Kersthoekjes...

Overal in huis verschijnen kerstsfeer hoekjes. 
Heerlijk om zo bezig te zijn, hier geniet ik echt van. 
Een dienblaadje met wat mos en daarin een vogelkooitje.
Een groter dienblad met een schaal met pinustakken rondom, wat mos in het midden, wat kaneelstokjes bij elkaar gebonden met een kanten lintje, het is zo simpel, maar hier houd ik van.
Er achter verscholen zie je een kerkje van Dickensville (11-steden serie). 
Hier willen we meer van gaan verzamelen de komende jaren. Deze serie vind ik echt geweldig, natuurlijk mede doordat het allemaal uit Fryslan komt ;) Dit kerkje staat in Dokkum en het lijkt erg op het stadhuis door het torentje erboven op. Misschien dat ze die ook ooit nog eens gaan maken, dat zou leuk zijn, daar zijn we nl. getrouwd.

Even naar binnen gluren, ja, de kerkdienst is al begonnen... 
Moeder en dochter genieten nog even van de witte wereld..
.heerlijk om even weg te dromen zo....
Kaarsjes branden ook overdag als het buiten zo donker is...
Het doet me beseffen hoe goed we het hebben en hoe donker het voor anderen nu kan zijn, in deze maand. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving, die deze maand het liefst overslaan. In gedachten ben ik bij jullie en begrijp het heel goed, zoveel sterkte toegewenst...
Bedankt voor alle lieve reacties op de kersttak, ik ben er stil van en kom gauw bij iedereen langs...
Lieve groetjes, 


41 opmerkingen:

Ans zei

Weer erg mooi gemaakt,Renny.
En ja,wat zijn die huisjes leuk,hé.
Je waant je dan even in die wereld en soms denk ik,was het leven maar zo simpel.
Dan zou het voor iedereen fijn zijn.

Groetjes Ans

Zaanse Zolder zei

Wat mooi, eenvoud is vaak het mooist.
Dank voor je inspiratie, dit weekend ga ik wat kerstgroen inhuis halen.

Irma zei

hee renny alles is zo sfeervol bij je, ik vind het knap dat je met deze donkere dagen zulke mooie plaatjes kunt schieten ik vind dat zelf erg moeilijk, een heel fijn weekend, irmaXXX

Created by Essie zei

ziet er heerlijk gezellig uit!

Groeties
Esther







!

Michelle zei

Dat ziet er allemaal prachtig uit!! lief die huisjes!

fijn weekend
Lieve groetjes Mihelle

Home and Lifestyle zei

Heel even dat ik op de eerste foto van doen te hebben met een echte Bizzy at Home kerstbal, maar al snel zag ik hoe de vork in de steel zat :-)! Mooie kleur trouwens!

Wat leuk dat de 11-steden serie wil gaan verzamelen, ik kreeg bijna het gevoel dat jullie daar saampjes binnen zaten!

Ik wens je een heel fijn weekend Renny! Lieve groet, Ingrid

flowersandhome zei

Heel sfeervol Renny! Wat een leuk kerkje, het begin van een bijzondere verzameling.
Groetjes,
Marian

Eefies day zei

Wat een mooie plaatjes, heerlijk al die kleine hoekjes en decoraties.
Ik vind je kerstkerkje ook erg mooi,daar kun je echt bij wegdromen hoor.

Lieve groetjes,

♥Eefie

Thuis bij Tjits zei

wat heb je het gezellig Renny, erg leuk gedaan!
en dat kerkje.. zo mooi.. ik vind die dorpjes ook zo leuk.. je kunt er zo heerlijk bij wegdromen en fantaseren.. heel leuk dat ze gaat verzamelen!

ik wens je een heerlijk weekend,
lieve groetjes, Tjits

Mayflower zei

Wat een prachtige kerstsfeer Renny. Juist door eenvoud zó mooi. Wat schattig dat kleine kersthuisje, mooi om daar een hele verzameling van te sparen en wie weet komt het stadhuis waarin jullie zijn getrouwd ook een keer.
Wat een warme laatste woorden, het is goed stil te staan bij diegene waar deze Feestmaand een hele moeilijke maand voor is.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Petra zei

oo Renny, gezellig sfeertje hoor die kaneelstokjes zijn ook altijd erg leuk. En die huisjes/kerkjes heb ik ook al verschillende keren in mijn handen gehad, toch maar niet maar ze zijn enig. Fijne avond en een gezellig weekend groetjes

Petra.

House of Seasons zei

Hoi Renny,
Ik heb even heerlijk zitten genieten van jou blog!
Wat een heerlijk sfeertje weet je te creeeren!
Ik ben weg van dat "eenvoudige" moshart, meer heb je toch niet nodig.....
liefs
Lia

Madelief zei

Wat ziet het er gezellig bij je uit Renny! Leuk dat Dickens huisje! Ga je nog naar Deventer binnenkort? Daar vieren ze ook een aantal dagen kerst in de sfeer van Dickens :-). Zo leuk!

Een heel gezellig weekend!

Madelief x

Stina zei

er zullen zeker mensen zijn die het moeilijk hebben in deze periode!

wat ziet je schaal er weer mooi uit,

fijn weekend!!

Mirjam zei

Hallo Renny,
Kijk, dat bedoel ik nou... Als je blogs leest, vooral zoals deze, dan krijg je allerlei nieuwe inspiratie voor prachtig mooie kerstdecoraties. Ik kan hier zo van genieten, dank je wel,
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Antonia zei

Kan me voorstellen dat je geniet Renny. Prachtige sobere maar wel heel sfeervolle kerstversiering, daar houd ik ook van. Fijn weekend gewenst, warme groetjes Anja

Franse Lelie zei

Wat ziet dat er gezellig uit, en je huisje is superleuk! Wat lief dat je even stil staat bij de mensen die het niet zo fijn hebben, lieve groet

Le Style zei

Wat is het genieten op jouw blog!
Je header is super mooi in kerstsfeer.
Zo leuk het kleine kerstkerkje.....
En je warme woorden zo mooi geschreven en zo waar.
Er zijn er zoveel waarvoor dit zo'n moeilijke tijd is.....

Lieve groet,
Harriëtte

Liesje zei

Wat ziet het er heel mooi uit;
Lieve groetjes Carine

Sjonke's Kronkels zei

Mooie kersthoekjes Renny!! Dat kooitje is zo schattig.
Groetjes en fijn weekend,
Marion

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Wat een heerlijke sfeer heb je gecreëerd. Moest even goed kijken naar je kerstbal, een echte Bizzy ;-)
Fijn weekend en groetjes, Nicole

lia zei

Leuk al die kerstsfeer overal. Al is het bij mij wel wat minder, ik vind het zo leuk om te zien.
En die huisjes zijn zo gezellig...

Fijn weekend,
Lieve groet Lia

It's me zei

Mooie hoekje Renny......tja ....was het maar vast januari.......even doorbijten......ik kan het......liefs van mij...enne bedankt ...liefs Ria...xxx..

Boukje zei

Mooi hoekje heb je gemaakt, mooi die groene takken, heb je die in de tuin?
Groetjes Boukje.

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat een mooie kersthoekjes heb je gemaakt. Het kooitje in mos vind ik erg leuk maar ook de krans (...eigenlijk alles :0 )

Geniet van je warme sfeertje!

Groetjes,
Esther

Dora zei

Wat ziet het er enorm mooi uit, mooie sfeerbeelden.
En ook hier is kerst en oud en nieuw iets wat we zeker waarderen, maar overslaan zou ik helemaal niet erg vinden.

rommy moosie68 zei

hoi wat leuk dat je die huisje van de 11 steden hebt daar is waar ik werk hahah dat is leuk ze zijn allemaal zo leuk ik heb er de ruimte niet voor maar als ik op mijn werk ben dan geniet ik weer even van de gehele 11 steden fijn weekend liefs rommy ut fiesland haha

Fluitenkruid zei

wat een schattig dorpje en wat een mooie kerstsfeer in huis.
Er zijn inderdaad een hoop mensen voor wie deze tijd minder fijn is, goed om daar bij stil te staan en als het kan ook te steunen.
Een fijn weekend wens ik je, lieve groetjes

Theemuts zei

oh wat gezellig zeg! vooral je kerkje vind ik super! Mijn familie komt uit Friesland en dan ook uit dokkum! echt super leuk! fijn weekeind, coby

Anoniem zei

Het ziet er heel gezellig uit! En dat kerkje is leuk.Dat lijkt me inderdaad mooi om te verzamelen.

Fijn weekend,
Gerry

Claudia zei

Bomvol inspiratie deze post!

Fia zei

Wat heerlijk gezellig zien jouw hoekjes er uit...
Het kerkje is ook zo snoezig....dat word een hele sfeervolle kerst bij jou Renny!!

Mooi weekend..
groetjes Fia

Richtsje zei

Lief, die plaatjes. En die Dickensville, ik kende ze niet, maar wat leuk, zo herkenbaar!
Ben nog even helemaal niet in de kerststemming, dat komt bij mij meest wat later ;-) Komt vanzelf, dus...

Miranda zei

Wat ziet het er al gezellig uit bij jou!

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Ellen zei

Hallo Renny,

Wat heerlijk knus en gezellig zeg. Zier er allemaal zeer sfeervol uit. Dit is voor mij de gezelligste tijd van het jaar hor. Hier kan ik me lekker in uitleven;-).

Groetjes en een fijne zondag,
Ellen

1968deWinkel zei

Wat een mooie plaatjes heb je weer, prachtige versiering met dat groen, inderdaad zo simpel en zo mooi! fijne zondag... groetjes Paula

THE BLACK BARN zei

GEZELLIG HOOR RENNY!!

MOOIE FIJNE SFEER HEB JE BIJ JOU THUIS!!
IK VIND JE DIENBLAD LEUK MET VOGELHUISJE!

FIJNE DAGEN,

MIRANDA

Sjoukje zei

Wat een prachtige post Renny, Echt genieten.... Heerlijk toch om even flink uit te paken met die mooie kerstspullen en wanneer je de rust bewaard kan er heel veel. Leuk kerkje, gezellig wintersfeertje. ook bijzonder natuurlijk vanwege jullie trouwlokatie~! Ik heb genoten van je kerstsfeer....
Fijne week, groetjes Sjoukje

bleudelavandou zei

Prachtig gedecoreerd om bij weg te dromen...

Liefs
marieke

Met Brocant Label zei

Je vogelkooitje vind ik een plaatje, alles is eigenlijk mooi. Zo ook je laatste kerstgedachte voor mensen die het zwaar hebben in deze tijd.

Lieve groet,
Yvonne

Marjon zei

Hallo Renny, wat een prachtige kerstdecoratie en zo mooi allemaal gedecoreerd super gezellig. Ik heb jouw post niet in mijn dashboard gekregen en ik zie hem bij toeval (hoe kan dit nou)...groetjes Marjon