Herfstmomentjes...

De kinderen hebben de herfst vast naar binnen gehaald. In eerste instantie vond ik dat nog niet zo nodig, maar in hun enthousiasme 'gedoogde' ik het natuurlijk. En eerlijk is eerlijk,  langzaam maar zeker begin ik toch te genieten van al die typische herfstmomentjes.  
De kruidige geur, als je naar buiten loopt.
De herfstbloeiers zoals de sedum en de wilde wingerd die rood begint te kleuren.
Genieten van een kop geurige herfstthee
Tip: Appie heeft heerlijke theebuideltjes.
Vooral deze met citroengras, korenbloem en kaneel vind ik echt bij dit seizoen horen.
De avonden worden weer korter; de kaarsjes gaan weer aan.
Al heb ik altijd wat moeite met deze seizoenswisseling,
de charme van de herfst...krijgt me langzaam maar zeker toch in z'n macht.

37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Volgens mij doorlopen wij hetzelfde proces... moeite hebben met het afscheid van de zomer die geen zomer was, maar toch ook het mooie van de herfst in willen/kunnen zien!

De kaarsjes gaan hier ook weer elke avond vroeg aan en net als op jouw foto's vind ik dat toch ook wel weer heel sfeervol!

Ik wens je een fijne avond Renny! Lieve groet, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Mmmmmm heerlijke foto's en sfeertjes ...de kids hebben gelijk hahahah je moet er eens aan beginnen ...fijne week lieve groet rosita

Carla zei

Wat een geweldige post!!
Tja...zoals jij de herfst laat zien, zou ik er bijna zin in krijgen.
Prachtige foto's jóh!!

lieve groet Carla.

Maia zei

Prachtig en wat ben ik blij dat jouw kinderen die herfst bij je hebben binnen gebracht!
Gezellig om te lezen en de mooie foto's erbij te zien het is alsof ik even bij je op de bank zit.
Alleen bij ons in het dorp is helaas geen appie maar de avondthee van c1000 is ook heerlijk!
Geniet van een gezellige week,
Lieve groetjes Maia

wonen met brocante zei

Mooie foto's! Ik geniet ook al volop van de herfst. Het is mijn favoriete jaargetijde als het niet te nat is tenminste. Groetjes Peggy

Annet zei

Ziet er gezellig uit. Leuk idee ook om die kleine bakblikjes als theelichthouder te gebruiken. Vorige week vond ik in een straat de vruchtomhulsels van hazelnoten. Zo mooi!
Fijne week. groet, Annet

Tanja zei

Ik vind het er supergezellig uit zien Renny bij je maar om de een of andere reden kan ik nog niet wennen aan het idee dat de herfst eraan komt.

Maar heerlijk om te lezen dat jij dat wel kunt

Liefs
Tanja

Pierelantijntjes zei

Wat ziet het er sfeervol uit zo Renny! Ik vind het altijd heerlijk dat de kaarsjes en schemerlampjes weer aankunnen!
Fijne week
liefs Ester

Met Brocant Label zei

Tja de zomer gedag zeggen heb ik ook wat moeite mee. Al vind ik het ook heerlijk in huis, de tijd buiten en alles groen ga ik zeker missen. Maar je heb het wel al heel gezellig en een tintje herfst is dan ook wel weer heel leuk.

Lieve groet,
Yvonne

Mirjam zei

Hallo Renny,
Wat een heerlijk sfeertje... Je mag wel blij zijn dat je kinderen ´alvast´ wat herfstspulletjes in huis hebben gehaald. Het is ontzettend gezellig... Mooie plaatjes levert het in ieder geval zeker op...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Just Who I Am zei

Wat een gezellige herfst foto's.Ik ben ook al helemaal in de stemming.En wat leuk die bakvormpjes met de lichtjes erin.Geniet ervan.
Lieve groetjes Elisabeth

Antonia zei

Prachtige herfstmomentjes Renny. Een beetje van jezelf en een beetje van de kinderen! Met deze temperaturen vind ik de herfst heerlijk! Hele fijne week gewenst, groetjes Anja

Michelle zei

Ik ervaar net hetzelfde moeilijk om de zomer los te laten, maar stilletjes komt het herfstgevoel toch dichterbij...

Mooi jou foto's!

Lieve groetjes Michelle

~THEA~ zei

Het gaat supersnel, vind je niet?
Zo vroeg donker al,gelukkig hebben we kaarsjes om ons een beetje te verwarmen.

Fijne avond.

Groetjes Thea ♥

Miranda zei

We ontkomen er niet aan ;) Toch heeft het inderdaad ook wel weer wat hoor, 's avonds de kaarsjes aan en ook kan ik erg genieten van het bos in deze tijd van het jaar. Sfeervolle foto's.

Groeten, Miranda

Anita zei

Wat een gezelligheid hier Renny :-)
Nouh ik heb die kwakkelzomer wel een beetje gehad dus kom maar op met de HERFST. Alles heeft zo zijn charme en ik houd wel van dat kneuterige hihi Vroeger ahm maakte ik altijd een herfsttafel met de kids. Nu moet ik de kastanjes zelf zoeken ;-) Kaarsjes aan, gordijnen dicht, plaid op de bank: héérlijk !!! Enne als ik bij Appie (Happie) kom zal ik eens kijken naar die theebuideltjes.
Groetjezz lfs mij

Thuis bij Tjits zei

wat hebben je kinderen voor een heerlijk herfstsfeertje gezorgd, ik kan daar zo van genieten!

lieve groet van Tjits

Fia zei

Ik geniet zo van die mooie herfstkiekjes zo leuk je dienblad ga er morgen gelijk mee aan de slag!!

It's me zei

Wat een gezelligheid..leuke post hoor....lekker sfeertje...liefs van mij...xxx..

Musje zei

Een geweldig herfst sfeertje heb je zo,lekker genieten van het licht van de kaarsjes,lieve groet Joke.

Ans zei

Mooi,hoor deze gezellige sfeer.
Ik vind de herfst iedere keer weer prachtig.

Groetjes Ans

Fluitenkruid zei

Wat gezellig gedecoreerd en die nieuwe thee van Appie is heerlijk. We hebben al heel wat smaakjes geprobeerd maar nog niet die jij hebt genoemd. Fijne dag vandaag! Lieve groetjes

All Seasons zei

..en de Herfst is zo'n mooi jaar getij. Ik geniet dat zo van. Als het mooi weer is, zou je eigenlijk de bossen eens in moeten lopen, of gewoon langs het water lopen. Kijk wat de natuur op een mooie manier veranderd. En dan wat van de natuur naar binnen halen, zoals jij hebt gedaan, dan kan je daar extra van genieten, of er mooie kransen van maken, nu is het de tijd ervoor, maar om daar zelf de tijd voor te vinden is soms héél moeilijk...
Je heb een mooie sfeertje hier neer gezet, echt genieten..
Ik wens je een fijne dag.
Liefs,

Claudia zei

Wat een gezellige sfeer, zo mooi, prachtig!

Theemuts Rommelhoekje. zei

Ik vind herfst een fijn jaargetij.
En zo leuk jullie herfst decoraties.

Groetjes Romkje.

Rozet zei

Tja, ik was ook nog niet toe aan de herfst, maar ook hier hebben de kinderen al kastanjes in een schaal gelegd, dus ik zal er toch aan moeten geloven. Het ziet er gezellig uit bij je!
Vanmiddag maar even bij de appie de thee meenemen, het klinkt wel lekker.

Groetjes, Jolanda (Rozet)

Susan zei

Wat een heerlijke gezelligheid bij jou thuis! Ik ben ook aan de herfst begonnen...het "moet" wel als je naar buiten kijkt:))

Gr. Susan.

1968deWinkel zei

En dat is precies waarom ik ook van de herfst houd.... heerlijk! Gezellige foto's heb je gemaakt!! groetjes Paula

Krek wak wou zei

Ja je ontkomt er niet aan....de herfst komt eraan. ik moet ook altijd even omschakelen maar het begint te komen....de kastanjes worden weer geraapt.
Groetjes van Nicole

De Lorelei Brocante. zei

Jaa wat is dat toch leuk hé de kinderen komen thuis met kastanjes,beukenootjes enz enz....
Ik weet nog ik maakte vroeger thuis altijd een Herfsttafel op een grote houten plaat,ach jeetje en wij moesten in het dorp vechten om een kastanje,hahaha want er was in het hele dorp maar.....1 kastanjeboom, oocchhh hahaha...maar het was leuk hoor dat wel !!!
De spinnen en andere vieze beestjes kropen overal tot grote schrik van mijn moeder.

Groetjes
Dicky Marie.

Petra zei

Jeetje Renny wat heb je weer een SUPER gave foto's gemaakt en het gevoel van de herfst had ik 3 weken terug al en nu moet jij er zo langzamerhand ook aan geloven. Maar aan je foto's te zien vind je het nu ook niet meer zo erg. En weet je wat het is het word volgend jaar gewoon weer zomer. Dus geniet van de herfst die zomer komt wel weer terug.

Lieve groetjes Petra.

Franse Lelie zei

Ja, we moeten eraan....al ga ik binnenkort nog een week naar de zon! Maar morgen weer een beetje herfstsfeer in huis brengen...het is jou goed gelukt! lieve groet

Eefies day zei

Ik voel de warmte van je kaarsjes, heerlijk, ook al ben ik een herfst mens toch moet ik er ook altijd aan wennen, maar als ik om ben dan is het helemaal mijn ding.

Lieve groetjes,
Eefie

almay`s home zei

Opeens is er overal herfst. Heerlijk sfeervol!
Gezellig met de kaarsjes aan!

Een leuke tijd! Laat maar komen!

Lieve groet
Alma

Hieperdepiep...een feestje! zei

Op deze manier is herfst ook heerlijk, toch?
Ik geniet in ieder geval weer van jou plaatjes!
Groetjes, Corine

La Maison en Wonderboom zei

Jij hebt het mooi op de foto gezet, ik zou bijna... bijna... zin krijgen in de herfstsfeer.

Lieve groet
Hermine

Ellen zei

Hoi Renny,

De gezellige tijd komt er weer aan hoor;-). Prachtig foto's weer, ik ben ook alweer bezig om een "Herfstsfeertje te creëren hoor. Zet van het weekend even wat foto's neer.

Groetjes en een fijn weekend,
Ellen