moet maar snel verandering in komen!

Karin zei

In de tuin komen ze ook al voorzichtig de grond uit. Blauw zijn ze mooi, maar in het wit vind ik ze nog mooier!

Kom Achterom zei

ooh ja blauwe druifjes leuk! ik heb nog hyacinten staan maar ik weet nu al wat het hierna gaat worden hihi
fijne dag
Yolanda

Sientje zei

Sinds kort ben ik maar genoodzaakt (ik kon niet meer bij mijn account?!)gaan bloggen via Google Chroom en ik kan weer gewoon alles doen. Het schijnt dat blogger niet goed functioneert via andere internet browers. Ik heb Google Chroom als
2de internetbrowser geïnstaleerd en gebruik die dus voor het bloggen.

cindy 'wonenmeteenhart" zei

ohh wat een mooi foto's heerlijk he dat voorjaar in huis halen !!

ja we heben wat koude dagen achter de rug maar door het zonnetje erbij was het wel genieten !!

ik kan nog wel nieuwe blogs volgen maar niet toevoegen aan me eigen lijst en dat is wel erg lastig!

liefs cindy

theeleuten zei

Ja ze zijn erg leif, die druifjes...ik heb net wit gehaald...

En helaas gaat de vorst weer weg...er komt regen...blll.

Fijne week, groetjes Evelien

Sjoukje zei

Hoi Renny,
Moai binne se dy blaukraeltsjes~! Hast der moaie plaatsjes fan makke. Ik ha se yn it wyt, binne it da wytkraelstsjes? Moaie namme foar dy alderleafste blomkes. Genietsje der mar fan....
Noflike dei(it reint hjir alwer...)
Groetnis Sjoukje

Passione Helena zei

Super details, Renny ;-) Het blauwe druifje is echt mooi...en komt ook ieder jaar weer boven als je ze in de tuin plant. Het Fries, geeft het echt eer aan de naam. Want het lijken inderdaad kraaltjes.

Het was de afgelopen dagen heerlijk weer! Vandaag trekt de wind weer aan en is de lucht maar grauw..ik heb geen idee wat de vooruitzichten zijn, maar de zon had, ondanks de kou wel even mogen blijven...

Ik ken het probleem niet, maar heb ook niet zoveel volgers als jij. Mijn blog werkt alleen maar goed, via Google Chrome. Wat vervelend dat je daarvoor een blog moet verwijderen. Als je mij er maar niet af wipt, haha


Fijne dag!

Liefs Helena

rommy moosie68 zei

hoi je hebt ze mooi op de foto gezet je druifjes een natuulijk je buiten foto ook mooi ik heb er net witte druifjes op gezet maar mijn kat wil ze steeds opeten dus heb ze maar boven op een plank gezet kan ze niet bij hoop ik groetjes rommy fijne dag nog

Just Who I Am zei

Wat zijn ze leuk he ,ook de witte vind ik prachtig.Ik twijfel wel of ik ze toch zal kopen en dan hopen dat ik er niet van ga niezen.En wat is het genieten als alles wit vriest en het gewoon lekker koud is met het zonnetje.Van mij mag dat wel een tijdje zo.
Lieve groetjes Elisabeth

Michelle zei

Het zijn zo'n lieve plantjes, ik haal me er binnenkort ook een paar, ben hier eerst druk aan het opruimen pfff...

Mooie foto's!!

Liefs Michelle

Het lijstje van brocante zei

Ze zijn zo prachtig,ik had ze in mijn bruidsboeket!!!!!!
Binnenkort meer hierover,voorlopig doen we het met jou mooie foto's!!!!
Lieve groetjes,
Silvia

Thuis bij Tjits zei

ja ze zijn echt prachtig, ik heb gisteren ook een houten bak met deze mooie blauwe kraaltjes gekregen!
wat heb je er prachtige foto's van gemaakt Renny!!

dank je voor je felicitatie!

lieve groet van Tjits

Eefies day zei

Prachtig zeg en de friese benaming kende ik ook van mijn schoonmoeder, een naam die past bij dit mooie bloemetje.
Ik heb het probleem ook, nu heb ik het opgelost door op mijn blog de leeslijst aan te vullen en niet meer in mijn dashboard..dat gaat nu goed...maar hij gaf het al wel een paar keer aan.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Maaike, brocante en theetuin zei

Blauwe druifjes zijn inderdaad altijd leuk! Lief bloemetje. En je hebt ze prachtig op de foto gezet!

Groeten Maaike

Ans zei

Mooi ,Renny.
en wat heb je de blauwe druifjes prachtig op de foto gezet.

Ik ken het probleem nog niet,maar ik merk wel,dat Internet Explorer problemen geeft.
Sinds ik Chrome er bij heb geïnstalleerd,werk ik voor wat Blogger betreft het liefst daarmee.
Als jij Chrome nog niet hebt,zou ik dat eens proberen.
Succes.

Groetjes Ans

Saskia zei

Mooie foto's weer, was mooi de rijp. Jammer genoeg is het alweer voorbij en is het hier druilerig nat.
Groetjes Saskia

Michelle zei

Wat een prachtige foto's maak je altijd! Ik vind ze zelf ook erg mooi, helaas vind onze kat ze ook leuk, vooral om uit te graven en mee te spelen. Dus bloemen en planten staan hier bijna niet, helaas..

Madelief zei

Mooi zijn die blauwe druifjes! Het is bij jullie flink koud geweest zo te zien. Bij ons in de stad geen laagje rijp, maar wel behoorlijk fris & nat.

Lieve groet, Madelief x

Elly-My Everyday Things zei

Zo lief hè, die blauwe druifjes, ik heb zelf nu de witte staan. Geeft toch al voorzichtig een beetje lentegevoel (al is het nog bibbers koud buiten!).
En over het volgen van blogs: dat heb ik ook eens gehad, maar nu heb ik daar geen last meer van, geen idee hoe dat kan, ik zat op een gegeven moment over de 300 blogs heen. Ik heb laatst wel weer eens een keertje de boel opgeschoond, want er zaten ook een aantal blogs bij die niet eens meer bestonden.
Nog een fijne avond!

Marjon zei

Hallo Renny, prachtig die blauwe druifjes en zo mooi gefotografeerd.....groetjes Marjon

It's me zei

Mooi je druifjes,......ik heb daar ook geen last van wel gehad...maar dat lost zichzelf weer op........en opschonen van oude blogs die ik volg doe ik ook wel eens......liefs Ria...xxx..

~~loraine living~~ zei

Ze zijn mooi uitgekomen en de foto's ... wat is dat genieten. Hier bij ons is het niet meer zo koud, wel erg nat. Lieve groet, Diana

Stina zei

Wat een mooie kleine datails zeg, en zo teer.

heb nog geen last van dat probleem.heb ook geen idee wat je eraan doen moet.

liefs Stina

Gerry zei

Die blauwe druifjes zijn zo mooi. Hoe wonderlijk ze zijn gemaakt. En je hebt ze zo mooi gevangen in beeld.
Aan de ene kant nog prachtige foto's van de vorst en aan de andere kant al voorjaarsbloeiers.

Lieve groet,
Gerry

Jeanette zei

Wat een mooi voorjaarsitem, heerlijk nu het buiten weer zo regent en koud is.

Groet,
Jeanette

Janny zei

Ieder jaar geniet ik weer van de blauwe druifjes.

THE BLACK BARN zei

IK VIND ZE OOK ZO MOOI DIE BLAUWE DRUIVEN!


FIJNE WEEK,

MIRANDA

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love your sweet grape hyacinths.
Hope that you are managing to stay warm and enjoying your week

Hugs
Carolyn

Mirjam zei

Hallo Renny,
Blauwe druifjes behoren ook tot mijn favorieten. Ze zijn zo lieflijk doordat de bloemetjes zo minuscuul zijn... Net kleine wondertjes... Ik heb er wat in een mooie terrine gezet en kan niet wachten tot ze uit gaan komen, maar dan mogen ze heel lang stil staan zodat ik er lang van kan genieten...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Miranda zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, hier bloeien ze inmiddels ook, zal vandaag ook nog proberen even wat foto's te maken!

Wat betreft de blogs heb ik hetzelfde probleem, volgen wil wel, maar ik kan ze niet in mijn favorietenlijst plaatsen...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Fluitenkruid zei

Ze zijn erg mooi en je krijgt er geen hoofdpijn van zoals bij hyacinten :-)
Wat hebben we een paar mooie winterse dagen gehad, prachtig zijn je foto's.
Lieve groetjes

Bonjade zei

En kun je er ook een mooie ketting van rijgen...van die lieve blauwe kraaltjes....?
Zou vast wel mooi zijn, alleen kort houdbaar.......

Mooie winterse beelden ook.

Fijne dag

Lieve groet

Created by Essie zei

Weer prachtige foto's en wat zijn de blauwe druifjes weer heerlijk om naar te kijken

Wens je een fijn weekend

Groetjes
esther

flowersandhome zei

Wat een prachtbeelden heb je gemaakt van de vrieskou die nu een eeuwigheid geleden lijkt;-) Het was nog eens heerlijk nagenieten met jouw post.
De blauwe druifjes, zo mooi, ik kijk al uit naar de exemplaren die nu nog verstopt zitten buiten ;-)
Laat de lente maar komen!
Groetjes,
Marian

Anita zei

Wat een prachtige details van het blauwe druifje.
Vanmiddag even bij Intatuin geweest
met al die bolletjes krijg je spontaan zin in de LENTE. Overigens heb ik witte druifjes gekocht ;-)
Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij