Stokroos...{Alcea Rosea}

De stokroos hangt er wat raar bij...door eigen toedoen. Hij moest plaatsmaken voor een passiebloem, net toen het zo droog was. Ik gaf  'm eigenlijk geen kans. En ergens kon het me toen niet zoveel schelen. Maar nu ik 'm weer zie bloeien, ben ik blij dat hij het overleefde. Een prachtige warme fuchsiakleur.
Een beetje krom, maar door zijn bloemen een pracht.


Een genot voor de bijtjes en hommels..

De eerste zwoele zomeravond...

Dat er nog vele mogen volgen!
 Onze vakantiebestemming is zongegarandeerd, dus dat komt zeker goed. Duurt alleen nog even...
Voor meer bloemenpracht kijk je bij Veronique

Groetjes, Renny

35 opmerkingen:

Sjonke's Kronkels zei

Ach die arme stokroos. En hij doet nog wel zo zijn best...hihi. Heeft ie de buien overleefd of is het noodweer meegevallen bij jou?
Fleurige bloemengroet,
Marion

Wanda zei

Ik ben het Marion eens: dat arme plantje. En toch nog steeds bloemen geven??? Hij heeft het evengoed goed met je voor... Hij groeit wat scheef, maar wel erg mooi! Fluiste hem vanaf nu maar wat lieve woordjes toe, dan doet 'ie vast nog meer zijn best?

Lieve groetjes,
Wanda

~THEA~ zei

Hoi Renny,

Ik vind hem er toch wel mooi uitzien hoor! Mooie kleur ook!

Bij mij doet hij het niet zo goed.Vorig jaar had ik wel bloemen. Maar in het voorjaar heb ik hem gedeeld. Nu heb ik 2 keer niks! Nog geen knoppen gezien. Of moet ik nu weer een jaar wachten?

Ik heb daar geen verstand van,alle(bijna) andere bloemen wel.....maar niet van stokrozen.
Vind ze altijd zo staan staan in een geveltuintje!

Fijne dag, groetjes Thea♥

Created by Essie zei

Toch vindt ik hem hartstikke mooi hoor. Mooie kleur. heeft hij nu het noodweer ook overleefd
Of is dat allemaal meegevallen. Hier viel het wel mee.

Groetjes
Esther

brocantezussen zei

Schattig die stokroos en een prachtige kleur. Lekker roze!

Juul zei

Hee grappig, ik heb net ook foto's van mijn stokrozen geplaatst. Alleen die staan er een beetje verregend bij na gisteravond.
Mooie kleur!
Juul

Michelle zei

Hij bloeit nog heel mooi en je foto's mooi, hoor!

Lieve groetjes Michelle

http://truutske.blogspot.com/ zei

Ik hou wel van stokrozen. Deze is toch ook heel mooi van kleur!!!
Wens je een fijne dag,
Trudie

cri-cri zei

o, gelukkig heeft hij het overleefd ...ik vind ze zo mooi en eigenlijk wil ik er wel eens één in mijn tuintje, ik heb alleen nog niet het goede plekje ontdekt ...

Home and Lifestyle zei

Een stoere plant dus die zich maar niet zo opzij liet zetten hihi...en je ook nog eens in de watten legt met mooie bloemen!

Gisteren was het wel erg warm hoor, ik was druk met van alles en nog wat en het zweet brak me aan alle kanten uit....pffttt!

Maar aangezien we altijd wat te zeuren hebben, vind ik het nu weer te fris haha!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

flowersandhome zei

Wat een kranige, prachtige stokroos Renny!
Groetjes,
Marian

Just Who I Am zei

Het is wel een heel mooie kleur vind ik ,en hij trekt vast wel weer bij.Je hebt er heel mooie foto's van gemaakt.
Liefs Elisabeth

Susan zei

Zelf hebben wij geen stokrozen maar ik vind het altijd een prachtige bloem...deze kleur is prachtig!! Hoe staat hij er vandaag bij?? Ik hield gisteren mijn hart vast voor de annabel planten in de voortuin...gelukkig hebben ze de storm overleefd!

Gr. Susan.

Theemuts Rommelhoekje. zei

Super mooi deze stokrozen !! Ik sla even een bloemenpost over .Druk met andere dingetjes.
Volgende week maar weer.
gezellige woensdagmiddag ,groetjes Romkje.

Ger zei

Een teken dat de Stokroos zich thuis voelt bij jou in de tuin.

De Stokroos (Althaea rosea)staat symbool voor ambitie....
en dat deze lust om te groeien heeft is duidelijk.

Fijne verkoelende dag!

Liefs,Ger

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hij is toch prachtig hij gaat zijn eigen weg ... heb ze ook voor de deur staan hele hoge blijft ze mooi vinden in donker rood en rose .... lieve groet rosita

Mayflower zei

Wat een prachtige kleur heeft de stokroos Renny. Ik heb er vorig jaar eentje geplant en wist dat deze pas het 2e jaar zou bloeien, maar ik zie alleen nog maar blad (zucht).
Mooie bloemengroet.
Lieve groet, Mea

Gerd@ zei

Ach ja de stokroos een prachtige plant op onze vakantie in Denemarken hebben we er heel veel gezien en stiekum zaad geplukt .... alleen jammer dat ik vaak last heb van roest in de bladeren .... mooie kleur ook ...

Fijne dag .... Gr. Gerd@

Stina zei

heeft de stokroos het overleefd met de buien!
hier is het nog mee gevallen gelukkig, had uit voorzorg de plantjes binnen gezet, maar ze staan wel weer buiten.

mooie bloem trouwens

Ans zei

Mooi,hoor je stokroos.
Doet aan schoonheid niets af.
Volgend jaar staat hij er vast nog mooier bij.
Terwijl hij nu al zo mooi is.
Het is een sterke plant.

Groetjes Ans

Antonia zei

Wat heerlijk dat je stokroos het heeft overleefd Renny, het is zo'n prachtige kleur! Heb al diverse keren stokrozen geplant maar zonder succes helaas. Super, dat je de link wil veranderen. Zag het te laat en wist niet dat het nog aangepast kan worden. Hele fijne avond gewenst, lieve groet Anja

De Nostalgische Nonnevot zei

Mooi, ha.. bij mij is hij aan het groeien heel veel bladeren, maarre geen bloem te zien, geniet alvast van die van jou en wacht geduldig af! groetjes Nicole

Antonia zei

Hoi Renny, helaas werkt het linkje niet. Misschien omdat http:// dubbel vermeld is? Krijg namelijk best veel bezoekjes via jouw blog, die wil ik natuurlijk niet missen. Dankjewel voor het aanpassen, lieve groetjes Anja

Thuis bij Tjits zei

ik ben gek op stokrozen, vind ze zo lekker landelijk en wat een geluk dat de jouwe het heeft overleefd!

heel leuk dat je meedoet aan mijn giveaway, ik heb je naam genoteerd!

lieve groetjes, Tjits

Claudia zei

Een stokroos staat nog steeds op mijn verlanglijstje maar op de een of andere manier is het er tot nog toe niet van gekomen...

Dora zei

Wat een mooie bloem en schitterende kleur!

@nne zei

ook voor jou nog vele zwoele zomeravonden! liefs, @nne

wonen met brocante zei

Hij is prachtig, gelukkig heeft ie het toch nog gered! Groetjes Peggy

Het stokpaardje zei

Bij mij wil het nooit lukken met stokrozen. Maar die van jouw is niet stuk te krijgen ;-)
Groetjes Iris

Hannekie zei

wat een stoere plant zeg dat hij het overleefd heeft..en ook nog zulke mooie bloemen. prachtig hoor.
liefs hannie

Maia zei

Ben een beetje laat, wat veel reakties heb je al maar je hebt dan ook fantastische foto's van je schitterende stokroos gemaakt Renny!
Wat een mooie kleur, gelukkig maar dat hij(of is het zij?) het overleeft heeft!
Groetjes Maia

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een ge-wel-dige foto's van je stokrozen, ben er weg van!

Veel groetjes, Veronique

♥Ingrid♥ zei

Knap hoor Renny je mooie stokrozen en heel mooi van kleur!!!!fijne dag nog....groetjes

Gerreke zei

Blijft mooi he zo'n stokroos. Je hebt ook wel een heel mooie kleur moet ik zeggen!!!

Miranda zei

Prachtige kleur stokrozen. Zelf heb ik donkerrode, maar door de harde wind van afgelopen week zijn ze behoorlijk verwaaid (heb ze maar even met een touwtje vastgezet)

Groeten,
Miranda