Memmeleafde...


Memmeleafde

Fan ôf it begjin
wien jo der.
Gewoan der weze
sa fanselfs.
An earm om my hinne,
treastende wurden.
Grutsk by myn earste stapkes
yn myn lytse wroald.
Mar ek grutsk by de grutte stappen
yn e grutte wroald.
Behoedzjend tsjin gefaren
soarchsum foar jo bern.
Immer in lusterjend ear
en der weze
Nea wat tefolle en altyd like goed.
Tank foar jo memmeleafde
foar wat wie, wat is en wat nog komme mei.
Belibje it en genietsje fan al jo segeningen, leafe mem.
Renny


Deze knappe dame wordt vandaag 75 jaar,  mijn lieve mem. We gaan haar natuurlijk extra verwennen vandaag met diverse cadeaus. En samen met m'n zus gaan we in mei met haar op high tea.
Voor het eerst een Fries gedicht. En als het over je moeder gaat wil dat natuurlijk veel beter in je moederstaal. Jullie zullen vast wel ongeveer begrijpen waar het over gaat hè!
We gaan zo naar haar toe.

Lieve groet,  

43 opmerkingen:

It's me zei

Geniet van een heerlijke dag met haar !! gefeliciteerd meis!!! liefs van mij...xxx...

Romkje zei

Renny ,Gefeliciteerd !!
En je gedicht vind ik werkelijk prachtig !!!
En al praat ik zelf geen fries ,natuurlijk begrijp ik het helemaal ....

Fijne dag ,liefs Romkje.

ps ja ik woon vlakbij Jantsje .(Sneek)

Dora zei

Van harte gefeliciteerd met je moeder, ik wens jullie een hele fijne dag toe!

THE BLACK BARN zei

VAN HARTE MET JE MOEDERS VERJAARDAG!!
FIJNE DAG TOEGEWENST,
MIRANDA

Sanneke Panneke zei

Gefeliciteerd met Mem, en wat een mooi gedicht.
Ik ben dan wel een limburgse, maar kom inmiddels al zo lang in friesland, dat ik het helemaal kan lezen en verstaan.
Maak er en bijzonder mooie dag van, en en dikke tût.
lieve groet Monique

~THEA~ zei

Hoi Renny,

Ik spreek of versta geen woord Fries....maar ik begrijp het helemaal!!!

Hartelijk Gefeliciteerd!!!

Ik wens jullie allemaal samen een heerlijke dag toe!!

Lieve groetjes van Thea♥

Petra zei

Van harte gefeliciteerd met je Mem..Maak er een gezellig dag van maar dat zal vast wel lukken...Liefs Peet

Thuis bij Tjits zei

gefeliciteerd met je moeder Renny!! en wat een lief gedicht, ik begrijp waar het over gaat:)
en de kadootjes zien er ook al zo verzorgd en lief uit! wat heb je dat leuk gedaan met de theepot!
geniet van deze dag!!

lieve groet, Tjitske

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met je lieve moeder Renny! Uit je woorden haal ik op dat je een goede band met haar hebt en dat is heel wat waard! Ik wens je toe dat jullie nog jaren lang van haar in goede gezondheid mogen genieten!

En wat leuk dat ik nu ook een beetje Fries kan...ik begrijp wat er staat :)!

Een hele feestelijke dag gewenst! Liefs, Ingrid

Miranda zei

Gefeliciteerd met je moeder! Fijne dag, maar dat komt vast goed als ik de prachtig ingepakte kadootjes zo zie.

Groetjes.

Eefies day zei

Getrouwd met een half fries kan ik het gelukkig helemaal begrijpen. Wat is heerlijker om je mem zo te verrassen!!
Een fijne dag!!!

Groet, Eefie

Nieneke zei

Van harte gefeliciteerd! Een hele fijne dag, en straks in mei met de high-tea.

Boukje zei

Van harte gefeliciteerd met mem haar verjaardag en een fijne dag vandaag! Mooi en lief je gedicht, heeft ze het zelf gelezen?
Je cadeautjes zien er mooi uit, leuk die theepot!
Groetjes Boukje.

Gerreke zei

Renny, van harte en geef haar een hele dikke smakkerd! Wat een leuk idee high tea. Je hebt me op een idee gebracht, kan ik bij mijn moeder ook doen!!!

Kom Achterom zei

Wat een mooi gedicht! Mijn ouders zijn fries dus ik snap het helemaal! er gaat niets boven moederliefde!
Fijne dag
dikke tuut
Yolanda

Sjoukje zei

Fan herte lokwinske!!!Ik begryp it gedicht al hielendal, en ik winskje dy en de famylje in moaie dei ta.
Genietsje der mar fan...

Groetnis Sjoukje

Tanja zei

Proficiat met je moeder, geweldig gedicht Renny,

Als je dit leest ben je waarschijnlijk al geweest maar dan hoop ik dat het een hele leuke dag is geweest met veel plezier voor je moeder maar ook voor jou.

Liefs
Tanja

@nne zei

Wens haar een mooie verjaardag ... en dit Friese gedicht klinkt als klokjes in de oren. Lieve groet, @nne

Pink Princess zei

Gefeliciteerd :) Mijn moeder zou vandaag 86 zijn geworden.

lia zei

Gefeliciteerd met je MEM...
Heb geprobeerd het uit te spreken, maar dat gaat niet lukken. Maar begrijpen doe ik wel.

lieve groet Lia

erfgoed zei

gefeliciteerd en een fijne dag met elkaar,
groetjes lianne

Yn'e Steeg zei

Fan herte lokwinske!!
Sa leaf dat gedicht, en sa wier!

Jantsje

Just Who I Am zei

Van harte gefeliciteerd Renny .Een heel mooi gedicht .Na 7 jaar in de Friese dansgroep kan ik het Fries aardig lezen en verstaan.
Fijne dag .liefs Elisabeth

marian zei

Hey! Leuk hoor dat Fries. Inderdaad best wel te begrijpen. Proficiat voor je mem! Mijn moeder wordt binnenkort 70 en we zullen haar ook in de bloemtjes zetten natuurlijk, figuurlijk dan want van boeketten bloemen moet zij niets weten, heel gek maar da's mijn mam, ze houdt ook niet zo van verrassingen, krijgt liever wat ze zelf al in gedachten heeft en zo ook nu, we weten wat ze wil en gaan dan met haar shoppen om toch echt wel het exemplaar te kunnen kopen dat haar helemaal aanstaat. En dat zal wat worden hoor, mijn mama kennende, maar het is een lieve hoor!
Groetjes,
Marian

rommy moosie68 zei

he van harte leuk zo fries gedichtje geniet er maar lekker van vandaag liefs rommy

Ger zei

Fan herte lokwinske, lieve Renny met de verjaardag van je moeder!!!

Langzaam....regeltje voor regeltje kan ik de Friese taal lezen, mooi zoals jij het schrijft!!

Hoop mét jou dat jullie nog héél vaak samen moeders verjaardag mogen vieren.

Nou hup meid....die leuke kado's onder de arm en weg wezen,geniet van deze bijzondere dag!!!

Lieve groet,Ger

Bonjade zei

Van harte met je moeder.....
Geniet maar heerlijk van deze bijzondere dag.
Mooie leeftijd.
Liefs

Stina zei

Van harte gefeliciteerd met je moeder en een hele fijne dag met elkaar.

liefs Stina

Rozet zei

Van harte gefeliciteerd met je moeder, Renny en natuurlijk een hele gezellige dag gewenst! Mooi gedicht hoor!

Groetjes, Jolanda

Musje zei

Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag met elkaar,lieve groet Joke.

puur wit zei

hoi ik dacht eerst wat lees ik ik dacht het is zweeds maar nee hoor fries
hartelijk gefeliciteerd met je moeder
en dat ze er nog vele jaren bijkrijgt
fijne dag
gr sandra

kienkele zei

Hoi Renny, gefeliciteerd mei dyn leave mem. Je snapt het al, ik begrijp het gedicht natuurlijk woordelijk: MOOI!
Een hele fijne dag, geniet ervan met z'n allen, lieve groeten, Tineke

Saskia zei

Gefeliciteerd en maak en er nog een fijne avond van. Ik hoop dat jullie overdag van de dag samen hebben genoten.
Groetjes Saskia

Wanda zei

Hoewel ik de Friese taal niet spreek, begrijp ik wel alles. Dat komt doordat ik een Friese vader heb... Toch wel handig voor je taalgevoel, zo blijkt maar weer. Mooie woorden voor je moeder, hoor!

Lieve groetjes,
Wanda

Anita zei

Renny van harte met je allerliefste Mem !!!
Wens jullie een heer-lijke dag saampies.
Heb het een paar keer overgelezen en al lijkt het niet op het twents ik begrijp het wel :-)
Prachtige woorden voor een bijzondere vrouw.
Groetjezz lfs mij

brigitte zei

Van Harte met je mama.
Jullie hebben vast genoten vandaag.
Groetjes Brigitte

gewoon gezellig zei

Wat een olijk snoetje heeft die mams van jou!
Van harte!!

Groetjes Hilde

Colin zei

Gefeliciteerd met je moeder; ik begrijp al niks van mijn Friese collega's als ze onderling praten, dus jouw gedichtje lukt ook niet helemaal maar volgens mij heel lief!

Carla zei

gefeliciteerd met je moeder!!
Je gedicht kan ik goed lezen hoor.....mooi!!
t'is net Zweeds...als je het een paar keer leest, weet je wat er staat (-;

liefs Carla.

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Gefeliciteerd met je moeder. En wat een prachtig gedicht.
Groetjes, Nicole

Hannekie zei

een beetje laat maar ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben gehad...nog van harte gefeliciteerd
liefs hannie

Fluitenkruid zei

Van harte met jouw lieve mem, dikke tut

Draffin Bears zei

Hi Renny,

Wishing your Mother a very happy birthday and hope that you and your Sister have a lovely high tea with her.

Hugs
Carolyn