Bloemetjes op woensdag...


Het kannetje is weer gevuld met plukkertjes uit de tuin.






Een heerlijk hoekje waar ik graag zit met een goed boek of een tijdschrift.
Nog even over de lavendelbos in de vorige post. Een aantal van jullie vroegen hoe ik zo'n mooie volle bos krijg. Hier mijn lavendelgeheim...

In maart snoei ik de plant in vorm. Hierbij knip ik alleen in de scheuten van het vorige jaar. Dus nooit in het hout snoeien! Dan eind augustus na de bloei alle bloemen eruit knippen met een klein toefje van het groen. Zo simpel is het. Nou ja, een beetje liefde, een beetje tegen 'm aanpraten kan vast geen kwaad.

Voor meer bloemetjes kijk bij Veronique
Groetjes,
Renny

41 opmerkingen:

Sjoukje zei

Wat een prachtige plaatjes weer, ik vind je hebt je foto's altijd zo mooi bewerkt. Hoe dat allemaal zit weet ik nog niet hoor. Ik ben niet zo'n handige met de computer...
Jouw lavendel doet het inderdaad erg mooi, het combineert ook zo mooi met al die brocante spulletjes. En ja praten doe ik ook altijd tegen mijn bloemen(in mezelf dan haha).
Een fijne dag, groetjes Sjoukje

flowersandhome zei

Mooie kleuren in je tuin! Een leuk klein boeketje!
Groetjes,
Marian

Susan zei

Wat een heerlijk hoekje om te zitten, lezen en genieten...en ja, die lavendel is echt heel mooi!!

Gr. Susan.

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi boeketje uit eigen tuin Renny!

Wat de lavendel betreft...het ligt volgens mij ook aan het soort. Ik heb ook eens lavendel gehad, waarbij al dat groen verdween en er vooral veel hout overbleef. In onze voortuin staat dan ook lavendel waar ik speciaal naar geïnformeerd heb en die het prachtig doet!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Michella Marie zei

Beautiful....
Sincerely,
Michella

Sjonke's Kronkels zei

Wat een leuk, lief boeketje uit eigen tuin!! Bedankt voor je snoeitip voor de lavendel. Ik ben niet zo'n ster in snoeien, maar hier kan ik mee uit de voeten.
Fleurige bloemengroet,
Marion

jacqueline zei

Goede tip voor de lavendel, zal proberen te onthouden en ook toe te passen. Je hebt prachtige spullen in je tuin.(en even terug bladerend in je blog, ook in je huis)

Created by Essie zei

Bedankt voor de tip en wat een mooie plukkertjes uit de tuin
Mooie sfeer foto's

Geniet ervan groetjes
Esther

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Zalig hoekje heb je en je lavendel is echt geweldig. Bij mij gaan ze altijd dood, ik denk dat ik er toch maar eens tegen ga praten ;-)
Fijne dag en groetjes, Nicole

puur wit zei

hoi dat ziet er gezellig uit
en inderdaad de lavendel terugknippen
daar blijven ze het mooiste bij
gr sandra

Sezoentje zei

Jij hebt ook een prachtig tuinboeketje, die clematis is zo mooi op vaas! Heerlijk tuinhoekje heb je daar ook hoor Renny, lekker van genieten.
Dankjewel voor het 'lavendelrecept', ik ga het hier ook eens toepassen ;)
Fijne dag van Sonja

Emmy zei

Die grote roze bloemen zijn leuk. En je hebt ook een prachtige zinken kan staan. Ik heb ook zo'n oppottafel moet hem alleen nog even in elkaar zetten en dan kan hij ook buiten staan met wat moois erop. Fijne dag, groetjes Emmy

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat een schattig boeketje..en die lavendel is prachtig. Dat zijn mijn bloemtjes van vandaag...geniet ervan, Nicole

Fluitenkruid zei

Ik ben dol op jouw plukkertjes uit eigen tuin. Bedankt voor de lavendel tip, bij ons zijn er een hoop lavendelplanten door verkeerd snoeien verdwenen. Ik ga het weer eens proberen!

Karin zei

Zo te zien heb je hele gesprekken met je lavendel gehad ;) Hij staat er inderdaad prachtig bij!

Gerd@ zei

Hele mooie sfeervolle plaatjes hoor en die lavendel staat er inderdaad prachtig bij ....

Just Who I Am zei

Zo leuk een klein boeketje uit eigen tuin in een vaasje of kannetje.Je foto' zijn prachtig.
Liefs Elisabeth

Juul zei

Wat een mooi boeketje. De clematis is prachtig. En je lavendel staat er super bij!
groetjes
Juul

♥Ingrid♥ zei

Wat mooi je bloemetjes in het mooie kannetje Renny,en prachtig hoor je zithoekje.....geniet nog van een mooie bloemendag....groetjes

Theemuts Rommelhoekje. zei

Mooi mooi mooi dat oze kleurt zo goed bij het zink !

fijne dag ,groetjes Romkje.

Sanneke Panneke zei

prachtige foto's van de plukkertjes.
mooi zo'n grote bloem ertussen.
fijne dag nog

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Je plukkertjes zijn zo gaaf, wat een mooie foto's...echt genieten!

Fijne dag!

Veel groetjes, Veronique

Michelle zei

Wat een lieve foto's! mooie zachte kleuren!

Lieve groetjes Michelle

Stina zei

die kan komt me bekend voor, mooi!!

dank je voor de tip,

fijne dag nog
liefs Stina

Janny zei

Deze bloemetjes op woensdag zien er ook prachtig uit! Dit vind ik het mooist, versgeplukte bloemen uit de tuin!

groetjes Janny (rozen van papier)

Ans zei

Het kannetje met inhoud,ziet er heel leuk uit.
En dat praten tegen de planten,wie weet helpt dit ook.

Groetjes Ans

Claudia zei

Laat je ook nog iets staan?

Musje zei

Mooi! je gevulde kan en je zithoekje ook,gezellig en zo als jij het doet,zo doe ik het ook met de lavendel en blijven ze zo mooi,fijne avond,lieve groet Joke.

Valerie zei

Nou, je hebt wel errug leuke plukkertjes in je tuin hoor!
Leuk zeg dat hoekje.

Groetjes,
Valerie

Eefies day zei

Ik moest even lachen om je lavendelpraatje, heerlijk om zo met je bloemen om te gaan!!!
Ik doe het snoeiwerk ook op deze manier en idd prachtige bossen.
Wat heb je weer heerlijke plaatjes met die mooie roze bloemen.

Een heerlijke bloemengroet voor jou,
♥Eefie

Anita zei

Wat een práchtig plukkertje van eigen hand ;-)
Enne een héérlijk hoekje om even stil te genieten !!!
Dank voor je tip
waarschijnlijk gebeurd het hier té rigoreus hihi
FIJNE AVOND
Groetjezz lfs mij

Het stokpaardje zei

Mooi boeketje uit eigen tuin. Je lavendel staat er inderdaad prachtig bij.
Groetjes Iris

It's me zei

Zo mooi !!...liefs Ria....xxx..

Thuis bij Tjits zei

heerlijk hoekje heb je, wat zul je daar lekker genieten:)
en dank je Renny voor je lieve reactie!

lieve groet, Tjits

Mayflower zei

Wat een lief boeketje Renny en wat heerlijk hè om uit eigen tuin te plukken, vooral met de regen die ze voorspellen kan je er binnen ook nog van genieten.
Prachtige plaatjes.
Lieve groet, Mea

Gerreke zei

Wow Renny die Lavendel is prachtig! Wat zul je daarvan genieten zeg. Ik moet toegeven dat die van mij het ook erg goed doet!
Lieve groet!

Maia zei

Ben een beetje laat maar jij bent de laatste waar ik op reageer....geeuw geeuw dat krijg je met die examenfeestjes.
Wat een leuke plukbloemen in die kan, staat erg gezellig en ook dat leesplekje heerlijk!
Zal al je tips over lavendel eens goed opslaan.
Groetjes Maia

http://truutske.blogspot.com/ zei

Beter laat dan nooit....maar wat heb je een prachtige foto's gemaakt van jouw "bloemetje"...en wat zal je lavendel heerlijk ruinken.

Lieve groetjes,
Trudie

THE BLACK BARN zei

HIER BEN IK WEER EVEN BIJ JOUW AAN HET ROND NEUZEN.
WAT HEB JE TOCH EEN GEZELLIGE BLOG RENNY!
DEZE POST IS OOK WEER SUPER.

IK HAD EEN VRAAGJE.
WANNER HEB JE WEER GEUR ZAKJES?

FIJNE DAG,
MIRANDA

Miranda zei

Wat een gezellig hoekje en helemaal leuk met het boeketje bloemen! En bedankt voor de lavendeltips.

Groeten,
Miranda

almay`s home zei

Je lavendelstruik is indrukwekkend :) Heel mooi. Bij mij overleven ze niet hoor! Maar misschien met jouw tips blijven ze ook iets langer staan.

Mooi je plukkertjes uit de tuin! Een lekker hoekje!

Lieve groet
Alma