Over bloemetjes plukken en brocante...

Een heel seizoen 'buitenleven' ligt voor ons! En nu al kan ik de eerste bloemetjes uit de tuin plukken. We hebben een lilac/blue kleurige tuin met als afwisseling wit . De blauwe druifjes, viooltjes, hyacinten en ereprijs vormen een mooie combinatie.
Dit bloemetje ken ik niet van naam, maar is een bolgewas.
De Ereprijs met zijn prachtige blauwe kleur..

De helleborus in drijfschaal

Vandaag gingen we op pad. Rommelmarktjes en kringlopers afstruinen. Dan is mijn weekend goed. Ik vond bij een rommelmarktje in een klein dorpje een stapeltjebakvormpjes, keukengerei, servies en boeken en emaille (niet op foto). Ik keek de man met grote ogen aan toen ik maar drie euro hoefde te betalen. Want ach, het was toch oud en verroest. Ik knikte instemmend, maar hij moest eens weten!!
 Ja, daar word ik blij van; mijn dag kan niet meer stuk. 

Vanmiddag manlief nog even geholpen met zijn hobby: zeil over de boot op maat maken..zodra we gaan varen zal ik er een postje over maken.

Nog een fijn weekend!
Groetjes,
Renny

29 opmerkingen:

*Ingrid* zei

Prachtig je vondsten Renny en wat een mooi boeket uit jullie tuin!zeker genieten hé?....

crealili zei

Ik vind die kleine bakvormpjes zo lief ....
nog een fijn weekend, liliane

Kom Achterom zei

Ha Renny
Wat een geluk zeg!! wauw! mooi zeg!
geniet ervan!
Fijne dag
Yolanda

Gerreke zei

Oh meid, wat een prachtig boeket! Ik vind hem zo mooi. Dat blauw ziet er zo mooi uit! Geniet er maar lekker van en bedankt dat je ons ervan laat mee genieten!

Boukje zei

Zoveel mooie kleur al in je tuin, prachtig!
En heerlijk even langs de rommelmarkten! Vanmorgen ook even geweest, een oud fries boek meegenomen om bladzijden uit te scheuren :)
Nog een goed weekend!
Groetjes Boukje.

Musje zei

Prachtige bloemen uit je eigen tuintje Renny,die kleurenpracht,echt geweldig en je brocante spulletjes zijn echt gaaf,daar kun je wel wat mee,oh en varen is altijd leuk,wij hebben ook een klein bootje gehad voor op de plassen,echt genieten is dat,ik wens je nog een heel fijn weekend,lieve groet Joke.

Home and Lifestyle zei

Wat een lieverd was dat...terwijl de beste man zich waarschijnlijk afvroeg wat jij toch in hemelsnaam met die rommel moest hihi! Hij zal wel meewarig zijn hoofd geschud hebben...!

Wat zijn je bloemen mooi, de ereprijs is een plaatje!

Nog een fijn weekend Renny! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Heb je nog blauw over in je tuin ;-)
Wat een gezellig en mooi boeketje.
En dan ook nog voor een prikkie al die spulletjes
LEUK jouw dag kan echt niet meer stuk !!!
FIJN WEEKEND
Lieve groetjes, Anita

Pierelantijntjes zei

Hoi Renny,
Ja alles gaat weer heerlijk bloeien. En wat een goede vondsten heb je gedaan. Het was ook heerlijk weer om lekker over een rommelmarkt te struinen.
Fijn weekend verder,
liefs Ester

gewoon gezellig zei

Wat een kick geeft dat hè, wanneer je zulke leuke aankopen doet voor zo weinig!
Heel leuk!
Groetjes Hilde

Stina zei

wat een mooie bloemetjes en dat uit eigen tuin...

en je heb wat een leuks gescoord zeg, veel plezier ermee.

liefs Stina

Miranda zei

Wat een lief boeketje! En wat een geweldige vondsten heb je gedaan op de rommelmarkt; dat had ik ook niet laten liggen voor die paar euro's ;)

Fijn weekend,
Miranda

Theemuts Rommelhoekje. zei

Altijd leuk om in het weekend een rommelmarkt te bezoeken .
En je hebt mooie vormpjes gevonden .En je bloemen ,ik vind ze mooi.

fijne avond groetjes Romkje.

Madelief zei

Hoi Renny,

Wat is het toch leuk dat we weer boeketjes uit eigen tuin kunnen maken! Prachtig dat blauwe boeketje!!

Lieve groet & een gezellige zondag,

Madelief x

It's me zei

Wat leuk je blauwe bloemetjes ....en wat leuk je vondsten...geniet van een heerlijk zonnig weekend....liefs Ria....xxx...

puur wit zei

hoi wat een mooi boeket mooi dat paarse
en die vormpjes altijd meenemen wat een mazzel
gr sandra

Just Who I Am zei

Wat heerlijk dat boeketje uit eigen tuin ,en ja het gaat weer een mooie tijd worden om volop te genieten .Leuke spulletjes heb je gekocht .Ook wil ik je bedanken voor je heel lieve reactie bij mij ,dat doet me erg goed.Nog een fijn weekend.
Liefs Elisabeth

Onder de knotwilg zei

Wat een leuke aankopen heb je gedaan op de rommelmarkt, voor zo'n bedrag kun je dat zeker niet laten liggen!

Je boeketje is erg lief. Is het 'onbekende bolgewasje' soms sneeuwroem? Ik heb het zelf ook in de tuin en het lijkt er wel op.

Fijn weekend verder, Tineke

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat heerlijk en mooi om zomaar een boeketje zelf samen te stellen uit eigen tuin, Super. En een mooie vondst heb je daar, fijne avond, Nicole

flowersandhome zei

Mooi, al die tinten blauw samen. Dat kleine bloemetje dat een bolbewasje is... ik denk dat het sneeuwroem(chionodoxa) zou kunnen zijn...
Groetjes,
Marian

Thuis bij Tjits zei

wat fijn voor jou dat die beste man er geen verstand van had hihi.. leuke aankopen heb je gedaan! en ik vind je boeket echt schitterend!!

zonnige ZONdag!
lieve groetjes, Tjits

Marga zei

Hallo Renny.
Mooie bloemen in prachtige kleur.
En wat een leuke bakvormpjes.
Fijne zondag.
Groetjes Marga

Bonjade zei

Oh heerlijk varen...ben er dol op......
Wat een prachtig boeketje zeg........echt in voorjaarskleur.
En je hebt weer pracht vondsten gevonden zie ik.
Jouw weekend kan niet meer stuk.
Liefs

brocaatje zei

Wat een prachtige kleurtjes zo bij elkaar,en dat zomaar uit de tuin,das toch een wondertje he!
Geniet ervan!
fijn zondag groetjes karin

Fluitenkruid zei

Wat een lief blauw boeketje en dat uit eigen tuin. Leuk je mazzeltje met de bakspullen!

Dora zei

Wat een prachtige bloemen weer, en die koopjes heerlijk toch met een tas vol spullen weglopen voor maar 3.00 Euro!

Saskia zei

Wat een leuke koopjes en je Vaasje met bloemetjes vind ik lekker erg gezellig staan.
Groetjes Saskia

cindy zei

WAT EEN MOOIE BLOEMEN ZEG!!!


EN DAT NOEM IK NOG EENS MOOI MAZZEL HEBBEN, JE HOBBY UITBREIDEN VOOR EEN PRIKKIE!!!

LIEFS CINDY

Rozmeen zei

Wat een super mooi boeket..super foto!

Ik wens je een heerlijke week.
Liefs,
Rozmeen