Jeugdsentiment...

Och, wat een jeugdsentiment..Holly Hobbie. Het meisje met haar lapjesjurkjes en altijd een grote hoed op. Ik kwam de schattige boekjes onlangs ergens tegen en bedacht me dat ik ergens op zolder ook nog een blik van haar moest hebben. 

Ik was een klein meisje en dan spreekt zo'n plaatje je natuurlijk heel erg aan..


Bij het zien van deze plaatjes krijg ik dan ook een warm gevoel..maar het maakt me ook een beetje sentimenteel. Ik ruik de geur van mijn slaapkamertje weer en herinner me hoe het was. Wat lijkt het lang geleden...


Schattig...


De tekst hierboven is echt van de jaren 70....als je naar binnen kijkt is moeders altijd bezig, ze wast, stoft en strijkt. Wat zou er tegenwoordig staan....?


Herinneren jullie je het nog...dit lieve meisje, dat overal verscheen op kaarten, bussen, prenteboekjes, briefpapier..

Lieve groet,  

42 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ken het ook nog van vroeger..erg mooi.

gr. mirjam

kienkele zei

En of ik me dat nog herinner Renny, heerlijk, dat jeugdsentiment. Ik had een grote poster op mijn slaapkamertje hangen, geweldig! Bedankt dat je me weer even mee terug in de tijd hebt genomen. Fijne dag verder, lieve groet, Tineke

Home and Lifestyle zei

Ohh ja, dat weet ik nog wel!! De teksten van toen vinden we nu heel ouderwets, maar in die tijd was het niet anders. Ik ben blij dat we anno nu zitten, anders hadden we helemaal niet zo gezellig kunnen bloggen hi hi...

Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

oo jaah ik weet het ook nog!! Ik kreeg zo'n stoffen pop met hele lange benen volgens mij was ze wel een meter lang! Mam was er helemaal weg van en dochter??? Die zat liever in de boom of bij pa onder de motorkap!! Ik zag er uit als een lief meisje meisje maar was een echte baggeraar!!
maar leuk is het wel die herinneringen die boven komen.
Fijne dag
Yolanda

Petra zei

Ja echt wel en of in me dat herinner, het meisje zag er altijd zo schattig uit. Leuk dat je het bewaard heb.

groetjes Petra.

katja-Mariska zei

Ja ook ik was er helemaal weg van.
Ik heb er nog een dagboekje van, die moet ergens liggen.
Leuk je blogje, ik ga even terug in de tijd.
Liefs Katja

Het Hoogerhuys zei

En of ik het nog weet, heb er zelf ook een boek van, ik vond het prachtig!

Groetjes, Sandra

Bonjade zei

Oh grappig...dan zijn we ongeveer van hetzelfde bouwjaar ;0)
Had je ook van die boekjes waar je de stickertjes bij kon sparen?
Zo leuk...had ik ze nog maar ;(
Fijne middag
Liefs

Just Who I Am zei

Enig dit blogje ,brengt mij ook even terug in de tijd.Mijn Dochter was er stapel op en had er ook zoveel spulletjes van .Ze is nu 41 en laatst vertelde ze dat ze nog steeds haar Holly Hobby dagboekjes heeft .
Liefs Elisabeth

marian zei

Holly Hobbie, ook uit mijn kindertijd... Ik had toen zo'n lappenpop die mijn oma voor me gemaakt had en een gelijkaardig boekje ligt in de kamer van dochterlief tussen haar boeken want ja hoor, zij vond die lieve lapjesmeisjes met hun typische 'mutsen' ook best leuk.
Sweet memories...
Groetjes,
Marian

Eefies day zei

Die pop, o wat heb ik ermee gespeeld, de haren vlechten, kleertjes maken op de trapnaaimachine vanmijn oma...mooie herinneringen.

Groet, Eefie

Franse Lelie zei

Ja ik ken het ook...schattig hoor.
Jeugdherinneringen, lieve groetjes

Passione Helena zei

Ooh wat leuk!! Jaaah en of ik haar nog ken!

Dat je er nog spulletjes van hebt, geweldig!
Heerlijk, als er zoveel herinneringen bij omhoog komen.

Lieve groetjes, Helena

Susan zei

Ook ik herinner het mij nog goed...helaas heb ik er niets meer van...

Gr. Susan.

All Seasons zei

Dit is zó herken baar. Ik had er briefpapier van en dat bruine blik daar had ik een prullenbak van. Ik heb laatst nog een aantal sticker velletjes gekocht, zo leuk voor in de vriendenboekjes van nu..
Groet,
Patricia

Boukje zei

Ik tekende ze altijd na, 'k heb mijn grote schetsboeken nog bewaard en vind ze nog leuk!
Groetjes Boukje.

@nne zei

Ik ben nèt iets te oud voor Holly Hobbie, maar de sfeer, daar hield ik wel van! Lieve groet, @nne

Musje zei

Jaa geweldig Renny,volgens mij staat ze op mijn poezie album,zal eens gaan zoeken en haha het eerste versje erin is van 1978,poeheeee wat lang geleden,ik heb genoten van je post en ben ook weer even terug in de tijd gegaan,fijne avond,lieve groet,trouwens dat blik is wel heel erg gaaf! Joke.

Saskia zei

Ik had het niet als kind want daar ben ik iets te oud voor, maar ik ken het me nog wel goed herinneren. Zo'n blik heb ik ook nog gehad.
Groetjes Saskia

Hannekie zei

ja die herinner ik me zeker. ik heb nog een popje ervan boven zitten en ik heb nog twee handdoekjes ervan. het blijft schattig toch
liefs hannie

Miranda zei

Leuk! Kleur er nu nog wel eens stempeltje van in; blijven mooie plaatjes...

Fijne avond.

Thuis bij Tjits zei

oh wat leuk Renny!! ook ik ben uit die tijd, had er schriften van en ook een blik en er hing een poster op mijn kamer.. vond het zo gezellig sfeertje hebben.. sweet memories..

lieve groetjes, Tjitske

Gerreke zei

Ahhhhhh die heb ik ook! Wat leuk. Ik heb het blik ook nog steeds. Zit vol met allemaal nostalgische dingetjes. Medailles etc. Gaaf om hem ook bij jou te zien!

Tanja zei

Ja ik kan het me wel herinneren alleen was het niet in mijn tijd, O chips ik word oud pffff

Leuke post, Renny

Lieve groet
Tanja

Stina zei

o ja joh dat herken ik ook nog wel en je had ook Sarah Kay, ook zo mooi en lief.

liefs Stina

Wanda zei

Ziet er allemaal erg schattig uit!

Lieve groetjes,
Wanda

Sanneke Panneke zei

OOh, daar was ik als klein meisje helemaal gek van. Ik weet nog zo goed, dat ik mijn moeder helemaal gek maakte voor een holly hobby jurk.
Ik heb hem gekregen, en versleten tot op de draad.
Fijne avond nog, groetjes Monique

Mayflower zei

Ohhh...wat een mooi jeugdsentiment Renny, ik herinner mij haar ook nog en dat blik heb ik ook gehad, of.....ik ga ook eens op zoek er naar hihi. Mijn dochter had vroeger zo'n Holly Hobbepop, helemaal van stog.
Een leuke post en wat een mooie boekjes.
Lieve groet, Mea

The Pinkhouseladies zei

Wat leuk gedaan, vroeger had ik daar behang van :)!
Groetjes The pinkhouseladies

erfgoed zei

leuk zeg, mijn moeder heeft dat blik nog, dat gebruikt ze als beschuit blik, je hebt er een paar mooie foto's van gemaakt. leuk die herinneringen.
groetjes lianne

Maria zei

Ooo wat leuk he de jeugd boekjes
Leuk vast gelegd hoor

liefs Maria

Colin zei

Ja en ik vond haar zelfs nog net even leuker dan Sarah Kay hoewel ik daar ook dingetjes zoals schriftjes en postpapier van had. Ik heb zelfs ook nog jurkjes met schortjes ervoor gehad bedenk ik me nu ... zo leuk vond ik het :-)

natuurlijk groen en doen zei

Volgens mij was dit toch Sarah Kay en was Holly Hobbie dat meisje met dat blauw geruite schortje en muts?
Ik was geen kind meer maar werkte in een boekwinkel waar we heel veel van deze twee verkocht hebben.
Heerlijk om weer eens te zien

groeten Bep

It's me zei

Leuk om dit zo terug te zien !! ....liefs fijne avond van mij...xxx

Yn'e Steeg zei

Geweldich, myn hiele utset bestie ut Holly Hobbie.
Alles hie ik der fan, mar neffens my is der neat mear fan hjir thus.
ik bin efkes yné rest wat it weblog oanbelanget, ( mar les juns wol efkes wat berichtjes) myn beppe fan 90 jier giet n.l sneon nei 70 jier yn har hus wenne te ha nei in oanleun wente. En omdat ik de as aldste beppesizzer altiid al har saken regelje komt der no ek en protte op my del. En derby komt ek nochris dat it ek emotioneel foar har mar ek foar us best wol wennen is oan it idee dat se hjir straks net mear wennet. ( se giet twa doarpen fierder op wenjen)
no dat wie dochs noch in hiel ferhaal sa op'e jun.

Tot gau, tut Jantsje

Schunsland zei

Ja... leuk.... ben er maar zuinig op...
Mooi gefotografeerd.

Anita zei

Oh wat leuk ja Hollie Hobbie ken ik wel.
Ik kan me echter niet herinneren dat ik er behalve een schooletui andere spulletje van had.

Je hebt gelijk: "Als je tegenwoordig stiekem naar binnen kijkt moeders is altijd bezig ze blogt, twittert en is druk met netwerken op hyves en facebook" ;-) hahaha

Groetjezz lfs mij

Fluitenkruid zei

Jaaa ik was en ben er nog steeds zo dol op. Ik vond laatst nog een heel oud blik in de kringloop en zat ook meteen met mijn gedachten in mijn oude kamertje :-)

brigitte zei

Schattige plaatjes.'

Ik spaarde toen veel plaatjes.
Echt leuk om weer te zien.
Bij de action verkopen ze knipvellen met die plaatjes.

Groetjes en een fijne dsag Brigitte

Dora zei

Wat een mooie plaatjes, ik zit hier gewoon te genieten!

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Leuk om het weer eens te zien. Wat waren het toch een leuke plaatjes.
Groetjes, Nicole

Joan Ottevanger zei

Ja ik weet het nog goed dat ik die poppen zo mooi vond.En toen kwam ik bij mijn man pas thuis (38 jaar geleden)en zag dat zijn zusje zo,n hele grote pop ervan had.Mijn schoonmoeder was namelijk gek op alles wat pop of beer was.