Lavendelhanger...


"with immediacy and intensity, smell activates the memory, allowing our minds to travel freely in time."
~Tom Robbins~
Een rustmoment in deze drukke week. Ik pluk een bosje lavendel en na enig gefreubel met kralen en kant ontstaat er zomaar een lavendelhanger.  
Leuk voor aan de kast of zoals hier aan de emaille kan.


 Of aan dit rieten hart...


LAVENDER INK.

Scented ink will give a delicate, intangible fragrance to your personal letters, a fragrance that will waft out as soon as the envelope is opened and that will linger mysteriously over the pages.
Ingredients
1/2 oz (15g) dried lavender flowers
6 tbsp water
1 small bottle ink
Directions
Crush the lavender and put into a saucepan with the water.
Bring them to the boil and simmer for about 30 minutes or
until you have 2 tablespoons brown, opaque liquid left.
Strain, pressing down well.
Mix the liquid with the ink.

Een superleuk recept voor lavendelinkt...dit moet ik proberen..
Voor meer recepten zoals lavendelthee kijk hier eens.

 Stop wat lavendeltoppen in je kussensloop...een rustgevende avond en nacht toegewenst.

Ps: ik krijg geen foto's meer geupload, maar via deze link lukt het wel. Ik begrijp dat er meer mensen zijn met dit probleem...dus zegt het voort. Hopelijk is dit van zeer korte duur, deze irritatie past helemaal niet bij mijn lavendelpost...

Groetjes,
Renny

39 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een leuk idee Renny...en zo'n hanger ruikt ook nog eens erg lekker!

Balen dat de problemen met reageren en nu met het uploaden van foto's maar blijven...ik heb er tot nu toe geen last van maar ik denk dat anderen heel blij zijn met je tip!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Emmy zei

Dat staat super op je kan, leuk idee.
Hopelijk is het probleem gouw opgelost, je word er zo grrrr van hé als het niet lukt.
Fijne avond, Emmy

♥Ingrid♥ zei

wat mooi met de kralen Renny maar ik ben nu echt wel een fan van kralen,knap geworden je hanger!en thanks voor de tip van het hoofdkussen.....hier nog geen problemen....fijne avond nog...liefs

Musje zei

Je hanger ziet er gaaf uit,lavendel is iets wat nooit zal gaan vervelen,ik heb er sinds kort inpak papier van,zo zalig,fijne avond,lieve groetjes Joke.

lia zei

Lavendel kan zo heerlijk ruiken..)

Dus we hebben weer een ander probleem.
Groetjes Lia

Het stokpaardje zei

Ik heb hier ook al problemen met het plaatsen van foto's. Ga meteen even je link proberen.
Groetjes Iris

Hieperdepiep...een feestje! zei

Mmmm,ik ruik 'm hier!!! Wat een prachtig idee, zeg!!
Groetjes, Corine

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hee wat een leuk idee ...prachtig om e zien zeg ..veel bloggers hebben problemen met foto's erop zetten hopelijk word het snel opgelost


lieve groet rosita

Madelief zei

Hoi Renny,

Wat een leuk hangertje is het geworden. Het zal ook héérlijk ruiken! Wij gaan hier morgen ook met lavendel aan de slag, maar dan bakken :-)!

Fijne avond!

Madelief x

Petra zei

Wat ben je lekker bezig geweest zeg ziet er toppie uit. Met al die problemen wordt bloggen toch een stuk minder leuk. Ik weet er te weinig van om dan uit te zoeken hoe het allemaal moet en dan geef ik het heeeeelllllll snel op. Sterkte voor iedereen die de problemen heeft en hopelijk snel opgelost. En gelukkig is het jouw wel gelukt zodat we deze mooie post toch mee krijgen.

Lieve groetjes Petra.

wonen met brocante zei

Ik vind 'm werkelijk prachtig. Misschien ga ik wel wat met dit idee doen. Groetjes Peggy

http://truutske.blogspot.com/ zei

Renny....dank zij jou lukte het direct om foto's op m'n blog te plaatsen.
Goed joh....ben er zo blij mee.
Dan jouw post van vandaag...geweldig!!!
Wat ziet dat hangertje er leuk uit en wat zijn je foto's prachtig!!

Nogmaals hartelijk dank voor je tip ik denk dat velen er blij mee zijn.
Lieve groetjes, Trudie.

De Lorelei Brocante. zei

Dit is weer heeellll creatief en leukkkk...
Mijn Lavendel ziet een beetje bleekjes ?? vraag mij niet hoe het komt maar het is een beetje pipsie, haha.
Ik moet op srtooptocht bij mijn buurvrouw om zo,n leuke hanger te kunnen maken...

groetjes
Dicky Marie.

Sezoentje zei

Wat is dit een leuk idee zeg, ik vind je lavendelhanger gewoonweg prachtig gemaakt!!
En ik denk ook dat er mensen blij zijn met je tip want blogger blijft schijnbaar moeilijk doen:(
Lieve groet, geniet van je heerlijke lanvendelluchtje,
Sonja

Tanja zei

Mooie post Renny, de kleur van lavendel is zo mooi, en je foto's lekker om naar te kijken.

Mijn foto's uploaden via Firefox ging niet maar wel via internet explorer. Maar bedankt voor je tip.

Liefs
Tanja

Miranda zei

Wat een prachtige hanger; niet alleen leuk om te zien, maar lavendel ruikt ook zo heerlijk!

Fijne avond,
Miranda

Karin zei

Volgens mij doet alles het weer dus kun je weer helemaal ZEN worden met die heerlijke lavendelgeur ;)

Just Who I Am zei

Wat een gave hanger!! ook helemaal zomer en zo zalig de Lavendel!!
Liefs Elisabeth

THE BLACK BARN zei

HEEL MOOIE POST HEB JE GEMAAKT ZEG!!
WAT EEN SUPER LEUK IDEE!!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Onder de knotwilg zei

Mmmm, ik kan het hier bijna ruiken ;-)

Pas probeerde ik lavendelsiroop te maken, maar toen het klaar was vond ik het naar zeepsop smaken, ha ha! Was dus geen succes... Dan geniet ik maar liever van lavendel voor de sier/ geur!

Groetjes Tineke

Antonia zei

Superleuke hanger Renny, ben ook dol op lavendel! Groetjes Anja

Sjonke's Kronkels zei

Zo'n leuk idee!! Ik heb nog van die kralen.....kan ik ook gaan fröbelen ;-)
Lieve groetjes,
Marion

Fia zei

Wat een leuk idee zeg, ook de pareltjes er om zo schattig gedaan!!!

Groetjes Fia

Thuis bij Tjits zei

wat heb je dat leuk gemaakt!! heerlijk he die geur.. ik hoop dat je weer helemaal ontspannen bent na het bloggerprobleem!

lieve groetjes, Tjits

Maia zei

Je lavendelpost heeft geholpen volgens mij want iedereen kan weer foto's plaatsen.
Wat een kei leuk idee die lavendel slinger met kant en pareltjes erg creatief weer!
En natuurlijk ook weer prachtige foto's echt genieten!
Bedankt voor je reaktie op mijn blog altijd gezellig!
Fijne avond,
Groetjes Maia

Anita zei

Oooh dát is een leuk idee !!!!!
En het ruikt ook nog eens hartstikke lékker ;-)
Groetjezz lfs mij

Mayflower zei

Wat een prachtige hanger heb je gemaakt van de Lavendel Renny en ja.....heerlijk die geur. Ik heb een bosje Lavendel op mijn slaapkamer, dus ik slaap als een .....hihi.
Lieve groet, Mea

Eefies day zei

Een rustgevende post, je lavendelhanger ga ik proberen, zo leuk om te zien en het ruikt ook nog eens lekker.
In mijn kussensloop heb ik geen lavendel, maar een kransje van lavendel ligt naast mijn bed,heerlijk,,,,welterusten!!!

Lieve groetjes,Eefie

Stina zei

wat heb jij er weer een moois van gemaakt.
en vooral die geur ook.

liefs Stina

Gerreke zei

Wat leuk! En wat zal dat heerlijk ruiken zeg. Maar, ik ga het ook doen, want ik heb ook genoeg lavendel. Lijk me heerlijk zo'n geur in huis!

Lieve groet,
Gerreke

Ans zei

Heel erg mooi,die hanger.
En de foto's zijn ook schitterend.

Deze omleiding om foto's en Blogberichtjes te plaatsen gebruik ik ook al een tijdje,sinds ik Windows 7 gebruik.

Groetjes Ans

Draffin Bears zei

Hi Renny,

What a wonderful idea, having the lavender ink and thanks for sharing this. Your photographs are pretty and isn't lavender so beautiful.

Happy day
Hugs
Carolyn

brigitte zei

Schattig.
Vind het altijd zo lekker ruiken.
Groetjes en een fijne dag Brigitte

Rozet zei

Jammer genoeg hebben we dit jaar onze perken lavendel uit de tuin moeten verwijderen, waren te slecht geworden door vorst en te natte grond.
Je lavendelhanger is erg leuk geworden en overal voor te gebruiken, wat zal het rustgevend bij jou in huis zijn!

Groetjes, Jolanda (Rozet)

English style zei

wat leuk zo'n hanger met die pareltjes ertussen
en die recepten... daar ga ik op mijn gemak nog eens voor zitten, had al snel gekeken, maar dat moet grondiger bekeken worden hihi

hoop dat de problemen snel zijn opgelost!
lieve groetjes Yvon

rommy moosie68 zei

hoi bedankt ik heb via je link weer een paar foto`s kunnen plaatsen super bedankt een wat het je een mooie post met je lavendel super mooi liefs rommy

Maria zei

Heel leuk gedaan.
Het ruikt zo heerlijk he,je foto's stralen me tegemoet

liefs maria

@nne zei

jouw post is weer zo mooi ... prachtige foto's, teder "gefreubel" ... ik geniet, liefs, @nne

Passione Helena zei

Waar het gefreubel toe kan leiden, lieve Renny...wat een mooie, lieve hanger heb je er van gemaakt. Wat zal het heerlijk ruiken!
Gelukkig kan je weer foto's plaatsten, ik ondervind er zelf geen hinder van, maar vervelend als het niet goed werkt.

Geniet van het weekend...de zon komt er aan.

Liefs, Helena