Vorst!


In een drukke week toch nog even tijd voor bloggen kunnen  vinden. Buiten hangen de Fryske doorlopers weer...dus dat betekent winter. Met deze vorst begint mijn hart sneller te kloppen. Kunnen we al ergens schaatsen? En zou de vorst doorzetten..voor straks een toertochtje door de 'Alde Feannen'. En wie weet, zou er dan deze winter eindelijk weer eens een 11-stedentocht komen? Maar dan ga ik wel heel erg op de zaken vooruit, he, maar stel je toch eens voor! Zaterdag gaan we, zoals het nu lijkt zeker een schaatstochtje maken. En daarna lekker bij de kachel, warme chocolademelk....en dan pakjesavond. Ik heb er zin in.

Gisteren won ik bij Miranda van the black barn haar give away.
Het christmas magazine van JDL, ik ben er erg blij mee, super bedankt!


Ik ben ook stiekum al een beetje met kerstdecoratie's begonnen, zoals in mijn header te zien is. Maar na 5 december ga ik echt los..dit is even een voorproefje. Uiteraard laat ik jullie volgende week meer zien.
Maar eerst sinterklaas..iedereen een heel gezellig weekend!!

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ohhh Renny, doe jij dan echt mee als de Elfstedentocht zou plaatsvinden? Wat zou ik dat knap vinden zeg...ik hou het hier achter op de sloot een paar korte lijntjes vol maar daar heb ik al veel mee gezegd!

Ik had al gezien dat je de JDL gewonnen had...hartstikke leuk hoor! Het is maar goed dat je een tijd terug hebt geroepen dat je nooit iets won hi hi...ik zou als ik jou was nu zelfs overwegen om een staatslot te kopen ha ha!

Nog een fijne dag!! Lieve groet, Ingrid

Marieke Reintjes zei

Mooi hoor, je nieuwe foto`s , enne....blij met de JDL-kersteditie??Zal best, heerlijk door heen bladeren en inspiratie opdoen..
Fijne avond, groetjes Marieke

Servies en Brocante zei

Lekker,ik moet me toch maar eens schaatsen aanschaffen :P..Lijkt me ook wel keer weer lekker/leuk. Fijne zaterdag dus!

Karin zei

Dit is in ieder geval al een heel sfeervol voorproefje.

Bonjade zei

Wat is je banner prachtig zeg....zo mooi in wintersfeer. Van mij mag je alvast los gaan hoor in de kerstsfeer....ik vind het leuk!!!
Mooie schaatsjes.
Liefs

Ger zei

Ja, lieve Renny....Friesland en schaatsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!!!

Een nachtvorstje en dat Friesehart gaat al sneller kloppen en de ijsmeesters komen bij elkaar;-)

Met de laatste Elfstedentocht in 1997 verbleven wij in de tropen maar ik kan je verzekeren ook daar volgden wij dat nieuws.

Heerlijke gezellige tijd al de voorbereidingen voor de komende feestdagen.
Mooie sfeervolle foto's heb je en je banner is klasse!!!

Geniet van alles, fijne dagen!!!
Lieve groet,
Ger

Logement it Foarhus zei

Hallo Renny,

Heerlijk die winterse foto,s en als het schaatsen wordt op open water, dan weet je waar de koek en zopie staat (bij ons voor de deur)

groetjes Pauline

Alle mooie dingen zei

gefeliciteerd met je JDL kersteditie
en ik wacht rustig je kerst versieringen af.
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

almay`s home zei

Hoi Renny,

Proficiat met het winnen van een prachtige give away! Hij is prachtig. Ik heb hem al op de plank van mijn tafeltje liggen!

Mooi die Friese doorlopers met die eucalyptustakken! Ik vind je header ook erg mooi!
Je kerstcreaties zullen ook wel mooi worden!


Groetjes en veel plezier op de vaart zaterdag! Het gaat vast door! Het is zo koud!

Alma

kienkele zei

Hoi Renny, jaaaa, dat heb je he, met die DIEPFRIEZEN, dan gaan de harten sneller kloppen. Mijn broer en mijn oudste neefje hadden gisteravond op de ijsbaan al wat rondjes gemaakt. Zelf kom ik niet meer op schaatsen, gaat me soms wel aan het hart hoor, maar ik heb al moeite me op mijn benen voort te bewegen, dus dat moesten we maar niet meer doen.... Veel plezier in't weekend en een fijne Sinterklaasavond! Lieve groet, Tineke

Gerreke zei

Leuk Renny die oude schaatsen. Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor naar je kerstdecoraties!

Stina zei

Leuk die schaatsjes buiten.
Het gaat dooien hé dus je zal ze nog wel even in de kast moeten laten liggen.

Een fijne Sint,
liefs Stina

o ja de zakjes zijn goed overgekomen hoor, bedankt!!!

Colinda zei

Een schaatstochtje op natuurijs, jeetje ... het is echt winter hè.

Miranda zei

Gefeliciteerd met de JDL; leuk! Ben benieuwd naar je kerstcreaties, maar inderdaad eerst sinterklaas... Dus alvast een goed (sinterklaas)weekend gewenst!

Groeten,
Miranda

Carla zei

Dat zou toch gaaf zijn!!
Ik kan helemaal niet schaatsen...houd ook niet van (lange afstand)schaatsen...maar de elfstedentocht...die vind ik zo leuk....vorige keren zowat de hele dag voor de buis gehangen!!

Véél plezier zaterdag!!

liefs Carla.

http://truutske.blogspot.com/ zei

Sinds 14 jaar is bij ons achter de Linge aan het dichtvriezen...en dan..ja hoor dan kan de ijspret hier ook beginnen.

Prachtig magazin heb je gewonnen he. Ik heb 'm ook en al tig keer in zitten bladeren en lezen. Prachtig exemplaar. Zul je wel blij mee zijn.
Ik wens je een heerlijke avond, Trudie.

Mooi (Karin) zei

Leuk, ik heb de houtjes ook al bij de voordeur hangen in een krans :-)
Veel plezier zaterdag! Ik hoop binnenkort mijn ijzers ook onder te binden.
Fijn weekend Renny!
Groetjes Karin

Pierelantijntjes zei

Wat een gezellig sfeertje zo met die mooie foto's Renny.
Ook hier gaat morgen de ijsbaan open. En wij zijn eigenlijk altijd veel later met ijs dan de rest van het land, dus we lopen aardig op schema.
Schaatsen durf ik niet meer zo. Ben zo bang om te vallen dat ik me veel te stijf hou.
Ik ben ook al een beetje met kerstdecoratie begonnen in huis. Gezellig wat winterse tafereeltjes in mijn kast en wat kaarsjes erbij. Heerlijk!
Fijn weekend alvast,
liefs Ester

It's me zei

Mooie banner hoor!!..heerlijk sfeertje.....geniet van een heerlijk sinterklaas weekend......liefs Ria....

theeleuten zei

Gefeliciteerd met je JDL....lekker genieten!!
Ja schaatsen heerlijk, maar toch ben ik niet meer zon durfal als vroeger......maar het hoort echt bij de winter....
Wat een mooie plaatjes heb je geschoten zeg...supersfeertje hoor.
Alvast een fijne sinterklaas...gezellig!!
Groetjes Evelien

*Ingrid* zei

Wat mooi je schaatspost Renny!!dikke proficiat met je JDL veel plezier ermee hoor!!fijne avond....

marian zei

Proficiat met je gewonnen giveaway!
Veel schaatsplezier, heb ik zelf nog NOOIT van mijn leven gedaan en zo krakkemikkig ik intussen in elkaar zit, zal dat er zeker niet meer van komen! Moet wel ENORREM leuk zijn, lijkt me!
Benieuwd naar je kerstdecoraties!
Gezellige pakjesavond eerst natuurlijk ;-)
Groetjes,
Marian

Thuis bij Tjits zei

dank je voor je reactie en wat leuk dat je mijn 30e volger bent:) en ja op naar de 100e haha..
ik heb me ook aangemeld op jouw mooie blog!!
en mijn naam.. ik kom zelf niet uit Fryslan maar mijn grootouders wel.. dus misschien toch wel een heel klein beetje;)
ik las dat je ook van srappen houdt, vind ik ook zo leuk om te doen!!
groetjes, Tjitske

THE BLACK BARN zei

WAT LIEF VAN JE DAT JE EEN STUKJE AAN MIJ GIVE AWAY BESTEED.
IK HEB HET VANMORGEN OP DE BRIEVENBUS GEDAAN EN HOOP DAT JE HET VOOR HET WEEKEND BINNEN HEB.

DAN KAN JE LEKKER IDEEÉN OP DOEN EN GEBRUIKEN VOOR KERST.

JE FOTO'S ZIJN PRACHTIG HOOR EN HEADER OOK.

LAAT HET EVEN WETEN ALS JE HET TIJDSCHRIFT BINNEN HEB.


HELE LIEVE GROET,

MIRANDA

Jeanette zei

Ik vind je banner erg mooi geworden, wat een mooi lettertype gebruik jij.

Groet,
Jeanette

Mayflower zei

Ohhh.....Renny, wat ben je een bofkont, je heb een prachtige give away gewonnen. Dat wordt veel leesplezier. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en wat leuk die oude schaatsen. Ik heb de mijne ook weer tevoorschijn gehaald, maar moet ze nog ergens ophangen. Deze zijn van mijn opa geweest.
Ohhh....schaatsen, ik vond dat altijd superleuk en toen wij hier 17 jaar geleden pas woonden zijn we met de hele buurt gaan schaatsen en na afloop dronken we met z'n allen Gluhwein. Nu zou ik het niet meer durfen vanwege mijn protesterende gewrichten.
Ik wens je alvast een hele gezellige Sinterklaas toe en veel schaatsplezier.
Lieve groet, Mea

Susan zei

Hoi Renny,

Wat leuk die foto's van de friese doorlopers...zelf heb ik niets met schaatsen maar voor een elfstedentocht zou ik wel voor de buis gaan zitten met een warme kop chocolademelk, haha. Wat leuk dat je een prachtige give away hebt gewonnen!

Gr. Susan.

Yn'e Steeg zei

Lokwinske mei dyn JDL!

En wat betreft de 11 stedentocht, jij schaatst? en ik ga kijken hahaha
Ook al ben ik een echte diepfries ( zoals Kienkele schrijft) schaatsen laat ik aan een ander over.
Ik heb alle soorten schaatsen geprobeerd, maar helaas dit is nu eenmaal niet voor mij bestemd.
Sneu voor manlief die alwel 3 Elfsteden kruisjes heeft behaald.

Noflik wykein tawinske, Jantsje

Dora zei

Ja het ziet er naar uit dat dit pas het begin is van een flinke winter, wie weet de elfsteden tocht lijkt me super, ik vind het helemaal niet zo erg dit weer, kan er heerlijk van genieten..ik wens je voor zaterdag alvast veel plezier en een fijne pakjes avond!

Draffin Bears zei

Hi Renny,

What beautiful photos you have shown, I love the old skates and your winter wonderland, where you live.
Have a happy weekend and enjoy your preparations for Christmas.

Hugs
Carolyn

English style zei

Wat een geweldige foto's weer Renny !! ook van de banner erboven, supermooi !!
zal morgen de schaatsjes ook weer tevoorschijn halen (om in een krans te hangen dan he)
hier sneeuwt het nu volop, dus morgenvroeg opnieuw een witte wereld ??
nog gefeliciteerd met je mooie prijs !!!
enne heb de zakjes gevonden hoor :-)
groetjes Yvon

Passione Helena zei

Oooh ik had al gelezen, dat jij de gelukkige winnares bent van deze give away! Gefeliciteerd!

Wat een prachtige winterse sfeerbeelden heb je gemaakt! De Friese doorlopers kunnen uit het vet. Genniet van dit prachtig winterse landschap.

Ik heb genoten van je foto's en eerdere posten. Ik heb veel gemist bij iedereen.

Een heel knus en gezellig weekend!
Liefs Helena