Lente in de knop...


Iedere morgen speur ik even in de tuin, op zoek naar een teken van leven...Vorige week zag ik al dat er knopjes in de Helleborus zaten, maar ze waren nog net niet fotowaardig. Vandaag vond ik het een plaatje....

ik zal de drijfschalen vast opzoeken...
Ook de kamperfoelie opent zijn eerste knopjes al....
Aan de hoeveelheid knoppen van de Hortensia te zien, belooft ze weer veel bloemen te geven dit jaar. 
Nog even wat hoekjes gerestyled in de tuin. Maar voor de foto's ga ik eerst nog eens naar het tuincentrum voor wat nieuwe fleur
Speur eens in de tuin op zoek naar nieuw leven,
het zal je verwonderen hoe lente zijn intrede doet.
De winter moet straks voor haar wijken,
kan nog hardnekkig zijn laatste grillen geven.
maar de natuur liegt er niet om
geeft vooruitzicht voor morgen!

Doen hè!

31 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ohhh...vorige week was hier nog niets te zien bij de helleborus, ik ga zo meteen kijken of er hier al iets waar te nemen is!

Lieve groet, Ingrid

Franse Lelie zei

Ja, hier ook al allerlei knopjes en ik heb zelfs al een helleborus die bloeit! Een aantal zitten nog dik in de knoppen en ook de hortensia wil dat het lente wordt! Net als ik....
Lieve groet Jolanda

faire un songe zei

Ja ook hier al een aantal knoppen te zien.. ik snak ook naar het voorjaar,...!!!
Groetjes Hetty

Boukje zei

Prachtige foto's weer! 'k Zat laatst al te denken: je zou er wel kaarten van kunnen maken! Een idee?
Groetjes Boukje.

Claudia zei

Na het werken ga ik een rondje doen door de tuin!

Thuis bij Tjits zei

mooie fotos Renny:) ik ga zo ook even een rondje lopen door de tuin op zoek naar iets van voorjaar!! de zon schijnt nu ook zo lekker!!

lieve groet, Tjitske

Mayflower zei

Ja ....wat prachtig hè lieve Renny om al dat ontluikende groen in de natuur te ontdekken. Ik loop ook veel even door de tuin op zoek naar dat eerste teken van de Lente. Mijn Helleborus bloeit al vanaf eind december, maar dat is ws een vroege soort.
Vandaag is echt zo'n prachtige dag, ik had alle ramen en deuren open en was druk aan de poets, alles ruikt nu zo lekker naar frisse buitenlucht.
Fijne dag.
Lieve groet, Mea

Dora zei

Ja mooi! Wij hebben ook al de knoppen aan de planten, altijd een mooi gezicht!

Kom Achterom zei

ooh wat een prachtige helleboris!! zo mooi op de foto gezet! Ik krijg spontaan zin in de lente
fijne week
Yolanda

Karin zei

Ja hier ook volop knopjes, voor het vervolg moeten we nog wat geduld hebben. Mooi je foto's van de helleboris!

Emmy zei

Ja het begin is er en vanochtend was het hier heerlijk zonnig, dan krijg je er gelijk zin in hé. Groetjes Emmy

It's me zei

Ja mooi he al die knoppen....bijna lente !! het zonnetje schijnt hier heerlijk.....liefs van mij......

Colin zei

Hier nog geen knoppen in het (te) kleine tuintje, maar blijf speuren hoor!

Just Who I Am zei

Zo mooi die foto's van de Helleboris.Bij mij lopen de clematissen al heel voorzichtig uit en ook bij de klimroos zie ik al puntjes te voorschijn komen .Dan maakt mijn hart wel een sprongetje als ik dat zie .Heb zo'n zin in Lente,tja wie niet he
Liefs Elisabeth

Stina zei

Hier zitten ook al knoppen in de helleborus, en zelfs he3t gebroken hartje komt al naar boven met zijn knopjes.

liefs
stina

Gerreke zei

Renny, je hebt helemaal gelijk. Prachtig op de foto gezet. Bij mij komt er ook al aardig wat boven de grond. Je hebt me op een idee gebracht. Ik ga ook mijn tuin eens afspeuren, zeker met het prachtige weer nu!
Liefs!

marian zei

Hei Renny! Blij dat ook jij naar elk knopje dat te voorschijn komt op zoek gaat. Echt op speurtocht in de tuin en wat leuk om al die knoppen te zien, ongelooflijk hoe alles er binnen een paar maanden zo anders zal uitzien. Ja hoor, de lente mag komen!
Heel mooie post vond ik dit! Prachtige foto's van al die veelbelovende knoppen aan planten en struiken.
Groetjes,
Marian

Fluitenkruid zei

Ik krijg de kriebels van je post en zou nu heel graag naar mijn tuin willen om ook te kijken. Hopelijk wordt het dit weekend ook zo lekker qua weer.

theeleuten zei

We kunnen niet wachten....mooie foto's heb je gemaakt..ik ga morgen eens een rondje doen...

Groetjes Evelien

Romkje zei

Ohhh ,wat een prachtige foto's !!
Jaja de lente komt vanzelf ....met een beetje geduld.

fijne avond ,liefs Romkje.

Yn'e Steeg zei

Wat hast it allegearre wer moai op de foto setten!

Voorjaar.... ik kijk er ook zo naar uit.

Jantsje

http://truutske.blogspot.com/ zei

Wat 'n prachtige foto's en prachtige tekst Renny.
Gelukkig zie ik hier ook steeds cmeer knoppen verschijnen. Ik zal van de week eens een rondje tuin doen. Fijne dag, Trudie.

Riny zei

Renny bedankt voor je prachtige tuinfoto's. Je hebt vast een hele dure camera..Heerijk om met je mee te mogen genieten van het ontluikende groen.
Vandaag hier ook al een beetje voorjaar.
Deze week kleine knopjes aan onze hortensia's ontdekt.
Had gedacht dat ze de kou en sneeuw niet hadden overleeft...verrassing dus.
groetjes van Riny

Antonia zei

Prachtige foto's weer Renny! Ik heb gezien dat mijn mistletoe is gelukt, na twee jaar is er nu eindelijk een blaadje uitgekomen. Overigens gebruik ik altijd witte filters dus als je ze nog zoekt... Fijn weekend zovast, groetjes Anja

Miranda zei

Wat heb je prachtige foto's gemaakt van de eerte voorjaarsbodes...

Groeten,
Miranda

brigitte zei

Mooie foto's.
Heerlijk de eerst tekenen van het voorjaar.
Ben er toch wel een klein beetje aan toe.
Groetjes en een fijne dag Brigitte

Bonjade zei

Hoera!!!!
De lente is in aantocht!!!!!
Fijn weekend
Liefs

Maria zei

Laat maar komen die Lente,ben er helemaal klaar voor ha ha

Zo gaat het hier ook,iedere dag even de tuin in en vastleggen,heerlijk die jonge knopjes

liefs Maria

*Ingrid* zei

Wat een mooie post weer Renny,ik geniet ook weer mee van de lentebloeiers!!!fijn weekend....groetjes

The things I like to do zei

Mooie foto's.Helleborus blijft ook 1 van mij favoriet.
Fijn weekend.

Jeanette zei

Bij mij in de tuin is er nog niets te vinden wat lijkt op lente.

Groet,
Jeanette