{ T }huis...



 Donker en kort zijn de dagen,
binnen is het warm en licht,
De deur valt achter me dicht,
geen zorgen meer en vragen.

De stilte omringt me zodra ik binnen ben,
De warmte streelt mijn gezicht.
Mijn ogen moeten wennen aan het licht,
Een vredig gevoel overvalt me, wat ik herken.

Het gevoel van thuiskomen, zo vertrouwd.
Jezelf kunnen zijn, zonder erbij na te denken.
Nergens aandacht aan hoeven schenken,
behalve aan degenen waar je van houdt.

Mijn wens is dat iedereen ergens thuis mag komen.
Dat iedereen een plekje heeft waar je welkom bent.
Dat iedereen dit gevoel van thuiskomen herkent.
In werkelijkheid kan ik hier alleen maar van dromen.
Renny

Dit gedicht is van vorig jaar, ik wil 'm nog een keer delen...
want deze wens is tijdloos en zal altijd een droom blijven.

41 opmerkingen:

Mayflower zei

Wat blijft dit toch een mooi gedicht Renny.
Lieve groet, Mea

Met Brocant Label zei

Lieve Renny, je gedicht raakt me en is prachtig. Kon het maar voor iedereen zo zijn dat zou het mooiste kerstgeschenk zijn.

lieve groet,
Yvonne

Karin zei

Mooi!

Huize Kip Kakel zei

Mooi en helaas maar al te waar, dat het een droom zal blijven!
Maar laten we diegene dan niet vergeten....
Bijzonder mooi verwoordt!
Fijne avond, groetjes Hannie

Tanja zei

Mooi Renny, thuis is zo belangrijk, behalve veiligheid vooral een plek waar je jezelf mag en kunt zijn.

Heel mooi gedicht, dank je wel voor het delen

Liefs
Tanja

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Een prachtig gedicht en weet je.....
soms komen dromen uit.

Dus, moeten we blijven wensen en dromen, dit geeft zeker hoop voor de toekomst.

Lieve groet,

Loes

Le Style zei

Wat een mooi gedicht met een Geweldige kerstwens voor iedereen!
Mooi het verlichte huisje.....

Lieve groet,
Harriƫtte

t brocante sfeertje zei

he,wat mooi en t lieve huisje er bij!Groetjes,Ingrid

Eefies day zei

Ik hoop dat iedereen zich thuis voelt in jouw huis, het straalt warmte uit en als ik hier lees dan voel ik me thuis.
Heel mooi beschreven en o, zo waar...maar nog steeds niet voor iedereen...

Lieve groetjes,
♥Eefie

Maaike, brocante en theetuin zei

Wat een mooi gedicht!

Groeten Maaike

Judith zei

Heel mooi, zowel je gedicht als je huisje!
Fijne gezellige Kerstdagen!
Groetjes, Judith

Twa zei

Dat zijn hele mooie woorden Renny! Wat een prachtig gedicht. Nou, gelukkig heb ik een plekje waar ik echt thuis kom hoor.
Groetjes Antoinette

Wendy zei

Mooi.........

lieve groet, Wendy

Michelle zei

Wat een mooi gedicht Renny...!

Lieve groetjes Michelle

Susan zei

Prachtig...

Gr. Susan.

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Dag Renny,

heel ontroerend jouw gedicht en ja laten we hopen dat ooit eens... Met kerst wordt je inderdaad geconfronteerd met een gevoel die jezelf hebt en kunt delen met familie en vrienden, terwijl je ook weet dat dit niet altijd voor iedereen is weggelegd maar wel gewenst.

De foto van het huisje is prachtig. Ooit heb ik inde Lawei een tentoonstelling gehad over heilige huisjes, Het had heel erg te maken met de woorden die jij hebt geschreven allen jouw woorden probeer ik vorm te geven. Grappig is dat.

groeten Pauline

Gerry zei

Wat een mooi gedicht. Gelukkig heb ik een huis waar ik me thuis voel.
Je hebt er trouwens een prachtig huisje staan.

Lieve groet,
Gerry

Op nr.5 ♥ zei

prachtig...

Lieve groet, Hilde

Home and Lifestyle zei

We mogen dankbaar zijn dat wij zo'n plekje hebben, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Goed om daar met zo'n prachtig gedicht weer eens bij stil te staan, Renny!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Mijn thuis is ons huis denk ik....helaas geen ouderlijk huis meer al heel lang niet meer......en nu de eerste kerst zonder mijn moeder......ik vind het allemaal moeilijk hoor.....ik wens jouw fijne dagen lieverd.......sterkte ook...liefs van mij....xxx...


x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||

Ans zei

Heel erg mooi en lief je gedichtje,samen met het mooie huisje.

Groetjes Ans

Claudia zei

....en zo mooi....

Dora zei

Heel erg mooi, en herkenbaar!
Fijne kerstdagen!

Fluitenkruid zei

Een mooiere wens kun je niet hebben. Lieve groetjes

Sezoentje-Sonja zei

Dit gedichtje vind ik zo mooi, een echte kerstwens. Want met deze dagen sta je er toch echt wel vaker bij stil dan anders dat niet iedereen het even goed heeft.
Lieve groetjes, Sonja

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Een heel mooi gedicht. Samen met het huisje vormt het een mooi geheel. Even iets om stil bij te staan. Voor iedereen een thuis dat is een mooie wens.
Fijne dag en groetjes, Nicole

Irma zei

mooi Renny en wat je zegt tijdloos
XXXIrma

Emmy zei

Zeker een mooi gedicht en zo fijn dat wij gelukkig een thuis hebben, was het overal maar zo, dat zal helaas wel een droom blijven. Fijne kerst en een super 2012, groetjes Emmy

THE BLACK BARN zei

HEEL MOOIE GEDICHTJE EN ZO WAAR!
JE HUISJE IS OOK HEEL MOOI!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Gerreke zei

Lieve Renny!
Prachtig geschreven. Je schrijft het als een warme deken. Heel mooi.

En de foto erbij past echt helemaal!

Lieve groet,
Gerreke

Miranda zei

Wat een mooi gedicht! Fijn dat ik zelf een heerlijk en warm thuis heb, maar het blijft toch een wens dat iedereen dit mag ervaren...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

De Lorelei Brocante. zei

Ohhh prachtig Renny,en ik hou van gedichten,deze is echt mooi.
Een warm thuis voor iedereen,tja.........zou het niet altijd een droom blijven...

Groetjes
Dicky Marie

cindy 'wonenmeteenhart" zei

MOOI GEDICHT EN WEER PRACHIGE SFEER FOTO

LIEFS CINDY

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat mooi en helemaal waar!

Groetjes,
Esther

Mirjam zei

Hallo Renny,
Als je zo´n mooi gedicht leest zet het je toch aan het denken, aan wie in je omgeving alleen is, of ziek is, en dus niemand heeft om de dagen mee te delen... tenminste niet op de manier zoals wij dat allemaal zouden willen...
Goed om daar even bij stil te staan.
Prachtig gedicht!
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

wonen met brocante zei

Vorig jaar was ik nog niet in blogland en lees dus dit voor het eerst. Mooi gesproken. Groetjes Peggy

ria zei

Heel mooi!!Fijne dagen en lieve groet Ria

Hieperdepiep...een feestje! zei

Thuis is waar mijn man en kinderen zijn....

Fijn dat je dit gedicht nog een keer deelt, vorig jaar las ik hier nog niet mee...

Mooi huisje ook!

Lieve groet,
Corine

Madelief zei

Een prachtig gedichtje Renny!

Lieve groetjes van Madelief x

bleudelavandou zei

Inderdaad dit blijft en is een prachtig gedicht.

Liefs
marieke

Sjonke's Kronkels zei

Heel mooi, je gedicht Renny!!
Wat leuk dat bij jou de haakjes ook nog aan de oude kerstballen zitten....ik laat ze er ook aan zitten......
Groetjes,
Marion