♥ Elf ♥

Vandaag is het alweer elf jaar geleden dat ik deze jurk mocht dragen. En ieder jaar haal ik haar weer even uit de hoes. Even aanraken en voelen aan de stof. Even wegmijmeren en verzinken in de herinneringen van die mooiste dag van mijn leven. En dan toch kan ik het niet laten om haar weer even te passen...al jaren kom ik er gewoon niet meer in. Maar wat schetst mijn verbazing...ze past weer. Okè, de rits gaat niet meer helemaal tot boven toe dicht, maar ik pas er weer in...yess!

Deze jurk past zo helemaal bij mij. Niet teveel tierelatijnen, geen roezeltjes, geen hoepelrok. Heel eenvoudig, maar toch net even anders. Van voren een kantwerkje en mouwen die met strikjes bevestigt zijn. Van achteren een rij knopen en een klein sleepje. 
Vast niet meer helemaal van deze tijd, maar ik denk toch ook wel een beetje tijdloos...ik bewaar de jurk. Ik kan er geen afstand van doen. Tenminste nu na elf jaar nog steeds niet. Ik zou het leuk vinden als  dochterlief 'm nog eens past later.
Mocht ik me ooit bedenken, dan heb ik altijd deze foto's nog...
 
jij maakt mijn dag
compleet
m'n lief
jij tovert een lach
tussen tranen door
jij vult de leegte
zinvol op
jij laat me zijn
wie ik ben

 ~Renny ~
7-7-2011

Vorig jaar een tinnen , nu een stalen huwelijk. Dat klinkt nog niet echt romantisch hè, staal.  Maar het is dan ook maar symbolisch. Deze elf jaren waren vol van romantiek, geluk en houden van...en natuurlijk was er meer dan dat....zoals dat in het leven gaat. Maar dat valt in het niet vergeleken met alle mooie dingen die er waren.

 De zomercollage is af klik...iedereen bedankt voor het meedoen. Het was zo grappig om te zien, hoe iedereen er weer zijn eigen invulling aan gaf. Ik las even een pauze in wat challenges betreft. Na de zomer gaan we hier weer vrolijk mee verder....nog een paar laatste-loodjes-weken en dan heerlijk genieten van vie de vacanses!
Bedankt voor alle lieve reacties iedere keer!

Groetjes,
Renny 

52 opmerkingen:

Sjonke's Kronkels zei

Gefeliciteerd Renny!!! Je gedichtje is prachtig. Geniet van deze speciale dag en maak er morgen net zo'n dag van. En overmorgen en de dag daarna en..........
Lieve groetjes,
Marion

Wonen in wit zei

Gefeliciteerd met jullie stalen huwelijk
De foto's laten veel liefde voor elkaar zien

Nog heel veel liefde, gezondheid en geluk voor jullie toegewenst.

Geniet van de vakantie en ben benieuwd naar je nieuwe challence na je pauze

De onderste foto is het waard om een kaart van te laten maken

Lieve groetjes,
Tamar

~THEA~ zei

Van harte meid!!

Heerlijk genieten van je foto's en je gedicht, de liefde spat er vanaf!

Je laatste foto is geweldig!!

Fijn weekend,

lieve groetjes Thea♥

Karin zei

Gefeliciteerd! Ik heb hem ook nog hoor, mijn trouwjurk. Vroeger, toen ik klein was, vond ik het ook geweldig wanneer ik de jurk van mijn oeder mocht passen. Nou heb ik alleen een zoon, dus...;)

Michelle zei

Gefeliciteerd Renny en echtgenoot!!
De jurk, je foto's zijn prachtig en een mooi gedicht!

Geniet van de vakantie binnenkort!!

Lieve groetjes Michelle

Sjoukje zei

Lokwinske mei jimme troudei en dat jim noch in soad jierren yn sunens en leafde tegearre weze sille~!
Zo en nu weer over in het nederlands, dat typt net wat sneller, haha. Wat een prachtige plaatjes Renny en wat fijn om daar zo mooi op terug te kijken. Vier deze dag of is het een gouden jubileum, want het zijn dagen met een randje erom~! Geniet van elkaar en jullie gezin....
Ik wens je een hele fijne vakantie samen met je gezinnetje. Hopelijk veel zon, ontspanning en ladingen energie (en rommelmarkten)zodat we er na de vakantie weer tegen kunnen~!
Fijne zomer, groetjes Sjoukje

Miranda zei

Gefeliciteerd en nog veel gelukkige en gezonde jaren samen gewenst!

Succes met de laatste-loodjes-weken en geniet van de vakantie.

De collage is erg leuk geworden, na de vakantie op naar de nieuwe challenge, ben benieuwd...

Lieve groet,
Miranda

Rozet zei

Renny, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Staal klinkt idd niet erg romantisch, alhoewel ik van mijn man -toen vriend- ooit een stalen ring kreeg toen hij destijds bij een staalbedrijf stage liep... Dus staal kan wel romantisch zijn!

Maak er een fijne dag van samen,
lieve groet, Jolanda (Rozet)

Thuis bij Tjits zei

Renny gefeliciteerd met jullie stalen huwelijk!! en staal is dan wel niet romantisch maar wel ontzettend stevig, sterk en vast en dat is ook heel veel waard:)
je gedichtje is zo mooi.. ik wens jullie nog heel veel mooie en dierbare jaren samen!!

lieve groetjes, Tjits

THE BLACK BARN zei

VAN HARTE RENNY!
NOG HEEL VEEL MOOIE JAREN MET ELKAAR.

LIEVE GROET,

MIRANDA

cri-cri zei

wat een prachtige jurk en heel fijn dat die ene dag het begin was van elf heel mooie jaren... geniet samen nog maar heel erg van elk moment ... het leven vieren is een mooie daad...

Fluitenkruid zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, heerlijk dat jullie nog zo gelukkig zijn samen. Nog vele jaren erbij wens ik jullie.
lieve groetjes

Bonjade zei

Van harte met je huwelijksdag....wat een prachtige jurk had je aan.......
Op naar het tinnen huwelijk.....klinkt goed ;0)
Fijne dag
Lieve groet

rommy moosie68 zei

hoi van harte met jullie huwelijk geniet er maar lekker van liefs rommy

Hieperdepiep...een feestje! zei

Van harte gefeliciteerd! Nog vele gouden jaren toegewenst hoor! En wat een prachtige jurk!!
Groetjes, Corine

Antonia zei

Heel hartelijk gefeliciteerd Renny en echtgenoot met jullie 11e trouwdag! Ik vind je jurk prachtig en wat fijn dat je er weer in past. Een fijne dag gewenst en natuurlijk ook een heerlijke vakantie. Lieve groetjes, Anja

little sweet things zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en ik vind je jurk helemaal niet gedateerd hoor!
Een hele fijne vakantie alvast.

Groetjes, Sas

Boukje zei

Van harte gefeliciteerd met jullie 11 jarige trouwdag! Nog veel goede jaren samen onder Gods zegen!
Mooie jurk had je! Die van mij heb ik een doopjurk van gemaakt.
Groetjes Boukje.

Claudia zei

Proficiat met deze speciale dag, helemaal speciaal omdat je je jurk gewoon weer past!!!!

Sientje zei

Mooie jurk hoor! enne ik deel je gevoelens over je jurk met je, ik koester de mijne al weer ruim 15 jaar en moest even een traantje wegpinken toen mijn 13 jarige dochter onlangs voor mijn neus stond in mijn jurk. Ze had hem stiekum aangetrokken. Mam ik wil zo graag weten hoe het voelt om een trouwjurk aan te hebben. En was natuurlijk mijn vraag "Als of ik Assepoester ben". De lieverd, maar moet toegeven dat ik me ook zo voelde op mijn trouwdag.

Rosarie zei

Gefeliciteerd!!
Wat een mooie jurk! En je gedichtje vond ik zo ontroerend!


Groetjes van Ria

Petra zei

Van harte gefeliciteerd, met je 11 jaar lief en leed. Maak er nog vele mooie jaren van met veel liefde, gezondheid en geluk.

Lieve groetjes Petra.

Zussen op zolder zei

Gefeliciteerd. Wat een prachtige stijlvolle jurk. Ik vind het altijd erg jammer als een jurk in de loop der tijd "niet meer in de mode is". Maar dat ik jouw geval zeker niet zo.
Veel plezier vandaag en heel veel geluk in je verdere huwelijk.
liefs
Suzanne

It's me zei

Gefeliciteerd !! leuk hoor !...en in een kever ben je getrouwd !! toppie !! geniet van een heerlijke zomer meis...liefs liefs Ria...xxx...

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een mooie jurk zeg , van harte gefeliciteerd en nog vele gelukkige jaren ....lieve groet rosita

flowersandhome zei

Proficiat en nog vele jaren samen! op naar zilver, goud en diamant!
Prachtige jurk trouwens!
Groetjes,
Marian

Tanja zei

Een heerlijke, romantische en liefdevolle post, Renny.

Gefeliciteerd met al zoveel jaren geluk, ik wens je er nog heel veel bij. Fijne dag!

Liefs
Tanja

wonen met brocante zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. wat de foto's laten zien waren jullie die dag een prachtig stel! Dat er nog maar vele jaren bij mogen komen. Groetjes Peggy

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag Renny...ik vind dat ook een bijzondere dag om bij stil te staan. Om je heen zie je ook dat het anders kan. Wat gaaf dat je weer in je jurk past, als bruid was je superslank zeg!! Ik heb de jurk ook altijd nog bewaard, maar ik denk dat passen weinig zin heeft hihi!

Een fijne feestelijke dag vandaag! Lieve groet, Ingrid

Met Brocant Label zei

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag. De foto's spreken voor zich, dat zit wel goed zo te lezen en te zien.

Lieve groet,
Yvonne

Mayflower zei

Lieve Renny van harte gefeliciteerd met deze dag en wat heerlijk om dan weer even weg te dromen naar die dag.
Ik zelf heb niet zoveel met wat anderen 'de gelukkigste dag' noemen, onze trouwdag was meer een formaliteit, wij woonden eigenlijk al zo lang samen, maar het maakt het houden van en de gelukkige dagen er niet minder om.
Maar ik geniet wel even van je mooie foto's en gedichtje.
Lieve groet, Mea

Emmy zei

Het klinkt niet gezellig maar staal is sterker dan tin en zo word je huwelijk dus elke keer sterker.
En je had een prachtige jurk aan die dag.
Fijne dag vandaag, groetjes Emmy

Ans zei

Proficiat met jullie stalen huwelijk.
En je jurk vind ik tijdloos.
Mooie foto's van je trouwdag.
Misschien een ideetje voor een chalenge...trouwfoto's.

Groetjes Ans

Anita zei

Lieve Renny van harte met jullie trouwdag.
Wát een prachtige jurk zo móói met dat kant.
Mooie foto's en ook die laatste is een juweeltje :-)
Niet te vergeten je gedichtje ... !!! GENIETEN
Groetjezz lfs mij, Anita

Yn'e Steeg zei

Fan herte lokwinske, en op nei de 12 en in heal jier!!!

Jantsje

Richtsje zei

Van harte met je trouwdag van vandaag. Het zonnetje kregen jullie kado denk ik zo?
Een heel mooie jurk lijkt dit zo; ik had er voor kunnen kiezen! [destijds wilde ik per se géén jurk, koos voor een mantelpakje waar ik nog veel plezier van heb gehad].
Goed dat je er weer in kunt, dat is toch een positief teken of niet?

Stina zei

gefeliciteerd en nog vele jaren samen,wat een mooie jurk Renny,geniet straks van de vakantie.

liefs Stina

Maia zei

Hallo Renny,
Proficiat met jullie stalen huwelijk! (haha grappig nog nooit gehoord!)
Wat een prachtige jurk had/heb je zeg!
En die foto's met dat kevertje erbij zo romantisch!
Het gedicht vind ik ook prachtig!
Geniet vooral nog lang van elkaar en van iedereen om je heen die je lief hebt!
Fijne avond,
Groetjes Maia

Yvonne zei

Gefeliciteerd met jullie 11 mooie jaren.

Veel plezier in de vakantie.
Gr yvonne

♥Ingrid♥ zei

prachtige romantische post en nog een dikke proficiat samen Renny...groetjes

Ger zei

Ben een ''beetje'' laat...
maar was er vandaag niet omdat we saampjes onze 43 jarige trouwdag nog buiten zondag om ''dunnetjes'' wilden vieren.

Maar als nog van Harte Proficiat met jullie 11 jarige Huwelijksdag!!!
En dat er nog vele jaren bij mogen komen in goede gezondheid, liefde en geluk!!!

Leuk dat je mooie trouwjapon weer past.

Nou ik heb die van mij ook nog en mijn sluier met diadeem en zelfs het bruidsboeket met Orchideeën(venusschoentje)en een hele lange sleep van kant....
Jurk past allang niet meer,was in die tijd zo super slank dat manlief zijn handen precies om mijn middel pasten:-)......tja....de lange sleep daar zou ik me nog wel in kunnen wikkelen...
Maar het mooie van die sleep is voor mij altijd nog de dag dat onze dochter trouwden (deze maand 20 jaar geleden) en de sleep achter in hun trouwauto op de hoedenplank gedrapeerd lag met bloemetjes.

Lieve groeten!
Ger

Alle mooie dingen zei

gefeliciteerd met je trouwdag.. ook wij zijn dit jaar 11 jaar getrouwd (in november)
wat grappig datje je trouwjurk weer past.
misschien kan je hem volgend jaar met 12,5jaar weer dragen?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Sezoentje zei

Eigenlijk kwam ik even langs om je een fijn weekend te wensen, bij deze dus, maar.......ik zie nu pas dat felicitaties op zijn plaats zijn: van harte hoor, 11 jaar is in deze tijd niet niks!
En wat was je een prachtige bruid, je kleed is werkelijk een droom!!
En je kapsel, ik vind het echt een plaatje om te zien hoor,
geniet nog lekker na van jullie jubileum,
lieve groet, Sonja

Welkom op mijn blog zei

Een schitterende trouwjurk, niet weg doen hoor!
Daar is de jurk veel te mooi voor en weet je, eenvoud maakt mooi.

Groetjes Loes

Just Who I Am zei

Ben ik nog even .De Collage van Zomersferen is zo leuk geworden .Ik kreeg vandaag pas wat Inspiratie dus heb het nu pas op mijn blog.Maar ja beter laat dan helemaal niet zeg ik maar zo!
Liefs Elisabeth

puur wit zei

hoi gefeliciteerd en mooi zag je er uit
mooi om dat weer te zien he
wij zijn dit jaar ook 11 jaar getrouwd wat gaat dat snel
nou op naar de volgende 11 jaar
gr sandra en neem een lekkere neut samen

almay`s home zei

Proficiat Renny. Wat een prachtige datum hebben jullie gekozen om te trouwen. Ik wilde ook op de zevende trouwen. Het is 7 september geworden.

Mooie foto's! Op naar de 12 1/2 jaar. Je bent al aardig op weg!

Lieve groet
Alma

Draffin Bears zei

Hi Renny,

What a beautiful wedding, loved the photos and the lovely dress.
Hope that you have a lovely weekend

Hugs
Carolyn

1968deWinkel zei

Ik mis steeds de helft van je berichten, dus je staat nu in mijn bloglijst.... mijn trouwjurk was al snel verknipt en vernaaid tot een blouse en outfit voor mijn dochterje... geen spijt daarvan gehad! geniet ervan... fijn weekend groetjes Paula

rommy moosie68 zei

hoi ik heb een vraag heb je voor mij nog eens die link van draft blogger alvast bedankt fijnedag groetjes rommy

Ellen zei

Hoi Renny, van harte met jullie 11 jarige trouwdag, prachtige jurk zeg. Ik heb gisteren op zolder met mijn trouwjurk in m'n hand gestaan. Hij is niet mooi meer, ik ga um gebruiken voor mijn creatieve uitspattingen maar eerst binnenkort nog een paar mooie foto's van maken. Wij zijn begin September alweer 19 jaar getrouwd. Time Flies!

Groetjes,
Ellen

Sonja zei

Wat mooi, beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd! Wat goed dat de jurk (weer) past.. ik durf m niet eens uit de kast te halen, haha laat staan te passen.

Groetjes, Sonja