Weekend met Poezie...



Het is weer tijd voor geraniums in manden en potten. 

Een heerlijk weekendklusje...


Op de rommelmarkt in Bakkeveen kwam ik weer niet met lege handen thuis..bakvormpjes, bakvormpjes en deze zinken teil. Natuurlijk maakten we er meteen gebruik van met het heerlijke weer van gisteren.

Vanmiddag maakten we een wandeling in het poeziebos, hier vlakbij.




Om de paar honderd meter staat een bordje met een gedicht. De meesten zijn in het Frysk, maar je zult vast een beetje begrijpen waar het over gaat..dus loop maar even mee.


De loft (de lucht)...

Gedicht over het bankje ernaast..


Salomonszegel

Veelzijdige natuur, heide, bos en veenlandschap.



Wilde orchidee


Gele lis

Voor meer gedichten en je bent in de buurt: de Wijnjeterper Schar bij Wijnjewoude.

Het weekend was te kort, maar op en top Genieten!
Woensdag een nieuwe challenge met een weggevertje zoals ik al beloofde vorige week!
Groetjes Renny


31 opmerkingen:

Yn'e Steeg zei

Die route ken ik.
Deze hebben wij als schoonzussen ook al eens gelopen zo leuk!

Noflike (wurk)wike tawinske, jantsje

Dani zei

Mooi die geranium, en volgens mij heb ik die enorme teil zien staan op Bakkeveen!
Ik heb zo'n teil gevuld met geraniums, misschien een idee?

Leuke route, ga ik zeker onthouden.
Groetjes
Dani

♥Ingrid♥ zei

wat een prachtige post Renny en wat een mooie natuur....geniet nog van een mooie avond...liefs

Home and Lifestyle zei

Met jouw liefde voor poezie is dit bos voor jou een prachtige plek!

Een fijne week Renny! Lieve groet, Ingrid

Just Who I Am zei

Mooi die zachtrose geranium in die zinken emmer,ik heb zo'n kleur nog niet kunnen vinden hier .Wat een leuke wandeling lijkt me dat in zo'n poezie bos.
Fijn weekend.liefs Elisabeth

Eefies day zei

Wij hebben hem ook een keer gelopen, leuk om terug te zien, herinneringen komen boven.
Mooie foto's, idd net Poëzie, je loopt er door heen en leest en geniet.

Heerlijke post, fijne week.

Lieve groet,Eefie

Hannekie zei

heerlijk zo met je voetjes in de teil.moest werken dus heb niks meegekregen van het mooie weer..en van vandaag regen..maar moest toch klussen duss.. mooi zo een wandelroute..geweldig idee
fijne week
liefs hannie

cindy zei

dat was een heerlijk weekend als ik het zo zie

leuk hoor
en mooie fotos

Colin zei

Die teil is leuk ... bedenk me net (terwijl ik naar je foto's kijk) dat dat een prima zwembadje voor Guus zou zijn :-) Groetjes, Colin

rommy moosie68 zei

hoi wat leuk lekker even een mooie roete gemaakt is in friesland of niet ja toch ik sjog het woll hahahliefs rommy

Sjonke's Kronkels zei

Da's een hele mooie kleur van die geranium!!
Leuk, zo'n gedichtenroute. Een collega van mij heeft ervoor gezorgd dat er in het park dat aan onze bibliotheek (mijn werkplek) grenst een Boomgedichtenroute is gekomen. Ik werp wel eens een blik naar buiten en zie vaak mensen stilstaan bij 1 van de gedichten......
Groetjes en fijne week,
Marion

almay`s home zei

Wat een bijzonder uitje was dit. Cultureel en natuurschoon in één. Kun je fijn op terug kijken!

Lieve groet en een goede start van de week!
Alma

flowersandhome zei

Prachtige tuin-teil-en-wandelen-met-gedichten-natuurfoto's. Bedankt dat je ons liet meegenieten!
Groetjes,
Marian

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love your pretty flowers and what a wonderful walk you had and having some poetry along the way.

Happy week
Hugs
Carolyn

brigitte zei

Pracht foto's van de dichtroute.
Je teil is een plaatje.
Heb hier een zinken wastobbe staan
Mijn opa gebruikte die om de was in op te koken.
Groetjes Brigitte

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Prachtige geranium heb je die kleur wilde ik ook graag maar helaas hier niet te vinden. Leuk zo'n dichtroute in het bos.
Groetjes, Nicole

Claudia zei

Je eigen genietmoment!

Dora zei

Wat woon je toch in een schitterende omgeving lijkt mee heerlijk lekker erop uit, en genieten maar, en dat is aan de foto's te zien dat je dat gedaan hebt!

Fluitenkruid zei

Wat leuk zo'n poezie route, door mijn pake en beppe kan ik wel een beetje fries verstaan :-)

Michelle zei

Heel mooie foto's!!

Lieve groetjes Michelle

Thuis bij Tjits zei

ha Renny ben ik weer! wat woon jij mooi, wat een schitterende natuur!
en je bent leuk geslaagd in bakkeveen, daar wil ik ook graag nog eens naar toe.

fijne week!
lieve groetjes, Tjits

Tanja zei

Mooi Renny, vooral het gedicht Yesterday Child vind ik persoonlijk heel mooi.
Dank je wel voor de mooie wandeling en het genieten via de foto's.

Fijne dag
Liefs
Tanja

Jeanette zei

Mijn viooltjes zijn bijna uitgebloeid, dan ook maar eens een paar geraniums in een teiltje / mand doen.

Groet,
Jeanette

lia zei

Dat was echt een goed weekend.
Leuk, ik heb hier ook nog een teil achter de schuur hangen. De jongste zat er ook weleens in te spelen.

fijne week,
lieve groet Lia

Theemuts Rommelhoekje. zei

Garaniums had ik ook willen halen afgelopen weeekend,maar een buik griepje gooide roet in het eten. Dan komende week maar,komt goed.
Mooie teil !!!! En wat een leuke route.

fijne week,groetjes Romkje.

Antonia zei

Klinkt als een superweekend Renny. Wat geweldig, dat poeziebos! Fijne zonnige week gewenst, groetjes Anja

Mayflower zei

Wat een prachtige post Renny en wat leuk zo'n Poëzie-route, een prachtige omgeving.
Ook je zacht-roze Geraniums vind ik prachtig en ze staan mooi in de zinken emmers. Je zinken teil is een mooie aanwinst, zeker met dit mooie weer, maar ook om ergens een hoekje op te sieren.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Rozet zei

Leuk Bakkeveen, helaas kon ik niet vanwege zeilwedstrijden van de kinderen.
Wat een mooie wandelroute lijkt me dat, gaan we zeker een keer doen!

Groetjs, Jolanda (Rozet)

brigitte zei

Je hebt gelijk niet nagedacht.
Heb de foto gelijk verwijderd.
Het adres was wel heel goed leesbaar.
Dank je voor je oplettendheid.
Groetjes Brigitte.
Ps fijne dag

Kom Achterom zei

HA RENNY
Mooie post zeg ennnuh onze hond komt uit Bakkeveen! hihi op een zondag van Enschede naar Bakkeveen gereden omdat ik haar zoooo mooi vond. hihi samen met de meiden heerlijk!! We hebben een friese stabij en een wetterhoun maar ja mijn ouders komen uit friesland dus het bloed kruipt waar het niet gaan kan zal ik maar zeggen. hihi
Prachtig vind ik het bij jullie in de buurt steeds verder naar het noorden des te weider de gezichten ik hou ervan! Hier zijn we zo gewend aan bos bos en bos ook heerlijk hoor maar dat zilte windje oooh genieten!!
fijne week
Yolanda

Anita zei

Ooh wat een móóie wandeling door dat poeziebos.
Als ik het een paar keer lees kan ik het volgen ;-)
Die kleur geraniums bij het zink is echt super
en ik hoop wat die teil betreft
dat de temperaturen weer snel zo zijn dat je pootje kunt baden hihi
Lieve groetjes, Anita