Stapeltje oude boeken....


Een stapeltje oude boeken...wat moet je er mee vragen sommigen zich af...veel mensen zien hier verder niks in dan een oud, versleten boek. Rijp voor de kringloop (waar wij ze dan weer voor een prikkie meenemen).
Want ja, je kunt er zo geweldig mee decoreren....en fotograferen...het heeft iets speciaals. De verweerde kaft, de gedrukte letters en figuren erop. Wij kunnen hier echt van genieten hè.

Vroeger was het toch veel leuker om een boek te lezen. Als je een boek van binnen eens goed bekijkt, zie je iets wat je tegenwoordig niet meer ziet.  In onderstaand boek heeft elke bladzijde een mooi randje en elk hoofdstuk eindigt met een stempel van een roosje. Dat is toch prachtig, zo romantisch.

En in dit boek begint elk hoofdstuk met een prachtig monogram..  
En in ieder hoofdstuk zo'n prachtige afbeelding.


Zo heerlijk om zo'n boek ook eens te lezen...je waant je terug in de tijd.

Met dit postje doe ik mee met het stapelen op vrijdag wat Irma van de prachtige pastel blog Allemaal kleurtjes organiseert. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

Dat ik niet stil heb gezeten (wat is dat?) deze week bewijst bovenstaande foto weer.
Geurhartjes en zakjes met rozengeur..
Lieve groet,

40 opmerkingen:

Carla zei

Hoewel ik niks om lezen geef (sorry meiden) vind ik boeken wel mooi om te zien.
Zo'n stapeltje als bij jou, kan ik dan ook echt van genieten.

Leuk de zakjes...zullen best lekker ruiken.

fijn weekend meis...liefs Carla.

De Lorelei Brocante. zei

Hoi Renny,
Ja hoor je hebt helemaal gelijk er zijn oude boeken die zijn zo mooi!!
en dan het oude Nederlands wat erin geschreven staat echt prachtig.
Ik heb zelf twee hele oude boekjes,de één is meer dan honderd jaar oud en er staan schitterende prenten in,die is ooit van jongste dochter naar jongste dochter gegaan,jaren terug heb ik het van mijn nu overleden moeder gekregen.
Een dierbaar bezit dus.

lieve groetjes
Dicky Marie

Irma allemaal kleurtjes zei

Heej Renny wauw wat heb jij de boeken prachtig op de foto gezet en wat zijn ze mooi ik ben dol op die prachtige omslagen ja dat is wat anders dan de boeken van nu, leuk leuk leuk ik houd van deze plaatjes, en je bent lekker bezig geweest bezige bij;-))je maakt alijd zoveel moois, een heel fijn weekend IrmaXXX

marian zei

Heel mooi, dit stapeltje oude boeken. Ik zou niet degene zijn die dit naar de kringloop brengt! Kan echt een oud boek en oude kaarten en foto's, soms ook al in van die pareltjes van oude albums, echt appreciëren. Zelf heb ik ze niet maar wie weet, ooit...
Groetjes,
Marian

Anna zei

via Irma hier beland...
erg mooi je oude stapel boeken...
Ik ben vooral gek op oude bijbels en gezangenboekjes...ook zo mooi van binnen en soms met zilveren slot erop...en die geur...heerlijk toch?
fijn weekend

Claudia zei

Wat een waanzinnige foto's weer! Ben zelfs al om met een BeBook, niet echt decoratief voor de foto!

Bonjade zei

Oh tussen het stapelen nog even tijd om dit moois te maken.....? Waar haal je toch de tijd vandaan. Prachtig gemaakt zeg!
En een prachtige stapel mooie boeken.
Fijn weekend
LIefs

All Seasons zei

Wat leuk, jou stapeltje boeken. Ik stapel deze vrijdag niet mee, ik heb hier nog een stapel was liggen :-))..haha die moet echt even aan kant.

Ik wens je een heel fijn weekend,
Liefs,
Patricia

Thuis bij Tjits zei

leuke stapelpost heb je gemaakt:)
en wat zullen je zakjes lekker ruiken mmm... rozengeur....

lieve groet, Tjitske

Romkje zei

Boeken ik ben er gek op !!
Maar oude boeken .....nee dat heb ik (nog ) niet.
Ik vind het een erg mooie stapel.

Gezellig weekend ,lieve groetjes Romkje.

Yn'e Steeg zei

Moai stapele frou!

Ik durf met jou niet zo goed meer over toevalligheden te spreken ( maar doch it toch mar)
Geloof het of niet, ik had net foto's gemaakt van stapel boeken.
Een paar boeken welke ik gekregen heb van een mevrouw waar ik heb gewerkt.
Het ging over kraamzorg, en omdat dit jaren mijn beroep is geweest dacht ze dat ik het wel leuk zo vinden deze boeken.
het zijn boeken uit 1905 en ik heb met verwondering naar de foto's gekeken die er in staan en de bijbehorende tekst.
Echt zo leuk en daar zou ik dus een blogbericht over maken, maar jij was met net voor
Neffens my wer telepathie hihi

Jantsje

natuurlijk groen en doen zei

Vond deze week ook een oud Frans boekje bij de kringloop ,dus dat zal zeker ook wel een keer langs komen. Ik ben nu steeds aan het kijken of ik boeken vind met illustraties van Anton Pieck.De oude klassiekers zijn jaaaaaaaaaaaren geleden ook uitgegeven met illustraties van hem.En dan wel de exemplaren met een linnen kaft maar dat zal zoeken worden en dat vinden we helemaal niet erg.

Fijn weekend
groetjes Bep

Home and Lifestyle zei

Bij de kringloop kan ik lang tussen de oude boeken snuffelen...dat vind ik een heerlijke bezigheid. Hier heb ik ook een stapeltje liggen met een klein wijzerplaatje er op...het staat zo mooi, net als bij jou. Leuk is dat toch dat je bij de kringloop zulke aanwinsten voor thuis aantreft!

Een fijn weekend!!! Lieve groet, Ingrid

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ohh wat een prachtig stapeltje oude boeken...en dan die roosjes erbij, helemaal mijn ding, dat doe ik ook zo graag, de hele boel fleurt ervan op!

Ben daarnet ook aan 't stapelen geweest ivm Irma's ideetje "stapelen op vrijdag"...nog de laatste hand en dan post ik 't!

Fijn weekend!

Groetjes, Veronique

Sientje zei

Bedankt voor je inspiratie. Elke keer als ik Lappenland binnenloop wordt ik verwelkomd door het mooi roosjesstof die je gebruikt hebt voor je geurzakjes. Elke keer weer even met mijn vingers langs de stof goh wat kan ik daar nu mee maken? Maar geen inspiratie en elke keer weer zonder de stof naar huis. Maar nu niet@ Mijn eerst volgende bezoekje aan Lappenland is voor deze mooie stof.

Groetjes Sientje

Mayflower zei

Wat prachtig Renny die oude boeken en wat zijn de kaften prachtig gekleurd en zo mooi van binnen ook, daar is destijds echt zorg aan besteed.
Een mooie stapelpost.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Sanneke Panneke zei

Zulke boeken lees ik niet graag, maar als ik dit zie, komen heel veel nieuwe ideeën bij mij op. En decoreren is natuurlijk altijd mooi met oude boeken. Mooie foto's
Groetjes Monique

Pierelantijntjes zei

Haha ik heb ook een stapel boeken klaar liggen om op de foto te zetten.
Jou boeken zijn prachtig hoor. Ze konden er wat van vroeger,schitterend dat monogram.
Leuk geurzakje en hartje heb je gemaakt.
Een heel fijn weekend,
leifs Ester

erfgoed zei

want een prachtige foto's staan er op je blog. ik ga je zeker volgen.
groetjes lianne

Petra zei

Wat een schattig stofje dat van je geur hartjes. En dan met rozen geur hoe toepasselijk. En je stapel boeken doet het ook leuk.

Groetjes Petra.

kienkele zei

Prachtige boeken Renny, ben jij ook zo'n boeken-en leesfreak? En ja, die oude exemplaren zijn inderdaad schitterend, met die versieringen. Ik heb nog een heel oud exemplaar van Tutte mei de linten, ken jij dat ook nog? Het is een tweede druk geloof ik, dus ook iets om te koesteren, want hij hangt bijna helemaal uit elkaar!
Fijn weekend, lieve groeten< Tineke

bijzonder-oud zei

Wat een leuk stapeltje ik ben ook gek op boeken (zowel nieuwe als oude, hihi).
groetjes en een fijn weekend,
Yolanda

http://truutske.blogspot.com/ zei

Dank je wel voor je lieve woordjesw/medeleven op m'n blog Renny. Ik probeer de draad weer 'n beetje op te pakken en gelukkig gaan we de Lente tegemoet en dat helpt ook een beetje, toch. Dan heb je prachtige oude boeken en leuk gestapeld en wat heb je een gezellig stofje gebruikt voor je geur hartje en zakje. Wens je een heerlijk weekend, Trudie.

THE BLACK BARN zei

MOOIE FOTO'S HEB JIJ GEMAAKT!!

GEZELLIGE POST!!

MIRANDA

Miranda zei

Heerlijk oude boeken en dan ook nog met zulke prachtige letters en platen!

Fijn weekend,
Miranda

Antonia zei

Prachtig stapeltje boeken heb je Renny. Ben dol op boeken, kan ook niet anders als bibliothecaresse :-) Ben het met je eens dat de oude boekjes veel mooier zijn! Heel fijn weekend gewenst, groetjes Anja

brigitte zei

Schattig stapeltje boeken.
Nooit geweten dat oude boeken zo mooi
zijn. Door je foto;s ga ik daar toch maar wat better naar kijken.

Lieve rozen zakjes.

Fijn weekend Groetjes Brigitte

*Ingrid* zei

zeker mooi je oude boekenpost Renny,gelijk heb je ze zijn heel decoratief!!!geniet van een mooi weekend...

Saskia zei

Wat heb jij ze mooi op de foto gezet. Oude boeken ik kan er ook van genieten. Ik heb er nog behoorlijk wat van vroeger thuis. Ik lees ze zelfs nog regelmatig.
Groetjes Saskia

Diana zei

Laat ik nou net vandaag een stapeltje oude boeken bij de kingloop hebben gekocht. Die staan nu te prijken op mijn sidetable. Ik heb je geurzakje erbij gelegd en die ruikt idd heerijk :)

De roosjes bloeien nog mooi in je boterhamzakje.

Groetjes Diana

Joan Ottevanger zei

Gewoon echt prachtig zo'n boek je stapel foto's zijn ook heel erg mooi.

almay`s home zei

Wat prachtig die oude boeken. Het zijn stuk voor stuk kleine kunstwerkjes! Ik koester mijn oude exemplaren ook hoor.

Ik wens je een heel fijn weekend!!

Lieve groet
Alma

Dora zei

Met koninginnedag ben ik er de avond ervoor al...dan kan je heerlijk struinen en is alles er nog ook de oude boeken...en die gaan vaak mee.
Je hartjes zijn top, heerlijk frisse kleuren.
Fijn weekend!

Gerreke zei

Wat ontzettend leuk die oude boeken zeg! Ja, ik zou ze ook niet snel weggooien hoor. Je heb er weer iets moois van gemaakt!

Fijn weekend!

puur wit zei

hoi die oude boeken zijn altijd mooi heb er zelf ook nog wat maar doe ze niet weg
en die kussentjes met roosjes zijn schattig
gr sandra

Hannekie zei

leuke stapel heb je gemaakt zeg. ik hou wel van boeken, ben ermee opgegroeid. mijn vader was boekbinder. en die oude plaatjes zijn echt prachtig hoor.
liefs hannie

Colin zei

Wauw dat is een mooie stapel met oude boeken, leuk!

Riny zei

Mooie foto's heb je gemaakt van de oude boeken Renny. De lichtval is zo schitterend...
Wat een historie ligt er op zo'n stapel.Aan de kaften te zien zijn de boeken gelukkig veel gelezen.Onlangs kwam ik oude kinderboeken tegen bij het opruimen van het huis van mn ouders.De plaatjes van vroeger zijn ook zo leuk.
Nog een heel fijn weekend, liefs,
Riny

Emmy zei

Altijd mooi en sfeevol een stapeltje boeken.
Fijne week groetjes Emmy

Suzanne zei

Wat een mooie foto's,ik kan er wel naar blijven kijken! Die oude boeken zijn zo mooi en jij hebt dat prachtige stillevens van gemaakt!