Kom maar even binnen....



Leuk dat je er bent, kom gauw binnen, het is koud buiten.
Trek je jas maar uit, er is nog plek genoeg aan de kapstok.


We zitten meestal aan de eettafel
Ik haal even een bakje koffie voor je..

Ja, we kunnen ook lekker voor op de bank...zeg het maar.

 
Thuiskomen...


Donker en kort zijn de dagen,
binnen is het warm en licht,
De deur valt achter me dicht,
geen zorgen meer en vragen.

De stilte omringt me zodra ik binnen ben,
De warmte streelt mijn gezicht.
Mijn ogen moeten wennen aan het licht,
Een vredig gevoel overvalt me, wat ik herken.

Het gevoel van thuiskomen, zo vertrouwd.
Jezelf kunnen zijn, zonder erbij na te denken.
Nergens aandacht aan hoeven schenken,
behalve aan degenen waar je van houdt.

Mijn wens is dat iedereen ergens thuis mag komen.
Dat iedereen een plekje heeft waar je welkom bent.
Dat iedereen dit gevoel van thuiskomen herkent.
In werkelijkheid kan ik hier alleen maar van dromen

41 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Dat vind ik nou gezellig...lekker even bij je op de thee (mag wel toch, ik drink nooit koffie hi hi) en genieten van je kerstboom, je gezellige huis en en je prachtige gedichten. Ik vrees dat ik lang bij je blijf hangen :-)

Lieve groet, Ingrid

THEA zei

Ja gezellig!!

Jij de koffie, dan breng ik wel wat lekkers mee!!

Vies weer,idd hier regent het en tussendoor valt er natte sneeuw!
Ik ben benieuwd of we nog een witte kerst krijgen!

Mooi hoor je gedicht!Knap gedaan!

Fijn weekend alvast, groetjes Thea

Miranda zei

Dat is nog eens gezellig thuiskomen en bedankt voor de koffie ;-)

Fijne avond,
Miranda

marian zei

Mooie sfeerfoto's! Prachtige kapstok heb je! Leuk dat we even bij je binnen mochten. Heel mooi gedicht ook! Inderdaad ook één van mijn wensen, dat iedereen een plek mag hebben om thuis te komen, zo belangrijk.
Veel lieve groeten,
Marian

Susan zei

O ehhh...Renny, ik zit al op de bank...waar blijf je nou...ben jij nog in de keuken...of zit jij al aan de eethoek bij die gezellige boom...nou dan kom ik daar gezellig bij zitten om samen met jou te genieten van alle mooie spulletjes in jullie huis! Ik ben weg van jou kast (wat zou die mooi staan in ons huis, haha)...nou ja, nu is de thee al op...tot een volgende keer maar weer...

Lieve groetjes van Susan.

Thuis bij Tjits zei

wat heb je dat leuk gedaan, ik heb genoten van je heerlijke, rustige sfeer en je koffie (eigenlijk drink ik stiekem liever thee hihi) en heb toch maar gekozen voor je heerlijke bank! en als toegift nog je prachtige gedicht.. dank je wel!! het voelde echt even als thuiskomen..

lieve groet, Tjitske

bijzonder-oud zei

Wat een mooie woorden Renny, het is zo fijn als je echt een thuis hebt! en bij jou ziet dat er warm en gezellig uit, geniet er van!

groetjes,
Yolanda

with love zei

Wauw wat heb je dat mooi gedaan! Ik plof even heerlijk bij je op de bank, die ziet er heel uitnodigend uit!
geniet van THUIS!
groetjes Erna

Bonjade zei

Oh lekker hier is het heerlijk warm......
Nou ik vind aan de eettafel wel gezellig. Kun je zo heerlijk aan kletsen.....
Kopje koffie of thee erbij en dan gezellig eens bij je bijklesten......

Mooi je boom trouwens......

Nu dank voor je gastvrijheid...kom graag nog eens langs

Madelief zei

Hoi Renny,

Ik zie dat mijn sjaal al aan de kapstok hangt. Nu alleen mijn jas nog ;-)! Gezellig om zo even bij je langs te komen en een blik te werpen in je gezellige woonkamer. Je kerstboom ziet er heel sfeervol uit en wat heb je een prachtige kast! Daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek, maar het blijft moeilijk om er een te vinden die voor hier geschikt is.

Een fijne avond & lieve groet,

Madelef

kienkele zei

Ha Renny, je moet wel uitkijken met wat je roept in je blog hoor, voor mij is het maar een klein stukkie, dus ik sta zo bij je voor de deur, hihi! Je sfeertje is heerlijk, en je gedicht is ook prachtig!
Hele fijne avond, lieve groet, Tineke

Rozmeen zei

Lieve Renny,

Wat een lieve wens..mooie gedachten en hoop dat ook. Wat heb je je huis warm en sfeervol versierd...zou zo aanschuiven bij je :-)

Liefs en een dikke knuf,
Rozmeen

Just Who I Am zei

He wat gezellig is het bij je .Ik zit graag lekker op de bank met een bakje koffie .Jammer genoeg moet ik weer weg want het is al half 6 .Maar ik heb genoten van je gezellige kersthuis!
Liefs Elisabeth

Daydream Living zei

Prachtig geschreven Renny! Een heerlijk huis heb je, fijne avond!
Maureen

It's me zei

Mooi Renny...heerlijk je thuis......liefs Ria....

Musje zei

Wat een prachtige foto`s van je huis en je gedicht vind ik,om stil van te worden,gelukkig heb ik ook zo`n plekje,fijne avond,lieve groet Joke.

Yn'e Steeg zei

No dan moatte wy as fryske blogdames mar efkes by dy op de kofje komme.

Al hoewel, dan moet het niet meer gaan sneeuwen, want dan zou het ook nog wel eens een slaappartijtje kunnen worden

Jantsje

Saskia zei

Kom graag even bij je binnen, het ziet er warm en gezellig uit. Dus zet de koffie maar klaar.
Groetjes Saskia

All Seasons zei

Wat gezellig dat je me uitnodigt. Lekker kopje thee erbij...
Fijne avond ☼
Lieve groet,
Patricia

lia zei

Je huis zit al wel vol, maar kom toch ook even binnen. Gezellig.....koffie graag...

Gelukkig heb ik ook een thuis waar ik graag verblijf.
lieve groet Lia

Irma allemaal kleurtjes zei

ik vond het reuze gezellig bij je op de koffie en ik heb heerlijk rondgekeken en genoten van je kerstsfeer.
Je bank zit heerlijk en voelde mij echt thuis, liefs irma

@nne zei

Hier is het weer beginnen sneeuwen! Leuk dat we lekker warm bij jou binnen mogen zitten. Lieve groet, @nne

Mayflower zei

Joehoe....hier ben ik, is er nog plek hihi.
Wat een heerlijk en warm huis heb je Renny. Ik neem even plaats aan de eettafel, mag altijd graag aan de eettafel zitten. Wat ziet je kerstboom er prachtig uit en ook de boog met lichtjes....zo gezellig.
Ook zit ik met bewondering naar je mooie kast te kijken.
En als afsluiter zo'n prachtig gedicht. Ik heb me helemaal thuis gevoeld bij je.
Fijne avond en bedankt voor deze gezelligheid.

Colinda zei

Ja leuk even binnen komen en de sfeer van andermans 'thuis' proeven, heerlijk!

Mayflower zei

Wat een warm welkom lieve Renny.
Ik ga even aan de eettafel zitten en genieten van je prachtige kersthuis.
Wat een prachtige boom en ook je lichtjesboog staat zo sfeervol.
Bedankt voor deze gezelligheid.
Liefs, Mea

Boukje zei

Ha, dank je wel voor de koffie, even bijkletsen en je mooie plekjes bewonderen, wat heb je je huis netjes!
Enne, haal het maar weer eens op! :)
Groetjes Boukje.

De Lorelei Brocante. zei

Hallo Renny,

Ik zit al hoor !!! joehoe....... hier !!..... op de Bank !!! joehooeee..

Ja dat heb je als je zo,n gezellige post op je blog zet,iederéén ploft maar ergens neer haha...
Wat leuk om zo een berichtje te plaatsen en het voelt echt alsof wij even bij jou thuis mogen komen en ons thuis mogen voelen,FIJN !!

Was dat inderdaad maar voor iederéén zo Renny.
Helaas.........

Rozet zei

Ja, leuk idee Jantsje, ze zou raar staan te kijken als we ineens "echt" op de stoep staan!

Maar het ziet er gezellig bij je uit Renny, al helemaal in kerstsfeer en zo netjes... Ik ga dit weekend het huis wat meer in kerstsfeer brengen.

Alle mooie dingen zei

het was echt gezellig... zo even bij je op visite
dank je wel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

*Ingrid* zei

Wat mooi binnenkomen bij je Renny heel gezellig zeg!en wat een mooi gedicht!!!fijne avond...

Hannekie zei

ja fijn he dat het er toch nog is gekomen..allereerst verbaas ik me er altijd over hoe sommige mensen het zo netjes in huis hebben,,,,dat lukt mij nooit..er ligt altijd wel wat rommel ..maar jah..6 mensen in een klein huis dan krijg je dat ook..het ziet er mooi uit zo hoor je huisje. mag thee ook?? ik lust geen koffie..
veel liefs hanie

Emmy zei

Nu ik ben er ook hoor even mijn jas en snowboots uit en dan ga ik lekker op je bank zitten met als je hebt een warme choco-rum zonder slagroom hoor, effe doorwarmen en eens heerlijk op mijn gemak je gezellige huis bekijken. En het zou fijn zijn als ieder een thuis had maar helaas is de werkelijkheid heel anders. Groetjes Emmy

Jeanette zei

Wat leuk dat ik op deze sfeervolle manier in je huis mag kijken. Ik ben er op mijn gemak bij gaan zitten en heb alles eens goed in mij opgenomen. Ik heb genoten en kom graag nog eens bij je opwarmen.

Tot gauw,
Jeanette

Romkje zei

Ik kom net thuis van het school kerst feest...
Dus ik plof heerlijk op je bank en graag een kopje thee....

Bedankt,héérlijk.......

groetjes Romkje.

Judith zei

Mooi
mooi gedicht
mooie woorden
mooi thuis

groetjes, Judith

Pierelantijntjes zei

Wat gezellig om even bij je op bezoek te komen Renny. De kapstok vind ik schitterend. Ik had ook graag zo'n staande gehad, maar helaas hadden we daar geen plek voor.
Ik zit zelf ook altijd aan de grote tafel hoor, maar ik vind de hoek van jou kamer waar de bank staat ook super gezellig!
Je gedicht is prachtig! Helaas heeft niet iedereen een warm en welkom thuis. Was dat maar waar.
Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
liefs Ester

Dora zei

Wat een heerlijk gevoel, zoals je het beschrijft is het haast te voelen, geniet er van!

G-style zei

Prachtig gedicht en hele gezellige sfeerhoekjes heb je laten zien hier .
Heb even heerlijk met je meegelopen en genoten van je kerstsfeer ..
hele fijne feestdagen gewenst en alvast heel veel goeds voor het nieuwe jaar !
lieve groet van Gea

Marieke Reintjes zei

Wat leuk dat wij allemaal even bij je binnen mochten kijken, je hebt het er héééél gezellig, warm en sfeervol uitzien!!
Fijn weekend, groetjes Marieke

THE BLACK BARN zei

HEEL MOOI !!

LIEVE GROET,
MIRANDA

Richtsje zei

Nou, ik zou zo even bij je binnenkomen hoor! Het ziet er zo gezellig en opgeruimd uit, leuk! Bedankt voor de uitnodiging =)