Nazomeren in de tuin..


Een heerlijke nazomerse dag is het vandaag. 
Dat wordt een tuindagje! Ik snuif de geur op van pasgemaaid gras, vermengd met een kruidige herfstgeur. Het onkruid groeit gestaag door, dus genoeg te doen. De tweede bloei van de lavendelstruiken moet nog gesnoeid. Voor de rest laat ik de boel de boel. De tuin is op zijn retour.
 Nog even een hoekje restylen, heerlijk om buiten te zijn. 
Herkennen jullie de secretaire nog? Er zit nog steeds houtworm in en staat dus nog buiten. 
 Ik denk dat ik om een andere secretaire moet gaan kijken en deze maar zo laat vergaan. 

Olijfboompje, straks ga je gezellig naar binnen. 
Na gedane arbeid is het goed rusten...ik maak voor mezelf een sandwich en GENIET van de warmte van de zonnestralen.
De herinnering van dit moment, neem ik mee het nieuwe seizoen in. Om op terug te kijken en energie uit te putten, op de momenten dat ik die zal kunnen gebruiken.
Ik hoop dat er nog meer nazomerse dagen komen....maar anders, ach, ik heb misschien vandaag wel dubbel zoveel genoten dan dat ik anders zou doen op zo'n dag.



Een fijn weekend!

32 opmerkingen:

gerrie zei

Mooie foto,s!
wat zonde van je secretaire,hij is zo mooi!
Maar ja, in de tuin staat hij ook leuk!
groetjes gerrie.

Home and Lifestyle zei

Je hebt gelijk dat je het er van genomen hebt!! Wat dat betreft heb ik het niet zo slim gedaan! Ik verlang naar nazomerse dagen maar vandaag ben ik binnen hard aan de poets gegaan en heb ik het één en ander opgeruimd en veranderd. Maar in het weekend lopen mijn dochters om me heen en dan kan ik niet zo lekker rommelen (je kent het wel...maham, je staat steeds voor de tv hihi).

Je secretaire staat daar mooi, kun je het niet met iets behandelen waardoor het hout buiten langer meegaat?

Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Met Brocant Label zei

Wat een mooie post, de planten staan wel heel gezellig in de secretaire. Het was inderdaad heerlijk vandaag. Ik heb gisteren ook lekker in de tuin gewerkt. Er is zoveel te doen om de tuin weer netjes de herfst in te krijgen.

Lieve groet,
Yvonne

Petra zei

Mooi, inderdaad heerlijk die laatste zonnestralen voor dat de herfst echt zijn intrede doet. Prachtige foto's, fijn weekend

Groetjes Petra

Just Who I Am zei

Wat een heerlijke zonnige dag he ,en dan zo lekker in de tuin rommelen.Het ziet er weer gezellig uit.Ook wij vandaag in de tuin bezig,de Rozen die nog in potten stonden nu toch maar in de voortuin gezet .Ik wens je een mooi zonnig weekend
Lieve groetjes Elisabeth

almay`s home zei

Wat een heerlijk weer! Ik heb er ook zo van genoten. De secretaire staat erg mooi in je tuin. Je kunt er weer leuke hoekjes mee maken.

Ik wens je een heel gezellig weekend en lieve groet,

Alma

Passione Helena zei

He lieve Renny, wat heerlijk dagje hé?! Ik heb zowel gisteren als vandaag ook erg genoten, want je voor je het weet belanden we weer in een regenperiode. Maar wie weet komen er nog meer van deze dagen!
Wat jammer dat je mooie secretaire buiten moet staan. Kan je het niet behandelen tegen houtworm?
Het zou zonde zijn als deze buiten vergaat, alhoewel het wel heel mooi staat.

Leuk om even in je tuin te zijn geweest, gezellig!

Fijn weekend!
Liefs Helena

Ans zei

Leuk,je foto's van het nagenieten.
Ik heb gisteren nog in de tuin gewerkt.
Eikels bij elkaar geveegd o.a. van onze eikenboom.
En ik kan je verzekeren,het is een goed eikeljaar.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Kom Achterom zei

Ha Renny,
Wat zonde zeg van je secretaire.
Ik weet wel een oplossing maar het is een gevaarlijk werkje.
Je zou hem in kunnen smeren met gootsteenontstopper. dat werkt als logen dus het bijt ook de lak eraf.
Met een beetje lef en aangekleed als een maanvrouwtje zou het moeten lukken.
Wel muts en oog bescherming op hoor.
overal en handschoenen.
en smeren maar.
lieve groetjes Yolanda

1968deWinkel zei

Fijn dat je zo genoten hebt vandaag en maar goed ook, want het regent weer! hh fijn weekend en dank je wel voor die mooie foto's, mijn tuin moet ook nog een opppeper gebruiken! groetjes Paula

Eefies day zei

Ja het was idd behoorlijk genieten, wat een mooie dagen hebben we gehad, je mooie post laat het nog even goed zien.
Heerlijk even buiten, de laatste klusjes.
Dit moment hou je bij je.

Lieve groetjes,
Eefie

Mirjam zei

Hallo Renny,
Wat een heerlijke tuin heb je, zoveel prachtige sfeerhoekjes. En wat was het weer lekker om te werken in de tuin hè? Geniet er van zolang het nog kan, want nog even en het weer slaat weer om... Hier heeft het al geregend, half uurtje geleden...
Ik wens je een heel fijn weekend toe,
Groetjes,
Mirjam

lia zei

Wel zonde van die mooie secretaire, kun je hem niet behandelen.
Nou, we zien het vanzelf als dat gaat gebeuren.

Fijn weekend, lia

Marga zei

Hallo Renny.
Wat heerlijk zo lekker bezig in je tuin op zo'n heerlijke dag.
Fijne avond.
Groetjes Marga

Mayflower zei

Ja....je moet nu de zonnestralen pakken, wat een heerlijke dagen hebben we gehad.
Wat zonde dat er houtworm in die prachtige secretaire zit Renny, alhoewel je er buiten ook een mooi hoekje van heb gemaakt was dit toch niet de bedoeling.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Franse Lelie zei

Het was een heerlijke dag! En je tuin ziet er weer picobello uit....fijn weekend!

Rozmeen zei

Wat een mooie fotos en tha als je binnen geen plekje kan vinden dan buiten toch? Ik vind de tuin ook een verlengde van je huis..

Wat een heerlijk dag was het vandaag..genoten.

Liefs,
Roz

bleudelavandou zei

Het was genieten van deze mooie foto's.

Ik vind je secretaire nochtans prachtig, kan je er echt niets aan doen? Spijtig...
Ben ook op zoek naar zo'n secretaire maar dan zonder houtworm :-) voor de kamer van mijn dochter Victoria.

Groetjes

marieke

Miranda zei

Het was vandaag inderdaad een heerlijke dag. Helaas moest ik de hele dag werken, maar tussen de middag heb ik nog even genoten van het mooie weer. Je tuin ziet er nog gezellig uit.

Fijn weekend! Lieve groet, Miranda

Colin zei

Heerlijk zo'n nazomerdagje; wat mij betreft mogen er nog wel een paar volgen! Groetjes, Colin

It's me zei

Heerlijke foto's !! geniet van een mooi weekend...liefs van mij...xxx.....

Annet zei

Het was ook een prachtige dag vandaag. Leuke hoek zo met die kast. Olijfboompje naar binnen, heb je daar ervaring mee. Die van mij viel vorige winter als zijn blad helaas.
Fijn weekend. Annet

~THEA~ zei

Bij ons was het gisteren zo een prachtige dag!

Zalig is dat he! Wat kun je genieten van zo'n zonnetje!! Heerlijk!
Ik hoop dat we nog heel wat van die dagen krijgen!!

Fijn weekend.

Lieve groetjes van Thea ♥

Maia zei

Lekker weer ja we waren veel buiten op school met de kids wie weet is het bijna voorbij.
Schitterend je foto's met mijmeringen weer!
Fijn weekend,
Groetjes Maia

Fluitenkruid zei

De afgelopen dagen waren heerlijk om in de tuin te rommelen. Ik vind het zink zo gezellig staan bij je en mooi is ook die secretaire, jammer van de houtworm.
Fijn weekend, lieve groetjes

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een sfeertje zo! Verstandig dat je de secretaire buiten laat staan...zo kan je er echt nog wel een poos van genieten en in ieder geval beter dan houtworm binnen bij je andere spullen!

Prachtige foto's!

Groetjes, Veronique

Musje zei

Mooie sfeerplaatjes van je hoekjes,waarom koop bij je bij de Gamma niet zo`n spray voor houtworm,goed inspuiten en het kan naar binnen en verven helpt,fijn weekend,lieve groet Joke.

Stina zei

we hebben een geweldige week gehad, veel zonneschijn,wat jammer van dat kastje, tis zo'n leukerd!!

fijn weekend
liefs

♥Ingrid♥ zei

een mooi geniethoekje Renny,succes met het klusje!!!heel fijn weekend...

Hannekie zei

ja vandaag plenst het hier weer. dan weet je pas hoeveel je moet genieten van de mooie dagen. ziet er super uit zo bij je in de tuin. jammer van je secretaire. maar jah..houtworm wil je niet in je huis toch...en zo staat ie ook super leuk
liefs hannie

Nadine zei

IK ben weer even komen piepen op jou blogje. Prachtig ...
Als ik al dat moois zie beginnen mijn vingers te kriebelen om ook te beginnen.
Liefs en tot gauw...
Nadine

Hendrik zei

Wat een mooie foto's overigens, last hebben van houtworm is erg vervelend, gelukkig is hier een geweldige oplossing voor: klik op de link en zie het voor jezelf: houtworm begassen
Groetjes !