Theeservies en emaille...

Op koninginnedag ben ik voor werktijd even over de vrijmarkt geweest. Het was nog heerlijk rustig, dus een grotere kans op een mooie vondst. Al moest ik toch nog snel, ik zag ineens ergens tussen de rommel op een kleedje een schimp van iets héél aantrekkelijks. Nog niet helemaal wakker kijk ik nog wat beter en ontdek ik een compleet theeservies. Wel 10 kop& schoteltjes, theekan en room en suikerkannetje. Ik wist niet hoe snel ik het in m'n fietstas moest krijgen...
Mijn dag was al goed op dat moment...





Even verderop stond deze emaille kan ook nog op me te wachten.
Een witte gemeleerde. Je begrijpt dat mijn koninginnedaggevoel om kwart over acht al optimaal was.

Het fluitenkruid bloeit weer volop in de berm en ik zag ze al op diverse blogs voorbij
komen.
Prachtig dit gratis 'Hollands kant' uit de natuur.

Groetjes,
Renny

47 opmerkingen:

Draffin Bears zei

Hi Renny,

I love your photographs of the gorgeous floral tea set and your white pitcher and flowers.

Happy week
Hugs
Carolyn

rommy moosie68 zei

hoi wat een lief serviesje heb je gekocht een je kan is ook supperleuk paar bloemen er in een klaar staat al tijd lieve groetjes rommy fijne week

Claudia zei

Wat wil je nog meer...

http://truutske.blogspot.com/ zei

Geweldig je serviesje....en je kan...meis ik ben ook echt bezeten van deze kannen.'Staan hier ook volop in huis en tuin.
Moet vanmiddag ook eens even fluitenkruid plukken....
Fijne dag, Trudie.

Just Who I Am zei

Wat ben je toch een bofferd Renny om zulke mooie spulletjes te vinden .Wel een voordeel om zo vroeg te gaan.Prachtig he dat fluitenkruid en het staat super in je kan.Fijne dag
Liefs Elisabeth

Nieneke zei

Wauw, da's echt een goede score!

De Nostalgische Nonnevot zei

Wauw wat goed, haha die koniginnedag was al vroeg geslaagd bij jouw, geniet ervan, groetjes Nicole

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Kijk dat vind ik nou zo leuk aan 't bloggen he..'t feit dat iets wat je schrijft hele andere herinneringen kan oproepen bij mensen....en dat je dat dan ook nog te horen (lezen ;) krijgt...
Wat zijn jullie al lang bij elkaar, verkering in de lente...zo mooi :)

Hee en prachtige dingen heb je gevonden op Koninginnedag...het geweldige servies, de kan, prachtig!
Jij was ook al lekker vroeg he...wij ook, ik stond al om 7 uur met koffie klaar in de slaapkamer "wakker worden schat, we gaan zo weg hè" hihi

Veel groetjes, Veronique

flowersandhome zei

Prachtig theeservies!!!
Groetjes,
Marian

Musje zei

Ik ben helemaal niet jaloers hoor haha ;-) wat een prachtig serviesje en de kan,gaaf! je hoekje is ook erg lief geworden,ik vind dit zo genieten deze tijd,fijne dag,lieve groet Joke.

Franse Lelie zei

Wat een mooie spulletjes heb je gevonden en wat een heerlijke foto's weer. Ook nog even je Schiermonnikoog post bijgelezen. Wat een mooi plekje is dat, gaat op m'n lijstje:)
Lieve groet

Anneke zei

Ik begrijp dat jou koninginnedag niet meer kapot kon,
geweldige spulletjes heb je gevonden.
hele fijne week,
groetjes Anneke.

Yn'e Steeg zei

Do hiest sa op dyn wurkdei in goeije start sa te sjen.!
Ja en dan kin san die net mear stikken as wol dan?

Groetnis, Jantsje

♥Ingrid♥ zei

zeker prachtige vondsten Renny,ik vind je servies prachtig van bloemen!!hele fijne week wens ik je....liefs

Bonjade zei

Oh jouw dag kon niet meer stuk, wat een prachtige schatten zeg, je servies echt wonderschoon. Ik lag ziek op bed die dag, dus hier geen vondsten ;(
Fijne week
Liefs

Michelle zei

Heel mooi je theeservies en emaille kan, heel leuke vondsten, mooie plaatjes!

Groetjes Michelle

lia zei

Mooi geslaagd weer,
fijne week, lia

Het Hoogerhuys zei

Wat ben jij geweldig goed geslaagd zeg.
Mooi hoor.....!
Groetjes, Sandra

Thuis bij Tjits zei

dat was inderdaad een topdag voor je!! en gelukkig is alles heel overgekomen ondanks dat alles in je fietstas zat:)

lieve groetjes, Tjits

Miranda zei

Geweldige vonsten! Het servies... helemaal geweldig met het lieve bloemetje en de kan; ben al heel lang naar zo'n mooie kan op zoek, maar tot op heden nog niet veel geluk.

Fijne dag,
Miranda

Eefies day zei

Heb je het allemaal heel mee gekregen inje fietstas??? Wat mooi zeg je hebt echt geluk gehad dat dit op je stond te wachten.
Geniet ervan!!

Groetjes,Eefie

Sjoukje zei

Wat een prachtig servies~! Zou bij mij ook prachtig staan haha. Geniet er maar van. En die kan is ook heel mooi, daar kun je zoveel mee varieren. Ik snap dat je een superdag hebt gehad, heerlijk~! Wij hadden het te druk om te sneupen, baal, baal. Maar goed, volgend jaar beter.
Fijne dag, groetjes Sjoukje

Anita zei

Wahah BOFKONT :-)
Heb jij even een goede slag geslaan !!!
Zo'n emaille kan zoek ik ook.
Vind het eigenlijk belachelijk wat sommigen er voor vragen.
Wacht dus nog ff op mijn slag hihi
Geniet van je mooie spulletjes !!!
Lieve groetjes, Anita

Crea by Essie zei

Wat een bofkont ben je dan toch met al die leuke spulletjes en ja de fluitekruid staat ook bij mij te pronken in de kamer

Groetjes
en een fijne dag

Home and Lifestyle zei

Die kan...ohh...die vind ik helemaal geweldig! Je hebt trouwens toch wel voor het servies betaald, het lijkt net of ie rechtstreeks de tas in ging hihi!

Ik wens je nog ee fijne dag! Een Franse groet vanuit Parijs, we houden even een siesta! Ingrid

De Lorelei Brocante. zei

Johhh,ben jij even met de K... in de boter gevallen !!! haha of liever in de Kopjes...
Mooooiiiii vooral die Kan ben ik weg van,prachtig !!
En dat inderdaad nog voor het werk,dan kan je dag al niet meer stuk hé,fijn !!

groetjes
Dicky Marie.

Dora zei

Wat een goede vondsten! Ik ben ook goed geslaagd, geen servies, maar wel andere mooie spullen!

English style zei

wat een geweldige mazzeltjes zo vroeg op de ochtend !!
leuk met die emaille pollepel erbij (heb ik ook :-))
lieve groetjes Yvon

Petra zei

Wat een mooi servies echt gaaf dat had ik ook niet laten staan hoor, al moest ik het kopje voor kopje thuis brengen. En je kan mag er ook wezen goed geslaagde dag dus.

Groetjes Petra.

Juul zei

Ooooo wat een supervondst! Echt een heel mooi serviesje. Dat had ik ook niet kunnen laten staan.
groetjes
Juul

theeleuten zei

Zoooo wat een bofferd ben jij zeg, met zulke vondsten..Ik vind vooral die kan een plaatje, staat gezellig met het fluitenkruid!!

Fijne week, groetjes Evelien

Judith zei

Je foto's zijn plaatjes voor wenskaarten - zo mooi is je sfeer!!

Jeanette zei

Ik vind die emaile kan helemaal super, ik ben al heel lang op zoek naar zo'n kan. Toch maar eens een marktje gaan bezoeken.

Groet,
Jeanette

Saskia zei

Wat een schitterend servies, de kan is ook mooi trouwens.
Groetjes Saskia

Ger zei

Op de koninginnemarkt zetten ze de bloemetjes al vroeg buiten.....
en jij haalden ze binnen....wat leuk!!! Echt oma's zondagse servies.
Wel je pinkje omhooghouden hé als je thee drinkt uit die deftige kopjes;-)

Hier vindt je zoiets echt niet meer op rommelmarkten en daarom kom ik er ook nooit meer, ga echt niet langs die kleedjes struinen met een hoog Blokker gehalte en afgewassen baby spullen,bah,bah....

Fijne avond!!
Lieve groeten,
Ger

Stina zei

wat een bofferd zeg met je servies, en wat een leukerd, en je kan echt mooi, zeg, als je nog es zo'n kan tegen komt, hou me aan bevolen...!!!

liefs
stina

It's me zei

Helemaal leuk hoor!!!...die kan......en het servies........fijne gezellige week liefs Ria....xxx...

Colin zei

Zo die kan is gaaf, ben ik helemaal weg van en dan ook nog servies scoren, leuk! Groetjes, Colin

Rozmeen zei

Wow!! Prachtig kan me voorstellen dat je heeel blij bent met deze vroege vondsten..

Ik wens je een fijne dag.
liefs,
Rozmeen

brigitte zei

Jij bent goed geslaagd zeg.
Ik heb hier niets leuks kunnen vinden.
Waarschijnlijk was ik gewoon te laat en dus te druk om goed te kijken.
Groetjes en geniet van al het moois.
Brigitte

Fluitenkruid zei

Ik vind dat roosjesservies zo mooi, wat een mazzel dat je er zoveel van gevonden hebt! Nu nog even flink fluitenkruid plukken he? De berm hier vlak bij huis is aardig kort door ons..

Cynthia zei

wat een super vondst zeg. Het ziet er zo mooi uit.

Liefs cynthia

cindy zei

jij hebt geod gescoord zeg!!!

die kan die vind ik helemaal toppie!!

veel plezier met je nieuwe aanwinsten

gr cindy

Gerreke zei

Enne nieuwsgierig als ik ben hoeveel heb je nou voor zo'n servies betaald op de rommelmarkt?

Hannekie zei

wat een lief serviesje..en ja zo een kan...wie wil die nou niet..geweldig
liefs hannie

G-style zei

Wat een mooie vondsten heb je gedaan , die emaille kan is prachtig zo met dat fluitenkruid erin , mooi hoekje zo buiten .

fijne week verder, geniet van het prachtige weer,
hartelijke groet Gea

Richtsje zei

Wat ben je een bofferd zeg, dat je wél zulke leukerdjes vond. Hier natuurlijk weer net niet... nou ja, pech!
Die kan met het fluitenkruid is net echt, wat mooi zo! En lekker ruiken natuurlijk. Vanmiddag fietsten we tussen het fluitenkruid door en man-man, zo heerlijk als dat dat geurt.