Voortuintje....

In maart hebben we onze voortuin (tje) eens grondig aangepakt.  In twee vakken staan stamrozen met daaromheen lavendel in een cirkel. Lekker symetrisch, dat kan in zo'n postzegeltuintje prima.

(Zo was het in maart, kale boel)
Het is nog niet helemaal volgroeid natuurlijk, maar het gaat zo snel met de bodembedekker pachysandra.

In dit vak staat geen stamroos, maar een Anabelle. Deze zit ook vol knoppen.

En deze lavendelbos staat er alweer een jaar of vijf, die mocht er niet uit.
.

Inmiddels bloeit alles uitbundig...de lavendel is prachtig !
En de stamroos 'Schneewittchen' zit vol bloemen..
Van lavendel maakte ik een guirlande.

Er zullen nog wel wat droogbosjes gemaakt worden..en natuurlijk straks weer vulling voor geurzakjes.
Ik geniet van de kinderen om me heen deze week, ze zijn nog een weekje vrij hier. 
Groetjes,
Renny

36 opmerkingen:

Sientje zei

WAUW. Wat ontzettend mooi die giga lavendelbos. Hoe heb je die zoho mooi gekregen? Bij mij is al mijn lavendel gesneuveld nadat manlief ze op advies en volgens instructie's van de tuinman heeft heeft gesnoeid. Wat we verkeerd hebben gedaan? Ik weet het niet en de tuinman kon het ons ook niet vertellen.

Antonia zei

Jouw voortuin staat vol met mijn lievelingsplanten Renny! Prachtig je lavendel in combinatie met de rozen en het grind. Vind je lavendelguirlande ook supermooi gemaakt. Wat zal het lekker bij je ruiken. Fijne week, groetjes Anja

Rozmeen zei

OO Renny wat ziet je tuin er geweldig uit!! en die gedroogde guirlande van lavendel..helemaal super!!!

liefs,
Rozmeen

Theemuts Rommelhoekje. zei

Wat een prachtige tuin !!!
En e kinderen nog fijn thuis ,gezelig .
geiet van je wek ,liefs Romkje,.

marga zei

Je voortuin ziet er mooi uit en alles is groot voor je er erg in hebt!

Claudia zei

Wat mooi al deze planten in combinatie bij elkaar (heb ik ook een beetje haha)!

Met Brocant Label zei

De voortuin ziet er heel mooi uit, Annabella's zijn echt mijn lievelings bloemen in de tuin. Hier zal ik t.z.t. ook een post over plaatsen. De lavendel wauw wat is die mooi zeg !

Lieve groet,
Yvonne

wonen met brocante zei

Wat een mooie voortuin! Ik heb achter ook alles symmetrie maar dat werkt niet voor alles. Het 1 groeit toch beter als het ander maar ja. De grote lavendelstruik is werkelijk prachtig. Geniet nog van het heerlijke weekje. Groetjes Peggy

Emmy zei

Wat een strak tuintje, ziet er gezellig uit.
Mooie grote lavendel heb je staan en ook zo leuk die guirlande voor boven de spiegel.
Fijne dag groetjes Emmy

Sezoentje zei

Wat een prachtig tuintje is dit geworden,ik vind de symetrische opstelling heel erg mooi! En inderdaad ook allemaal hele dankbare planten.Hier zit ik ook al elke avond lavendel te plukken en bosjes te binden voor in geurzakjes, maar je guirlande is ook een supermooi idee! Daar was ik nog niet opgekomen, zal vast heerlijk ruiken!
Groetjes, Sonja

Just Who I Am zei

OHHHH die lavendel!! dat is toch een echte blikvanger ,zo mooi .En dan Rozen en Lavendel,datis zo'n mooie combinatie ,volgend jaar zijn je vakken waarschijnlijk al dicht gegroeid met de Pachysandra.Een echte tuin geniet post
Liefs Elisabeth

It's me zei

Wowwww wat doet je tuin het goed meis.....geniet er maar lekker van en van de kids !! liefs Ria...xxx...

De Lorelei Brocante. zei

Ik ruik het hier....hmmmmmmmm die Lavendel,heerlijk.
Wat zal het bij jou in huis straks ook lekker ruiken..
Lekker een schaal vol op tafel en jaaaa het toilet daar kun je een grote bos ophangen,leuk hé !!!
Maak er nog maar een leuke week van met de kinderen.

Groetjes
Dicky Marie

Susan zei

Wat een prachtige voortuin...en die lavendel...mmmm...ik ruik hem bijna door het scherm heen...

Gr. Susan.

Sjonke's Kronkels zei

Ik vind het ontwerp van je voortuintje helemaal geweldig. Helaas zijn wij verplicht om onze auto voor te parkeren (we wonen op een woonerf)dus zo iets moois kan ik er niet van maken.
Lieve groetjes,
Marion

Mayflower zei

Wat een mooie voortuin heb je Renny. Prachtig die grote bos Lavendel en ook de Roosjes op stam, ik heb daar ook twee van staan en die bloeien altijd zo prachtig en lang.
Geniet van deze week samen met de kinderen.
Lieve groet, Mea

flowersandhome zei

Dit is al het tweede prachtige voortuintje dat ik vandaag te zien krijg. Heel mooi hoor! Groetjes,
Marian

Yn'e Steeg zei

no frou, der wie ek ek werris.
Bin noch steeds wat oan't kwakkeljen, mar alles giet hjir wol gewoan troch hjer.
sa no en dan efkes nei it sikenhus ( cardioloog ik ha nl.in hertritme stoornis)
Niet klagen maar dragen toch? hihi
sa no wer efkes yn't nederlanks

prachtige postzegel heb jij hoor, ik vind dat best wel mee vallen.
Ziet er in ieder geval netjes uit.
Ik moet nodg weer achter het onkruid aan, want eerst de regen en nu de warmte, je ziet het groeien!!

Noflike jun, Jantsje

cindy zei

wat is je voortuin mooi gewroden zeg !!

en leuk te zien wat je allemaal met je laventdel doet...

geniet er maar lekker van
gr cindy

lia zei

Wat een gezellig tuintje heb je. Maar vooral die lavendel, die staat er prachtig bij, ik heb ze zo vaak gehad en het wil gewoon niet groeien hier.

Lieve groet Lia

Riny zei

Wat een weelde Renny om zo'n grote voortuin te hebben.Jullie hebben het prachtig symetrisch aangelegd.Echt een Engelse sfeer.Hopenlijk kan je er de hele zomer van genieten.En je lavendel is supermooi.Bij ons zijn het houten stokjes met een paar bloemetjes er aan...haha Van de Annabelle krijgen we vast nog wel foto's te zien als hij bloeit.Heerlijk voor de kindjes in het Noorden dat ze nog vakantie hebben.Hier in het westen is iedereen naar school:-)
Liefs en geniet maar lekker van alles wat groeit en bloeit,
Riny

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig hoor echt wel ,en heerlijk veel lavendel mmmmmmm.lekker genieten ervan wens je met de kids een prettige week en veel zon hahahah

lieve groet rosita

Stina zei

Wat een mooie paarse lavendel, en zoveel...leuk gedaan boven op de spiegel, wat zal het ruiken bij jou.
nog een fijne week met de kinderen.

liefs Stina

crealili zei

De guirlande vind ik geweldig! Misschien ook maar eens proberen. Je voortuintje vind ik ook super!
Liliane

♥Ingrid♥ zei

Heel mooi je voortuin met de grote bos lavendel,je rozen viind ik ook super!!veel plezier met het vullen van je zakjes hoor.....en geniet nog van de kids.....fijne avond nog...liefs

Home and Lifestyle zei

Dat ziet er prachtig uit Renny! Hier gaat volgende week de voortuin op de schop en hier hetzelfde...de lavendel blijft staan! Nu ik jouw foto's zie krijg ik er nog meer zin in, van de voortuin heb ik nooit foto's op mijn blog laten zien, anders waren er misschien wel een aantal volgers gaan lopen haha! Nou...zo erg is het niet, maar ik kan me wel op de metamorfose verheugen!

Geniet lekker van je voortuin en de kids :-)! Lieve groetjes, Ingrid

Michelle zei

Heel mooi je tuin en de lavendel groeit heel goed bij jou, ik hoop dat onze ook zo mooi groot wordt binnen een paar jaartjes...de guirlande heb je knap gemaakt, staat heel mooi zo boven de spiegel!

Lieve groetjes Michelle

Onder de knotwilg zei

Heerlijk, ik kan de lavendel bijna hier ruiken! Het ziet er gezellig uit in je voortuin. Ik kan me voorstellen dat je de lavendel wilde laten staan, wat een mooie volle plant!

Groetjes Tineke

Colin zei

Je voortuin lijkt een beetje op mijn vorige voortuintje, zelfde planten etc. dus je snapt dat ik hem erg leuk vind :-) Geniet van het weekje vrij, hier is alles gewoon weer naar school. Groetjes, Colin

Franse Lelie zei

Het groeit goed! En wat een lavendel...hier staat ie te kwarren in de voortuin, lijkt onmogelijk met zo'n makkelijke plant maar toch waar. Wat zijn die vakanties toch verspreid dit jaar! Hier nog 2 1/2 week en dan zomervakantie...we zijn aan het aftellen! Lieve groet

Anita zei

Nouh ik vind je "postzegeltuintje" anders hartstikke léuk hoor !!! En wat groeit dat snel in kort tijd hè Mmm en die lavendel héérlijk dat doet het altijd goed :-)

Onze voortuin is ook niet zo heel groot. Géén postzegel hahaha Er moeten een aantal struiken uit en weer nieuwe in. Eens kijken of ik nog een welwillend mannetje kan vinden die een handje helpt !!!! Tis wel errug droog hè Dan moeten we wel flink sproeien ;-)

Lieve groetjes, Anita

Maia zei

Wauw wat een werk is dat geweest met zoveel grint!
Leuk dat je de lavendel hebt laten staan zo mooi die foto's en dan die rozen prachtig!
Geniet van je kids, jammer genoeg zijn ze hier niet vrij nog 4 weken te gaan.
Groetjes Maia

Ger zei

Hoi Renny,

Wat aardig dat je weer eens een bezoek bracht op mijn blog:-)

Met dit prachtige voorjaarsweer hebben de planten in je leuk aangelegde tuintje het heel goed gedaan!!

En die Lavendel lekker laten staan, heeft de geschikte grond bij jullie anders was die nooit zo mooi vol geworden.
Meid je wilt niet weten wat ik onlangs voor 2 bosjes betaalde.

Geniet saampjes met het gezin van de vakantie, veel plezier!!!

Liefs,Ger

Ans zei

Al is je voortuin niet zo groot,het is wel heel erg mooi.
Klein maar fijn.

Groetjes Ans

Musje zei

Wat een mooie voortuin heb je en je keuze van planten vind ik geweldig,gaaf je lavendel quirlande,lieve groetjes Joke.

redscrap zei

wat prachtig die bloemenpracht!!!!
groetjes mina