Ontluikende bloem...


Helleborus in bloei...
....in emaille sauslepel...
....hangend aan een oude lampetkan van SCM..
Wat is het toch heerlijk om te fotograferen. Spelen met het licht. Je hebt er zo weinig voor nodig. Op foto's komen details zo mooi naar voren. Kleine details die je in het grote geheel bijna niet ziet of die niet opvallen. Hierboven een hoekje in onze slaapkamer, daar is het zo heerlijk licht.

Al een maand zitten er dikke knoppen aan de Helleborus. Ongeduldig als ik kan zijn, knipte ik gisteren de dikste knoppen er af om ze binnen te vertroetelen. Binnen 24 uur opent de bloem zich...wat wonderlijk om te zien. Wacht dus niet tot ze buiten bloeien. Haal vast een paar knoppen naar binnen. Dan geniet je nog langer van de schoonheid van deze voorjaarsbloem.
Ze combineren mooi met wat primula bloemetjes.

 Lieve groet,
Renny

 

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie foto's Renny...de helleborus staat hier ook in de tuin te bloeien, maar de knoppen zijn al volop open! En een bloem in een emaille sauslepel blijft ook een topper!

Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Miranda zei

Prachtige foto's! De bloem in de emaille lepel vind ik ook erg leuk gevonden.

Fijne zonnige dag.

Kom Achterom zei

ooh genieten!! wat een prachtige foto's zeg!!
heerlijk!!
fijne dag
Yolanda

It's me zei

Mooi gedaan !! prachtig Renny !!! fijne dag liefs van mij....xxx...

Boukje zei

Mooi dat water op de bloem en het zonnetje schijnt al zo mooi, je ziet het licht ervan!
Groetjes Boukje.

Petra zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt, die in die soeplepel echt een plaatje.
Leuk om zo te spelen met je camera, zou ik ook veel meer moeten doen ware het niet dat ik altijd bang ben dat ik het fout doe.

groetjes Petra.

Eefies day zei

Kleine dingen die je zoveel zeggen, wat is nou een bloemknop, nou je ziet het, onvoorstelbaar mooi en daar loop je soms zomaar aan voorbij.
Prachtig.
Hier schijnt volop de zon het is heerlijk.

Groetjes, Eefie

Just Who I Am zei

Wat een prachtige foro's heb je weer gemaakt ,zo leuk ook de bloemetjes in het glas .Ik heb nog niet heel veel geduld maar het is idd zo leuk om te fotogarferen .Ik heb alleen wat meer problemen met het licht omdat het alleen aan de voorkant echt licht is .Ik heb in elk geval genoten van jouw foto's
Liefs Elisabeth

Bonjade zei

Oh prachtig zeg...en zo mooi in beeld gebracht.
Die in het glaasje met het zonlicht erop, echt prachtig
ZIN IN LENTE!!!
Liefs

Stina zei

wat genieten hier bij jou, mooi!!!
nou maar dan ga ik gauw een helleborusknop eraf knippen, hihi....

liefs Stina

marian zei

Prachtige foto's Renny, in een heerlijk decor.
Groetjes,
Marian

erfgoed zei

prachtig, wat een mooie foto's

groetjes lianne

Susan zei

Ook ik heb al wat bloemen van de helleborus binnen gehad...puur genieten!!

Lieve groetjes van Susan.

http://truutske.blogspot.com/ zei

Super wat 'geweldig idee de helleborus in een mooie witte sauslepel hangend aan zo'n prachtige kan en dan zp mooi op de foto gezet. Geweldig...ik heb er van genoten!!!
Fijne avond, Trudie.

Madelief zei

Mooie foto's Renny!!

Lieve groet, Madelief

Het Hoogerhuys zei

Heel mooi, jammer dat je ermaar zo kort van kan genieten hè....

Kijken we gewoon weer naar de prachtige foto's die je ervan gemaakt hebt!!

Groetjes, Sandra

Carla zei

meis...wat maak jij toch mooie foto's altijd!!
Met welke camera maak je die??
Helleborus...zo gaaf hè...ik heb mezelf net verwend met twee bosjes bij de bloemenwinkel!!

fijne avond...liefs Carla.

Franse Lelie zei

Wow, prachtig zijn je foto's...zo leuk om uit te proberen he...ik ken het!
Lieve groetjes

Thuis bij Tjits zei

prachtige fotos Renny!! ik vind het ook zo heerlijk om te spelen met mijn camera, kan er geen genoeg van krijgen:))

lieve groetjes, Tjitske

All Seasons zei

Wat een prachtige foto's het je hiervan gemaakt, Renny. Geweldige mooie bloemen zijn het die ook in mijn tuin groeien, maar... ik heb een heel ondeugend konijn, wel 2, en ook zij genieten van de Helleborus, maar niet zoals wij, zij vinden het heerlijk om ze op te eten :-(( (snik..)
Ik ga morgen maar eens m'n tuin in om er wat te plukken, dankje voor de tip!
Liefs,
Patricia

Hannekie zei

wat een prachtige fotos heb je gemaakt. ik krijg er ook steeds meer plezier in..mooie bloemen toch he..
liefs hannie

Colin zei

Zucht ... wat geniet ik weer op je blogje van die prachtige foto's!

Elly-My Everyday Things zei

Bloemen geven altijd gelijk sfeer, al zijn het maar enkele knoppen. Mooie foto's Renny! Vind die helleborus erg lief zo in die lepel!
Groetjes Elly

Romkje zei

Wat kun jij prachtige foto's maken Renny !!!
Heerlijk genieten.
Die mooie kan heb ik ook .Bij staan er gedroogde hortensia's in

fijne avond en voor straks weltrusten !

lieve groetjes Romkje.

THE BLACK BARN zei

DIE ROZE PRIMULA DOET GEWELDIG HÉ!
DIE VAN MIJN BLIJFT MAAR BLOEIEN.

JE FOTO'S ZIJN GEWELDIG!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

G-style zei

Prachtige foto's heb je gemaakt en je hebt gelijk hoor , op foto's komen details veel sterker naar voren .

Geniet lekker van je bloemetjes en tot een volgende keer .

groetjes Gea

Fluitenkruid zei

Mooie plaatjes, allemaal!

Dora zei

Ik krijg inderdaad zin om mijn camera te pakken, schitterende rustgevende foto's!

Gerreke zei

Prachtig die bloemen in dat bakje. Wat staat dat toch gezellig. Ik heb vanochtend weer tulpen ingeslagen en een hortensia! Heerlijk.

Mayflower zei

Wat maak je toch een prachtige foto's Renny, ik ben iedere keer weer onder de indruk. Prachtig de Helleborus in de sauslepel en wat een leuk idee om er wat knoppen van naar binnen te halen.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Jeanette zei

Dat heb je heel mooi vastgelegd. Wat een voorjaarssfeer bij jou.

Fijne week,
Jeanette

cindy zei

wat een mooie foto's en een schitterende bloem

was er stil van
dit heet genieten !!!

bedankt daarvoor
gr cindy